واکنش مراجع و علما به جنایت گروه های تکفیری در پاکستان؛

دولت پاکستان مسئول حفظ امنیت جان و مال مسلمانان است

مراجع عظام تقلید و علما ضمن محکوم کردن قتل عام تعدادی از مسلمانان شیعه پاکستان بر ضرورت حفظ امنیت جان و مال مسلمانان تاکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  چند روز پیش 11  نفر از کارگران شیعه پاکستانی یک معدن زغال‌سنگ در منطقه "مچهی" در نزدیکی "بولان" واقع در ایالت "بلوچستان" بودند به دست تروریست‌ها و به صورتی وحشیانه به شهادت رسیدند.
این قتل عام بی رحمانه موجب شد تا مراجع عظام تقلید و علما با صدور بیانیه هایی خواستار برقرای امنیت و حفظ مال و جان مسلمانان از سوی دولت پاکستان شدند.


آیت‌الله‌ مکارم شیرازی:جنایات گروه‌های تکفیری در پاکستان موجب تأثر شدید است
آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید در پیامی کشتار اخیر شیعیان پاکستان را محکوم کرد.
متن پیام معظم له به این شرح است: ادامه جنایات گروه های تکفیری در کشور پاکستان و کشتار هدفمند پیروان اهل بیت(ع) در این سرزمین اسلامی، باعث تألم و تأثر شدید اینجانب و همه علاقه مندان به دین حنیف است.

با وجود اینکه هم اکنون چند دهه از آغاز این ناامنی ها می گذرد اما متأسفانه دولت و سازمان های قضایی، نظامی و امنیتی این کشور نتوانسته اند این بحران بزرگ را علاج کنند و هر روز اخبار ناگوار قتل و عملیات تروریستی جدید به گوش می رسد.

جنایت اخیر در "بولان" بلوچستان و به شهادت رسیدن ۱۱ معدنچی عزیز هزاره نیز در سلسله این حملات ناجوانمردانه است و قلوب همه پیروان قرآن و عاشقان پیامبر اکرم(ص) و خاندانش در سراسر جهان را مملو از اندوه و سینه های آنان را لبریز از خشم کرد.

اینجانب ضمن عرض تسلیت این حادثه مؤلمه به محضر امام زمان(عج) و نیز خانواده های داغدیده، آن را بشدت محکوم نموده و مؤکداً از دولتمردان و مقامات ایالتی و ملی پاکستان می خواهم که به اینگونه جنایات پایان دهند.

همچنین از آنجا که حفظ احترام پیکرهای شهداء واجب است و شرعاً باید هر چه زودتر آنها را به خاک سپرد، همانگونه که علمای اعلام در پاکستان درخواست نموده اند، اینجانب از خانواده های معظم این شهداء خواهش می کنم که مراسم تدفین عزیزانشان را در اسرع وقت برگزار نمایند.

البته دفن پیکر این شهیدان مظلوم، به معنای پایان مطالبه گریِ بر حق شیعیان نخواهد بود؛ و مردم پاکستان از طرق قانونی و مسالمت آمیز نسبت به ادامه اعتراضات اقدام خواهند کرد.

در پایان، علوّ درجات و شادی روح این شهدای عزیز را از درگاه خداوند متعال مسألت می‌نمایم؛ برای همه بازماندگان آنها صبر جمیل و و اجر جزیل خواستارم.

ان شاء الله هر چه زودتر غده سرطانی تروریسم از بلاد اسلام ریشه کن گردد.

وَمَنْ أظلَمُ مِمَّنْ ذُکِّرَ بِآیَاتِ رَبِّهِ ثُمَّ أعرَضَ عَنهَا إنَّا مِنَ المُجْرِمِینَ مُنْتَقِمُون (سوره سجده – ۲۲)


آیت الله  نوری همدانی:  کشتار مظلومانه مسلمان در پاکستان محکوم است


آیت الله نوری همدانی در پیامی ضمن محکوم کردن کشتارمظلومانه عده ای ازمسلمان  پاکستان،همدردی خودراباملت مسلمان پاکستان اعلام کرد که متن آن به این شرح است:  کشتار مظلومانه عده ای از مسلمان  پاکستان توسط افراد افراطی و تکفیری موجب تأسف و تأثر گردید.
لازم است مسئولان پاکستان و مجامع بین المللی و حقوق بشری ضمن محکوم کردن این عمل وحشیانه با عاملان این جنایت برخورد و جلوی تکرار آن رابگیرند.
اینجانب ضمن محکوم کردن این کشتار، همدردی خود را با ملت مسلمان پاکستان اعلام میدارم.

آیت‌الله علوی‌گرگانی:  کشتار کارگران شیعه پاکستانی نتیجه تفکر ضد دینی و جاهلیت است


بیانیه آیت‌الله علوی گرگانی در محکومیت کشتار کارگران شیعه معدن بولان پاکستان به این شرح است:  خبر کشتار وحشیانه تعدادی از کارگران شیعه معدن درمنطقه بولان ایالت بلوچستان پاکستان موجب تأثر شدید گردید.

