کارشناس ارشد دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با قم فردا:

تداوم وضعیت آبی کرونا در شهر قم بستگی به رعایت اصول بهداشتی دارد/ طولانی شدن بیماری نباید موجب عدم رعایت اصول بهداشتی شود

کارشناس ارشد دانشگاه علوم پزشکی تهران طولانی شدن بیماری کرونا نباید موجب عدم رعایت اصول بهداشتی شود، گفت: تداوم وضعیت آبی در شهر قم بستگی به رعایت اصول بهداشتی دارد

حسن محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به اهمیت رعایت اصول بهداشتی در ماه‌های پیش رو اظهار داشت: باتوجه‌به جهش‌های رخ‌داده در ویروس کرونا و شیوع انواع مختلفی از این ویروس باید مردم بیش‌ازپیش در رعایت اصول بهداشتی دقت داشته باشند.
وی ادامه داد: شیوع کرونای انگلیسی در برخی از شهرها نیز نشان داده که هر نوعی از ویروس قابلیت انتقال دارد و متأسفانه در این نوع هم سرعت انتقال و همچنین سرعت بروز علائم بسیار بالا است.
محمدی با انتقاد از افرادی که اصول اولیه بهداشتی مانند ماسک را رعایت نمی‌کنند، ابراز داشت: این بیماری نشان داده که اولاً شوخی‌بردار نیست و باید به‌صورت جدی با آن مقابله کرد و نکته دیگر این‌که افرادی که اصول بهداشتی را رعایت نمی‌کنند در واقع منشأ جابه‌جایی، رشد و افزایش این بیماری هستند و به‌سلامت کل جامعه ضربه می‌زنند.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا می‌توان امیدوار وضعیت شهرهایی مثل قم همچنان آبی بماند، ابراز داشت: این مهم به خود مردم بستگی دارند اگر با رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی خود را در معرض ویروس قرار ندهند قطعاً می‌توان امیدوار بود که این وضعیت ادامه پیدا می‌کند و وضعیت آبی تداوم می‌یابد.

کارشناس ارشد دانشگاه علوم پزشکی تهران تأکید کرد: مردم باید به این مهم هم توجه داشته باشند طولانی شدن این بیماری هیچ تغییری در خود این ویروس ایجاد نکرده بلکه شدت سرایت آن هم با جهش‌های رخ‌داده افزایش داده است بنابراین نباید این مهم نادیده گرفته شود و با عدم رعایت افراد بیشتری را از دست بدهیم.
وی خاطرنشان کرد: واکسیناسیون افراد آن هم به میزان بالای 65 الی 70 درصد افراد می‌تواند زنجیره‌ای انتقال را قطع کند و باید تا آن زمان اولویت اول عدم رفت‌وآمد خانوادگی، عدم برگزاری تجمعات و ماسک زدن باشد تا بتوانیم به‌سلامت از شر این ویروس خلاص شویم.  

انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/24436
اخبار مرتبط

نظرات شما