رویارویی تیم های صدرنشین و قعرنشین لیگ / چلسی و آغاز دوران "پسا لمپارد"

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، در چارچوب هفته بیستم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر انگلیس امروز (چهارشنبه) ۵ دیدار برگزار می‌شود که در مهمترین بازی‌ها چلسی میزبان ولورهمپتون (ولوز) است و منچستر یونایتد در اولدترافورد پذیرای شفیلد یونایتد خواهد بود.

رویارویی تیم های صدرنشین و قعرنشین لیگ / چلسی و آغاز دوران

چلسی - ولوز

از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه امشب چلسی در ورزشگاه استمفوردبریج میزبان تیم ولورهمپتون خواهد بود. آبی‌پوشان لندنی که از ۱۹ بازی ۲۹ امتیاز کسب کرده اند در حال حاضر در رتبه نهم جدول رده‌بندی قرار دارند و ولورهمپتون نیز از همین تعداد بازی ۲۲ امتیاز کسب کرده و در رتبه چهاردهم جای گرفته است.

چلسی در حالی میزبان ولورهمپتون است که این بار فرانک لمپارد را به عنوان سرمربی خود روی نیمکت ندارد. ناکامی‌های هافبک سابق آبی پوشان لندن باعث شد کاسه صبر رومن آبراموویچ مالک باشگاه چلسی پس از ۱۸ ماه لبریز شود و روز دوشنبه او را به دلیل کسب نتایج ضعیف از کار برکنار کند.

چلسی از ۸ بازی آخر خود در لیگ متحمل ۵ شکست شده است با این وجود شاید هواداران این تیم معتقد باشند که باید زمان بیشتری به اسطوره این باشگاه داده می‌شد، اما برخی از گزارش‌ها حاکی از شکایت بازیکنان از تاکتیک‌های لمپارد است و همین باعث شد تا آبراموویچ عذر او را بخواهد.توماس توخل آلمانی هدایت تیم چلسی را در ادامه فصل در اختیار خواهد داشت. 

کمترین انتظاری که سران چلسی از جانشین لمپارد خواهند داشت بازگرداندن آن‌ها به جمع ۴ تیم برتر لیگ جزیره و کسب سهمیه حضور در لیگ قهرمانان فصل آینده است.

چلسی رده نهمی در حال حاضر پنج امتیاز با تیم چهارم جدول فاصله دارد و هرکسی که سکان هدایت این تیم را در دست بگیرد باید بداند که کار سختی برای رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان دارد و آبراموویچ هم فرد صبوری نیست.

در آن سوی میدان هم وضعیت نونو اسپریتو سانتو سرمربی ولوز چندان مساعد نیست و خطر اخراج او را هم تهدید می‌کند. تیم سانتو از ماه دسامبر و پس از پیروزی برابر چلسی نتوانسته است هیچ پیروزی به دست آورد. این تیم در ۶ بازی اخیر خود متحمل ۴ شکست شده و از ۱۸ امتیاز ممکن فقط ۲ امتیاز از ۲ تساوی به دست آورده است.

در حالی که انتظار می‌رفت ولورهمپتون این فصل هم برای کسب سهمیه مسابقات اروپایی بجنگد، اما این تیم با از دست دادن امتیاز‌های فراوان اکنون در خطر سقوط به جمع تیم‌های پایین جدول قرار دارد.  ولوز بدون رائول خیمنز ستاره مصدوم خود، کار دشواری برابر حریفان دارد و عملا خط حمله تیم "سانتو" به نوعی خلع سلاح شده است.

ولورهمپتون با وجود اینکه در جام حذفی به دوره پنجم راه یافت، اما برابر تیم دسته سومی چورلی نمایش مطلوبی ارائه نکرد.

نکات آماری

  • چلسی از ۶ بازی خانگی خود برابر ولورهمپتون ۵ پیروزی و یک تساوی داشته است.
  • ولورهمپتون که در این فصل در دیدار رفت ۲-۱ چلسی را شکست داد به دنبال آن است که برای اولین بار پس از فصل ۷۵-۱۹۷۴ در ۲ بازی رفت و برگشت آبی‌پوشان لندنی را شکست دهد.
  • چلسی با فرانک لمپارد هفت بازی خانگی را واگذار کرده است.
  • چلسی در ۶ بازی آخر خود در لیگ ۲ پیروزی ۳ شکست و یک تساوی داشته است.

منچستر یونایتد - شفیلد یونایتد

در دیگر بازی مهم امشب از ساعت ۲۳ و ۴۵ دقیقه منچستر یونایتد در ورزشگاه اولدترافورد میزبان تیم بحران زده شفیلد یونایتد است.

منچستری‌ها (بدون احتساب بازی منچستر سیتی- وست بروم) با ۴۰ امتیاز از ۱۹ بازی در صدر جدول قرار دارند و این در حالی است که تیم شفیلد یونایتد پدیده فصل گذشته لیگ برتر انگلیس از ۱۹ بازی فقط ۵ امتیاز کسب کرده و هفته‌ها است که در قعر جدول به سر می‌برد. با توجه به شرایط جدول و وضعیت ۲ تیم، امتیاز کامل این بازی را باید به حساب شیاطین سرخ واریز کنیم. اختلاف منچستر یونایتد با شفیلد یونایتد ۳۵ امتیاز است که این امر خود گویای فاصله عملکرد ۲ تیم در این فصل است.

شاگردان اوله گونارسولشر این روز‌ها در بهترین دوران خود قرار دارند، حتی لیورپول مدافع عنوان قهرمانی هم نتوانست در اولدترافورد از پس این تیم برآید و در دور چهارم جام حذفی ۳-۲ برابر شیاطین سرخ شکست خورد و از دور رقابت‌ها حذف شد.

نکات آماری

  • منچستریونایتد ۷ بازی آخر خانگی خود برابر شفیلد یونایتد را با پیروزی پشت سر گذاشته است.
  • شفیلد یونایتد پس از پیروزی ۲-۱ برابر منچستر یونایتد در سال ۱۹۹۲ در هشت بازی برابر شیاطین سرخ فقط یک امتیاز کسب کرده است.
  • تیم آخر جدول رده بندی در ۳۴ بازی خود برابر منچستریونایتد فقط یک بار آن هم در سال ۱۹۷۲ توانست دروازه خود را بسته نگه دارد.
  • منچستریونایتد از پنج بازی آخر خانگی خود در ۴ بازی به پیروزی دست یافته ، یک مساوی داشته و سه بار کلین شیت کرده است.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/23742
اخبار مرتبط

نظرات شما