تحقق جهش تولید با صادرات لوازم خانگی از قم + تصاویر

خط تولید شرکت تولید لوازم خانگی پاکشوما واقع در شهرک صنعتی محمود آباد قم از نظم و انضباط خاصی برخوردار بود همچنین مدیران این کارخانه با توجه به ظرفیتهای موجود به فکر توسعه این واحد تولیدی و صادرات محصولات به کشورهای دیگر برای تحقق شعار جهش تولید هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، جمعی از خبرنگاران استان قم از برخی از واحدهای صنعتی شهرک محمودآباد قم بازدید کردند که بازدید از واحد صنعتی تولید لوازم خانگی پاکشوما اولین مقصد بازدید خبرنگاران بود واحد صنعتی صنعتی تولید لوازم خانگی پاکشوما سال ۱۳۵۴ افتتاح شد در ابتدا با تولید مینی واش ها و با 70 نفر نیروی انسانی و در مساحت کارخانه ای 4 هزار متر مربع شروع به فعالیت کرد.

این واحد صنعتی در سال ۷۶ تغییر مالکیت داده و وسعت آن ۲۵ هزار متر مربع افزایش پیدا کرد این توسعه کارخانه باعث شد نیروی انسانی شاغل به ۲۵۰ نفر افزایش پیدا کند در سال ۹۳ در یک پروژه طرح ریزی شد این کارخانه به قم منتقل شد و هم اکنون با حدود ۲۰۰ هزار متر مربع زیر بنای تولیدی با ۱۴۰۰ پرسنل در حال تولید انواع لوازم خانگی می باشد.

شرکت تولیدی لوازم خانگی پاکشوما با برخی از برندهای اروپایی و آسیایی نیز همکاری دارد محصولات این واحد صنعتی به دو کشور عراق و افغانستان صادر می شود که برنامه ریزی مدیران کارخانه با توجه به ظرفیت های موجود توسعه صادرات به دیگر کشورها نیز می باشد.

 به گفته یاسر مولایی مسئول اداری مالی منابع انسانی و آموزش شرکت پاکشوما بحث بومی سازی قطعات این واحد تولیدی از چهار سال پیش پیگیری شده و تنها شرکتی که به جای واردات قطعه  به واردات تکنولوژی می‌پردازد این شرکت است.

مولایی ادامه داد:  تکنولوژی تولید قطعات وارد ایران شده است و قطعات در داخل ایران تولید می شود دو ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک تولیدی شرکت پاکشوما صد در صد بومی است و تمام قطعات پلاستیکی و فلزی آن 100درصد در داخل تولید می‌شود اما در بحث برق و الکترونیک هنوز برخی از محصولات وارداتی است البته چشم اندازی که داریم این است که در برخی از محصولات نیز قطعات برق و الکترونیک داخلی نیز می‌شود.

خط تولید این کارخانه  از نظم و انضباط خاصی برخوردار بود نکته قابل توجه که در این بازدید به چشم می خورد این بود که مدیران این کارخانه با توجه به ظرفیتهای موجود به فکر توسعه این واحد تولیدی بودند تولیدات این واحد از جمله ماشین ظرفشوئی ، یخچال ساید بای ساید ، جاروبرقی، مایکروفر و کولرگازی است.

با توجه به نیاز جامعه و خانواده ها به لوازم خانگی،  توسعه این واحد صنعتی و واحدهای صنعتی مشابه می توانند علاوه بر افزایش میزان اشتغال و کاهش بیکاری باعث افزایش صادرات لوازم خانگی از ایران به کشورهای منطقه باشد.



انتهای پیام/170


گالری عکس
http://qomefarda.ir/23445
اخبار مرتبط

نظرات شما