قم فردا گزارش می‌دهد؛

قم بزرگ‌ترین تولیدکننده آجرهای نسوز نمای خاورمیانه

مجتمع آجرنسوز آذرخش شهرک صنعتی محمودآباد قم بزرگ‌ترین تولیدکننده انواع آجرهای نسوز نمای ماندگار در خاورمیانه به صورت 24 ساعته مشغول فعالیت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، جمعی از خبرنگاران استان قم از برخی از واحدهای صنعتی شهرک محمودآباد قم بازدید کردند از جمله این واحدهای صنعتی کارخانه تولید آجر نسوز آذرخش شهرک محمودآباد بود، شاپور رستم صولت مدیر کارخانه آجر نسوز آذرخش در جمع خبرنگاران گفت:  این کارخانه به بحث تولید آجر نسوز در ابعاد مختلف می پردازد از ویژگی های این کارخانه دارا بودن تکنولوژی منحصر به فرد در ایران است این تکنولوژی مختص این کارخانه در ایران است مجموعه صنعتی آذرخش دارای چند کارخانه می‌باشد.

دویست و پنجاه  نفر در مجموعه گروه بین المللی آجر نسوز آذرخش مشغول به فعالیت هستند، محصولات این مجموعه صنعتی به کشورهای کره جنوبی، قزاقستان، تاجیکستان، آذربایجان و هند صادر می شود.


مدیر کارخانه آجر نسوز آذرخش  اظهار داشت: خوشبختانه قطعاتی را که نیاز داریم داخل ایران موجود است اما در تأمین برخی از قطعات که  از ایتالیا وارد می شود گاهی دچار مشکل می‌شویم، در تأمین قطعات به دلیل تحریم ها به مشکل برمی‌خوریم اما تأمین آن‌ها به زمان نیاز دارد و خوشبختانه تا الان به مشکل خاصی برنخوردیم.

وی ادامه داد: همه این قطعاتی که نیازمند آن هستیم در داخل ایران نیز تولید می‌شود ایران دومین تولیدکننده کاشی و سرامیک در دنیا است و می توان دستگاهی مورد نیاز تولید کاشی و سرامیک را تأمین کرد.

این مجتمع با بیش از 20 سال سابقه فعالیت و با استفاده از توان علمی متخصصان در بخش های معدن، طراحی، معماری و غیره توانسته با محصولات روز دنیا رقابت کند، مجتمع آجرنسوز آذرخش بزرگ‌ترین تولیدکننده انواع آجرهای نسوز نمای ماندگار در خاورمیانه است.

ظرفیت بالای تولید در کوره های تونلی در این واحد تولیدی به صورت ۲۴ ساعت است و بستگی به محصول تا ۳۰ ساعت نیز می باشد، کل زمان پخت آجر نسوز در این کارخانه ۲ ساعت است یکی از نکات مهم این کارخانه فعالیت ۲۴ ساعته و سه شیفته است و مواد اولیه تولید آجر از شهرهای مختلف تأمین می شود  طرح توسعه این مجموعه به زودی انجام  خواهد شد.

چهار واحد تولیدی گروه بین المللی کارخانجات فرآورده های نسوز آذرخش در شهرک های صنعتی  استان قم  قرار دارد و به طور مستقیم ششصد نفر و غیر مستقیم پنج هزار نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند.



انتهای پیام/170


گالری عکس
http://qomefarda.ir/23589
اخبار مرتبط

نظرات شما