رئیس مجمع نمایندگان طلاب مطرح کرد:

تلاش شبانه‌روزی آیت الله مصباح یزدی (ره) برای تبلور بلوغ علمی در موسسه امام خمینی(ره)

رئیس مجمع نمایندگان طلاب با اشاره به آموزش ۶۵ هزار نفر در اردوهای ولایت موسسه امام خمینی ، گفت:آیت الله مصباح یزدی (ره) برای تبلور بلوغ علمی در موسسه امام خمینی(ره)شبانه‌روزی تلاش می کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،مهرشاد سهیلی در آئین بزرگداشت علامه آیت الله مصباح یزدی (ره) که در تالار همایش های غدیر برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطر این عالم ربانی اظهار داشت: آیت الله مصباح یزدی همواره بر توجه جوانان به تحصیل تاکید داشت و این موضوع را در دیدارهای خصوصی که با ایشان داشتیم مطرح می کرد.


 

وی ضمن یاد آوری آخرین دیدارش با این فیلسوف فقید بیان کرد: علامه مصباح یزدی (ره) با اشاره به اینکه برای انجام هرکاری نیاز به مطالعه و علم آموزی است برضرورت پژوهش و تحقیق در زمینه های مختلف تاکید داشت. 

فرمانده قرارگاه فرهنگی جهادی حضرت مهدی «عج» در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برخی اقداماتی که از سوی این قرارگاه جهادی در حال انجام است اشاره کرد و گفت: آزاد سازی  20 زندانی و توزیع غذا در حاشیه شهر از جمله اقداماتی است که از سوی این قرارگاه در حال انجام است.

در بخش دیگری از این مراسم حجت الاسلام حسینی نژاد با اشاره به اینکه آیت‌الله مصباح یزدی درمؤسسه امام خمینی را به عنوان پژوهشکده ای دینی پایه گذاری کرد، گفت: شمار بالای پژوهشگران برجسته و فاخر را فقط می شود در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی یافت که در نوع خود کم نظیر است.


 

وی با اشاره به شمار کسانی که در اردوهای ولایت این  موسسه آموزش دیدند، تصریح کرد: ۶۵ هزار نفر در اردوهای ولایت موسسه امام خمینی مورد آموزش قرار گرفتند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب در ادامه به تلاش شبانه‌روزی آیت الله مصباح یزدی (ره) برای تبلور بلوغ علمی در این موسسه تلاش می کرد، گفت:۲۰ نفر از دانش‌پژوهان موفق این موسسه به اروپا اعزام شدند تا در رشته‌های مختلف تحصیل کنند و با فلسفه و فرهنگ و علوم انسانی و اجتماعی غرب آشنا شوند و با ورود به کشور بتوانند خدمت کنند.

حسینی‌نژاد تصریح کرد: این مؤسسه ۱۱ رشته تخصصی در حد دکتری دارد و تلفیقی میان دین و تمدن جدید در آن صورت گرفته است و سبب شده تا متون اسلامی را با متد جدید علمی در راه رفع نیازهای جامعه بازخوانی و بازآفرینی کنند


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/23553
اخبار مرتبط

نظرات شما