استاد دانشگاه تهران در گفتگو با قم فردا:

جمهوری اسلامی ایران در فناوری‌های نوین پیشرفت‌های بی نظیری کرده است / انقلاب اسلامی ایران صدای اعتراض به ظلم و بیداد بود

استاد دانشگاه تهران با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران صدای اعتراض به ظلم و بیداد بود، گفت: جمهوری اسلامی ایران در فناوری‌های نوین پیشرفت‌های بی نظیری کرده است.

شاهین صادقی نسب در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به وضعیت کشور پیش و بعد از انقلاب اظهار داشت: در ابعاد و حوزه‌های مختلفی وضعیت ایران قایل مقایسه با پیش از انقلاب نیست و پیشرفت‌های بی نظیری کشور در زمینه‌های مختلف کرده است.
وی به ابعاد پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: اولین بُعد استقلال است، در پیش از انقلاب به گواه تاریخ، اسناد و مستندات موجود یک حاکمیت وابسته به غرب را داشتیم به‌طوری‌که شخص شاه در تصمیماتی که اتخاذ می‌کرد مرتباً از رؤسای جمهور آمریکا و انگلستان کسب تکلیف می‌کرد.
صادقی نسب بیان داشت: مهم‌ترین شعاری که مردم سرمی دادند استقلال آزادی و جمهوری اسلامی ایران بود چرا که مستشاران آمریکایی در دستگاه‌ها و ادارات این کشور نفوذ کرده و در تصمیم‌گیری‌ها مستقیماً دخالت می‌کردند.
وی ابراز داشت: حالتی که امروز برخی از کشورهای منطقه داشتند آن زمان ایران داشت اما انقلاب اسلامی ایران به این سلطه پایان داد.
استاد دانشگاه تهران تأکید کرد: اولین ارمغان انقلاب اسلامی ایران استقلال بود، این‌که ایرانی برای خودش تصمیم می‌گیرد و در واقع نه شرقی نه غربی شعاری بود که محقق شد.
وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نه به شرق و نه به غرب دلدادگی و وابستگی دارد و همواره در طی این 42 سال روی پا خود ایستاده است.
صادقی نسب با بیان این‌که اگر هم‌زمانی رابطه‌ای با کشوری داریم بر اساس عزت، مصلحت و حکمت بوده است، ابراز داشت: عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران نیز موضوع مهم دیگری است که باید موردتوجه قرار بگیرد.
وی پیشرفت‌های نظامی کشور را مورد توجه قرارداد و گفت: به لحاظ نظامی نیز وابسته محض به آمریکا بودیم به‌طوری‌که هر کار نظامی که می‌خواستیم انجام بدیم با تأیید و خواست استکبار جهانی بود حتی با فشار آمریکا روی شرکت‌های تولید سلاح آمریکا نیز سرمایه‌گذاری می‌کردیم تا از ورشکستگی نجات پیدا کنند.
استاد دانشگاه تهران تصریح کرد: امروز در تولید سلاح و فناوری‌های نوین خودکفا هستیم و نیازی نداریم که از کسی اسلحه و تجهیزات نظامی بگیریم و تبدیل به یکی از قدرت‌های جهانی شده‌ایم موضوعی که خود رسانه‌های غربی نیز آن را تأکید می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در منطقه منادی آزادی، عزت و حکمت است و مبارزه با ظالم در رأس برنامه‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران قرار داشته و دارد.
صادقی نسب ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به ظلم، بی‌عدالتی معترض است و پرچم‌دار مبارزه با این موضوعات در جهان است.
وی با بیان این‌که پیروزی انقلاب اسلامی ایران صدای اعتراض به ظلم و بیداد بود، گفت: حرکت جمهوری اسلامی ایران روبه‌جلو و حقانیت است و قطعاً این راه تا تحقق امت واحده اسلامی و ظهور امام زمان (عج) ادامه خواهد داشت.
استاد دانشگاه تهران پیشرفت‌های کشورمان در زمینه‌های مختلف را موردتوجه قرارداد و بیان داشت: در حوزه فناوری‌های پیشرفته و نانو امروز ما در بسیاری از بخش‌ها پیش‌گام هستیم علاوه بر این در صنایع پیچیده نظامی جمهوری اسلامی ایران حرف‌های زیادی برای گفتن دارد علاوه بر این در زمینه پهپادی نیز جزء کشورهای پیشرو و تراز اول جهان هستیم.


وی افزود: از بّعد برخورداری عمومی نیز مناطق محروم و روستاها قابل‌مقایسه با قبل از انقلاب نیست، امروز در بسیاری از زمینه‌ها جزء اولین‌ها هستیم اگر پیش از انقلاب برق نداشتیم امروز یکی از صادرکنندگان برق به کشورهای همسایه هستیم.
صادقی نسب به شخصت بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: شخصیت امام خمینی (ره) و آرامشی که در وجود ایشان بود دنیا را تحت تأثیر قرارداد و تا امروز نیز سیره و روش ایشان توسط نائب برحق امام زمان (عج) امام خامنه‌ای عزیز در کشور پیاده شده است.
وی با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران امروز در اوج اقتدار نظامی خود قرار دارد، تأکید کرد: موضوعی که در بمباران پایگاه‌های نظامی آمریکا در عین الاسد به‌خوبی نمایان شد و در واقع این حمله هیمنه و ابهت پوشالی آمریکا را در جهان خُرد کرد و نشان داد که دوران بزن‌دررو تمام شده است.


استاد دانشگاه تهران بیان داشت: بعد از جنگ جهانی دوم کشوری نتوانسته به سمت آمریکا تیراندازی کند اما سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران این سیلی را زد.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود به مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: در زمینه‌های اقتصادی کاستی‌های داریم که دلیل آن هم خلأ مدیریت و انقلابی و جهادی است که باید به‌مانند دهه اول انقلاب در جامعه نهادینه شود.
انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/24069
اخبار مرتبط

نظرات شما