در حاشیه مانورهای دوچرخه‌سواری شهرداری قم؛

شهروندان قمی: خیابان‌های باریک قم کشش خطوط دوچرخه‌سواری را ندارد

دوچرخه‌سواری شعار واحد این روزهای معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم است که البته شهروندان قمی تاکنون چراغ سبزی به آن نشان نداده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،در ماه‌های اخیر شهرداری قم یکی از برنامه‌های جدی خود را در معاونت حمل‌ونقل بر روی راه‌اندازی مسیرهای دوچرخه‌سواری تعریف کرده است.
موضوعی که در صحبت‌های عباس ذاکریان معاون حمل‌ونقل شهرداری قم بارها بیان شده و اخیر نیز اظهار داشت: ۱۰ میلیارد تومان بودجه برای توسعه معابر دوچرخه در سطح شهر اختصاص‌یافته و احداث پیست استاندارد و حرفه‌ای دوچرخه پردیسان با هفت پیست یکی از اقدامات انجام‌شده در این زمینه است که امیدواریم تا ۲۲ بهمن این پیست به بهره‌برداری کامل برسد.
در این میان شهروندان قمی در گفتگو با خبرنگار ما نه‌تنها با این طرح مخالف‌اند بلکه آن را گره‌گشا نمی‌دادند.


محسن سلیمی یکی از شهروندان قمی که ساکن خیابان زنبیل آباد است در این باره می‌گوید: در هفته‌های اخیر برخی از خیابان‌های منطقه ما را برای احداث مسیر دوچرخه مسدود کرده و در حال آماده‌سازی برای مسیر دوچرخه هستند که از نظر من این کار شدنی نیست.
وی ادامه داد: نه این‌که مسیر دوچرخه ایجاد نمی‌شود بلکه با عدم استقبال مردم و همچنین ایجاد گره ترافیکی دوباره جمع‌آوری می‌شود.مو
سید امیر موسوی یکی دیگر از شهروندان قمی نیز در این باره می‌گوید: شما نگاه کنید در کدام منطقه شهرداری ما خیابان‌های عریض و طویلی داریم که حالا بخواهیم یک مسیر ویژه دوچرخه را هم اضافه کنیم.
وی ادامه داد: حتی به فرض این‌که خیابان‌ها هم‌کشش داشته باشند چند درصد مردم از این موضوع استقبال می‌کنند.

رانندگان تاکسی معترضان چراغ خاموش

علاوه بر این به سراغ افرادی که همیشه در سطح شهر تردد می‌کنند رفتیم، رانندگان تاکسی که شب و روز در خیابان‌ها هستند و البته خودشان به‌خودی‌خود کارشناس هستند.
چند تن از رانندگان در گفتگو با خبرنگار ما بیان داشتند: قطعاً این طرح شکست خواهد خورد چون واقعاً خیابان‌ها کشش ندارد.
وی ادامه داد: در همین حالت فعلی هم در زمان اوج ترافیک جرات نمی‌کنیم وارد برخی از خیابان‌ها شویم حالا فکر کنید مسیر دوچرخه هم اضافه شود.
البته رانندگان تاکسی از اعلام اسامی خودشان خودداری کرده و حتی گفتند که ما به دلایلی که برای همگان روشن است نمی‌توانیم صراحتاً از شهرداری انتقاد کنیم.
به‌هرحال انتظار می‌رود مسئولان شهرداری ابتدای امر به فکر تعریض خیابان‌ها حداقل خیابان‌هایی که در طرح بازگشایی هستند بپردازند و بعد از آن به فکر کارهایی که بیشتر تبلیغی و فانتزی است تا عملیاتی بپردازند.



انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/22992
اخبار مرتبط

نظرات شما