در حاشیه شیوع آنفلوانزای پرندگان ؛

قدر سرمایه‌های شهر را بدانیم

با مطرح‌شدن شیوع این بیماری در باغ پرندگان که البته هم‌زمان در سایر نقاط کشور نیز رخ‌داده، دوباره بحث‌هایی در خصوص تمرکز امکانات شهری در نقاط پربرخوردار شهر، بحث خنده‌دار مدیران بومی و غیربومی و همچنین عدم نیاز شهر به چنین مکان‌هایی فارغ از درست یا غلط بودن آن مطرح شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در باغ پرندگان قم این روزها حسابی خبرساز شده و بیش از مردم عادی، برای کاربران و به‌خصوص اصحاب رسانه در صفحات و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی مهم شده است.
البته موضوع باغ پرندگان قم به همین‌جا ختم نمی‌شود، بهره‌برداری دیرهنگام و مخالفت‌هایی که در آستانه افتتاح این باغ شد، همه‌وهمه بر حاشیه‌های یک پروژه‌ای استانی دامن زد که در نهایت با شیوع این بیماری به اوج خود رسید.
در میان نباید از کوتاهی و غفلت نهادهای مسئول به‌سادگی گذشت اما قصه زمانی تلخ‌تر می‌شود که برای دامپزشکی و مسئولان شهری روز بیستم بهمن‌ماه این موضوع اثبات شده بود.
بااین‌وجود روز ۲۱ بهمن‌ماه خبر شیوع این بیماری در سایت سازمان دامپزشکی کشور منتشر و در نهایت ۲۳ بهمن‌ماه در رسانه‌های جمعی و خبرگزاری‌ها منعکس می‌شود.
حتی با وجود رسانه‌ای شدن بازهم مسئولان دامپزشکی استان قم حاضر به گفتگو با خبرنگاران نشدند و اجازه دادند که بازار شایعه‌ها داغ‌تر شود البته نباید از اظهارات ماکنعلی رئیس سازمان دامپزشکی کشور نیز به‌سادگی گذشت که خبر از تعطیلی کامل این مجموعه را در گفتگوی زنده خبری با شبکه خبر داد.
در واقع باید گفت اطلاع‌رسانی که در ۷۲ ساعت گذشته از سوی مسئولان به‌خصوص مدیرکل دامپزشکی استان قم صورت گرفت اگر در همان روز اول بیان می‌شد قطعاً بازار شایعات و گمانه‌زنی‌ها نیز پایان می‌یافت.
به‌هرحال با مطرح‌شدن شیوع این بیماری در باغ پرندگان که البته هم‌زمان در سایر نقاط کشور نیز رخ‌داده، دوباره بحث‌هایی در خصوص تمرکز امکانات شهری در نقاط پربرخوردار شهر، بحث خنده‌دار مدیران بومی و غیربومی و همچنین عدم نیاز شهر به چنین مکان‌هایی فارغ از درست یا غلط بودن آن مطرح شد که به نظر می‌آید نه‌تنها به حل مسئله کمک نمی‌کند بلکه مدیران را برای برنامه‌ریزی و بهره‌برداری از سایر پروژه‌های تفریحی دلسرد می‌کند به‌خصوص این‌که قم در این زمینه کمبودهای فراوانی دارد.
در این میان باید به این مهم هم اشاره کنیم که هزینه بهره‌برداری از این پروژه بالغ‌بر ۳۱ میلیارد تومان بوده که البته با قیمت های امروز احداث چنین مجموعه‌ای شاید چندین برابر نیاز داشته باشد.
از همین رو باید در حفظ مجموعه‌هایی که با پول خود مردم بنا شده سعی و اهتمام جدی داشته و به این موضوعات نگاه جناحی نداشته باشیم.


انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/24260
اخبار مرتبط

نظرات شما