گزارش قم فردا از آخرین وضعیت کرونا در استان؛

از بستری شدن 111 بیمار تا صدور الکترونیکی مجوز تردد بین شهری

بستری شدن 111 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های قم نشان می‌دهد که در وضعیت زرد هم نباید این بیماری دست‌کم گرفته شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  وضعیت بیماری کرونا در استان قم از 6 دی‌ماه به‌صورت زرد درآمده است که نشان می‌دهد از نظر موج همه‌گیری این بیماری وضعیت تقریباً آرامی را در استان شاهد هستیم اما این پایان کار نیست و باید برای بهترشدن این وضعیت تلاش‌های بیشتری صورت بگیرد.
هرچند که در تداوم و بهترشدن این وضعیت تصمیمات و اقدامات مدیران استان قطعاً تأثیرگذار است اما همان طوری که بارها عنوان شده این مردم هستند که می‌توانند با رعایت اصول بهداشتی و عدم ساده‌انگاری این بیماری خطرناک وضعیت بهتری را برای خود و سایر شهروندان رقم بزنند.
به‌هرحال تمامی تلاش مسئولان استان تمرکز بر روی کنترل و مهار این بیماری است که در این زمینه نیز همواره جلسات متعددی برگزار می‌شود.

111 بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها قم بستری هستند


محمدرضا قدیر با بیان این‌که این بیماری همچنان باید جدی گرفته شود، افزود: در ۲۴ ساعت منتهی به هفدهم دی‌ماه جاری، ۱۶ بیمار جدید با علائم کرونا در مراکز درمانی قم پذیرش شد.
وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۱۳ بیمار جدید بستری و ۱۸ بیمار نیز از مراکز درمانی قم ترخیص شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم میانگین آمار فوتی های کرونا در این استان را بین صفر تا ۲ مرگ در شبانه روز دانست و گفت: خوشبختامه در ۲۴ ساعت منتهی به هفدهم دی‌ماه جاری هیچ بیمار کرونایی در این استان جان خود را از دست نداده است.
صدور مجوز تردد بین شهری الکترونیکی است


بیژن سلیمان پور معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم در خصوص وضعیت تردد بین شهری به خبرنگاران گفت: هم اکنون بسیاری از شهرهای کشور جزو شهرهای زرد و نارنجی از نظر شیوع کرونا محسوب می شوند که تنها تردد از مبداء زرد به مقصد نارنجی و قرمز نیاز به مجوز دارد.

وی  با اشاره به کاهش آمار شیوع کرونا در کشور و تغییر وضعیت شیوع کرونا در استان های کشور ادامه داد: افراد و نهادهایی که نیاز به سفر ضروری از قم به شهرهای نارنجی و قرمز دارند باید مجوز لازم را دریافت کنند.

وی ادامه داد: پس از تهران، قم دومین استان کشور است که با ایجاد سامانه های مشترک میان بخش های مختلف ، صدور مجوز تردد میان شهری به‌صورت الکترونیکی انجام می شود.
برگزاری جلسات مداوم با مساجد و هیئات مذهبی در استان

یونس عالی پور معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم نیز با بیان اینکه وضعیت رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط هیات های عزاداری ، مساجد و اماکن مقدس استان به‌صورت روزانه پایش می شود گفت: هیات ها، مسجاجد و اماکن مقدس استان از جمله مسجد جمکران و حرم حضرت معصومه(س) همکاری های لازم در این زمینه را دارند و در واقع در ایام فاطمیه همکاری خوبی شکل گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه بازگشایی‌های بخش مختلف حرم مطهر حضرت معصومه(س) باید با مجوز باشد گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان ایام فاطمیه جلسه های هماهنگی با هیات ها، مساجد و اماکن مقدس استان به‌صورت مستمر برگزار و در این زمینه نگرانی خاصی وجود ندارد.



انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/23289
اخبار مرتبط

نظرات شما