اینگونه حرکات نتیجه تفکر ضد دینی و جاهلیت افرادی می باشد که کشتن انسانهای مظلوم را به بهانه های واهی بر خود روا میدارند و موجب داغدار شدن تعدادی خانواده بیگناه می شوند.

اینجانب ضمن همدردی و تسلیت به خانواده بازماندگان از دولت پاکستان درخواست دارم با عاملان و مشوقان اینگونه کشتارها برخورد لازم صورت گیرد تا زمینه اینگونه حرکات در کشور پاکستان از بین برود.

 آیت الله فاضل لنکرانی: کشتار شیعیان پاکستان قلب بشریت را جریحه دار کرد



 آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی نیز ضمن محکوم کردن این اقدام، اظهار داشت: باید خودمان را در غم بستگان شیعیانی که به وضع بسیار بدی به قتل رسیدند، شریک بدانیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افرود: به هیچ وجهی ریخته شدن خون یک انسان بی‌گناه مورد قبول اسلام و همچنین مورد قبول عقل نیست و اینها باید توجه داشته باشند که انسان یک مومنی را به ناحق به قتل برساند از مواردی است که غضب خدا بر آن مترتب است.

فاضل لنکرانی خاطرنشان کرد: چرا دولت پاکستان اجازه می‌دهد چنین مسائلی واقع شود؟ دولت‌ها نباید بگذارند چنین اموری که خلاف عقل و خلاف انسانیت و ادیان آسمانی است اتفاق بیافتد، همه مذاهب بشری حتی مذاهب غیر الهی قتل را به این نحوه ناحق تصدیق نمی‌کنند.

وی ادامه داد: البته شیعه در طول تاریخ گرفتار این ستم‌ها، ظلم‌ها و حق‌کشی‌ها بوده و تا آخر نیز خواهد بود و این را ما می‌دانیم راه حق همیشه گرفتار این بلاها بوده و است اما بالاخره نفی مسئولیت دولت پاکستان نمی‌کند و ما به عنوان طلبه های حوزه علمیه شیعه به شدت این کار را محکوم می‌کنیم و به دنبال این هستیم که عاملان را پیدا و مجازات کنند.

مهاجمان ناشناس در منطقه «مچ» پاکستان ۱۱ تن از معدنچیان را ربودند و با انتقال آنان به یک نقطه دورتر به ضرب گلوله همه آن‌ها را کشتند و سپس از محل جنایت متواری شدند؛ گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله روز یکشنبه ۱۴ دی‌ماه جاری در پاکستان را، برعهده گرفت.

جامعه مدرسین: دولتمردان پاکستانی موظف به حفظ خون و جان مسلمانان هستند


جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه ای حادثه دلخراش و خونین کشتار کارگران شیعه معدن زغال‌سنگ در ایالت بلوچستان پاکستان را محکوم کرد که به این شرح است:

حادثه دلخراش و خونین کشتار کارگران شیعه معدن زغال‌سنگ در ایالت بلوچستان پاکستان که در نهایت قساوت و سبعیت توسط تروریست‌های داعشی صورت گرفت، فاجعه‌ای دردناک و غم‌انگیز است.

دستان جنایتکار، قلب‌های کینه‌جو و جهل و تعصب تکفیری‌ها، امروز تحت هدایت سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی استکبار است و این جانیان در پناه حمایت‌های آنان خونریزی و جنایت  می‌کنند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن اعلام مراتب همدردی و تألم خود نسبت به خانواده‌ی شهدای این حادثه اعلام می‌دارد: دولتمردان پاکستانی موظفند حافظ خون و جان مسلمانان در این کشور باشند و دست گروه‌های تروریستی و تکفیری‌ها را از تعرض بر جان مسلمین باز دارند.

پیگیری‌های قضایی و امنیتی و همچنین قصاص جنایتکاران از مطالبات به‌حق و مسلم خانواده‌های داغدار است و مقامات پاکستانی باید تا تحقق کامل مطالبات و اجرای عدالت پیگیر باشند .

باید هرچه سریع‌تر مراسم تشییع و تدفین شهیدان این فاجعه اندوهبار، در شکوه و آرامش برگزار شود و حرمت پیکر آنان گرامی داشته شود.

علمای اعلام و فضلای پاکستانی برای مدیریت این تجمعات و تحصن‌ها وارد میدان شوند و نگذارند برخی دردها و جراحت‌ها منجر به وقوع حادثه‌ای دور از انتظار و  غیرقابل‌کنترل شود. گرچه شیعیان عزیز پاکستان همواره در مسیر صحیح اسلامی گام برداشته‌اند  و اهداف دشمنان در ایجاد درگیری‌های قومیتی و مذهبی را خنثی کرده‌اند اما شرایط امروز از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و دشمنان امت اسلامی در کمین هستند.

خداوند  شهدای مظلوم این حادثه را مشمول رحمت و مغفرت خود قرار دهد و به خانواده‌های شهدا، اجر جزیل و صبر جمیل عنایت فرماید.


انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/23382
اخبار مرتبط

نظرات شما