استاد سطح عالی حوزه در گفتگو با قم فردا:

حوزه انقلابی فریادگر توحید و وارث انبیاء است / ساختار حوزه انقلابی استکبارستیز است

استاد سطح عالی حوزه‌های علمیه با بیان این‌که ساختار حوزه انقلابی استکبارستیز است، گفت: حوزه انقلابی فریادگر توحید و وارث انبیاء است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد واحدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  ضمن تبریک چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به بیان شاخصه‌های حوزه انقلابی پرداخت و اظهار داشت: حوزه انقلابی، حوزه‌ای است که برای تبلیغ دین دگرگونی‌ها، تغییرات و جابه‌جایی‌های جهانی را در نظر می‌گیرد یعنی در حوزه انقلابی، انقلاب را نباید به ساختار یک کشور محدود کنیم بلکه باید جهانی بیندیشیم و در واقع حوزه انقلابی را این‌گونه معنا می‌کنیم.
وی ادامه داد: حوزه انقلابی، حوزه‌ای است که تلاش می‌کند معارف دین را در جوانانی که به حوزه آمده‌اند، آموزش بدهد و بر اساس آموزش‌ها دنیا را با تغییراتی در راستای دین آشنا بکند و تغییرات را در دنیا مستقر کند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین واحدی تأکید کرد: حوزه انقلابی فریادگر توحید و وارث انبیا است و هدفش این است که نظام، عقاید و معارف توحیدی را در همه عالم باید گسترش دهد.
وی بیان داشت: کار حوزه علمیه آن است که نظام‌سازی کند و تعریف‌های لازم برای استقرار توحید در سراسر گیتی را ایجاد کند.
معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: حوزه انقلابی همان‌طوری که ایمان به حضرت حق دارد و فریاد گر توحید است، در مقابل استکبار، کفر و طاغوت قیام می‌کند.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ابراز داشت: حوزه انقلابی ساختارش به‌گونه‌ای است که آموزش‌هایش استکبارستیز است و منابع انسانی که برای دنیا تربیت می‌کند استکبارستیز هستند.
استاد سطح عالی حوزه‌های علمیه ادامه داد: خصوصیت دیگر حوزه انقلابی این است که ولی شناس و ولایت‌پذیر است به این معنا که کسی که در حوزه رشد می‌کند سیستم حوزه باید به‌گونه‌ای باشد که او را با نبوت، امامت، ولایت الله و جریان ولایت الله آشنا بکند و به‌اندازه‌ای او را مسلط کند که هم خودش ولایت را بشناسد و هم به دیگران بشناساند.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این به‌اندازه‌ای او را آشنا کند که هم خودش ولایت‌پذیر باشد و هم دیگران را به ولایت‌پذیری دعوت بکند.




انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/24099
اخبار مرتبط

نظرات شما