افزودن ۱۹۰ مگاولت آمپر به ظرفیت تولید برق استان قم

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: ۷۰ هزار مشترک در استان قم به دلیل رعایت مصرف برق از تخفیف صددرصدی برق امید برخوردارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مهندس محمدحسن متولی زاده در سی و هشتمین هفته پویش #هرهفتهالفب_ایران برای افتتاح پروژه های صنعت آب و برق استان های قم، اصفهان، زنجان و سمنان که به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور وزیر نیرو برگزار شد، با اشاره به وضعیت تولید برق در استان قم اظهار کرد: ۷۸۰ مگاوات برق در قم تولید می شود که این تولید در یک نیروگاه حرارتی و چند نیروگاه کوچک در سطح استان صورت می گیرد.
وی با اذعان به اینکه اوج بار مصرف در استان قم ۸۱۴ مگاوات است افزود: البته با توجه به میزان مصرف برق سال گذشته استان، اوج بار مصرف با مشارکت مردم یک درصد کاهش داشته است.
مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به افزایش ۶ درصدی مصرف انرژی خاطرنشان کرد: با وجود این افزایش مصرف انرژی مصرف برق در استان قم سال گذشته کاهش داشته که این بیانگر افزایش بهره وری است.
وی با بیان اینکه ۵۹۰ هزار مشترک برق در استان وجود دارد گفت: افتخار داریم تمام روستاهای استان از نعمت برق برخوردارند.
متولی زاده بیان کرد: ۷۰ هزار مشترک در استان هم به دلیل رعایت مصرف برق از تخفیف صددرصدی برق امید برخوردارند.
وی از بهره برداری ۹ پروژه انتقال و توزیع و ۱۴۶ کیلومتر خطوط توزیع و ۳۲۸ دستگاه ترانسفورماتور توزیع در استان قم خبر داد و تصریح کرد: با این پروژه ها ۱۹۰ مگاولت آمپر به ظرفیت برق استان افزوده می شود.
مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه برای بهره برداری از این پروژه ها ۲۷۹ میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته است خاطرنشان کرد: عمده سرمایه گذاری این پروژه ها توسط بخش خصوصی در استان صورت گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه پست ذوب گستر اولین پست ۴۰۰ کیلوولت استان قم است خاطرنشان کرد: به دلیل این پست در رینگ شبکه سراسری قرار گرفته برای بهره برداری تحویل شرکت برق منطقه ای شده است.
متولی زاده با تاکید بر اینکه شرکت توزیع نیروی برق در استان قم توسط استانداری به عنوان شرکت نمونه خدمات غیرحضوری انتخاب شده است، مشکل خاموشی های اخیر در کشور را مورد توجه قرار داد و افزود: در روزهای اخیر محدودیت تامین سوخت نیروگاه ها اهمیت یافته و نیاز است مردم به موضوع مصرف توجه جدی داشته باشند و امیدواریم با همکاری مردم و صنایع چند روز باقیمانده از روزهای سرد را پشت سر بگذاریم.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/23750
اخبار مرتبط

نظرات شما