استاد دانشگاه تهران در گفتگو با قم فردا:

دولت حل مشکلات را به مناسبات خارجی گره‌زده است/ حل مشکل گرانی نیازمند مدیریت و درایت است

استاد دانشگاه تهران با بیان این حل مشکل گرانی نیازمند مدیریت و درایت است. گفت: دولت حل مشکلات کشور را در بیرون از کشور می‌بیند به همین علت است که هیچ راهکار عملیاتی برای حل مشکلات ندارد.

شاهین صادقی نسب در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به سخنان اخیر رهبری در خصوص گرانی اجناس در بازار اظهار داشت: بارها رهبر انقلاب به دولت و دست‌اندرکاران در این زمینه تذکر داده‌اند.
وی ادامه داد: سال‌ها است که متخصصین امر این موارد و مطالب را به دولتی‌ها گوشزد می‌کنند اما به نظر می‌آید این توصیه‌ها به جایی نمی‌رسد.
صادقی نسب افزود: شرایط بی‌نظمی که در اکثر بازارهای کشور شاهد هستیم ناشی از همین عدم توجه مسئولان به توصیه‌های رهبری و کارشناسان امر است.
وی ادامه داد: در بسیاری از کشورها از جمله آمریکا، انگلستان، آلمان و.... در دوره‌هایی با همه‌گیری کرونا مردم اقلام موردنیاز خودشان را نداشتند و روزهای دشواری را سپری کردند اما در کشورمان بحمدالله همه امکانات وجود داشت و کمبودی نداشتیم که نشان‌دهنده پتانسیل‌های بالای کشور است.
استاد دانشگاه تهران تصریح کرد: در کشورمان هیچ کمبودی وجود ندارد اما با نابسامانی، بی‌نظمی و سوءمدیریت روبرو هستیم،
سوء مدیریتی که بخش مهمی از آن به عدم شایسته‌سالاری برمی‌گردد و متأسفانه دوستان و آشنایان را در سمت‌های مختلف می‌گماریم این موضوع به‌خصوص در دولت یازدهم و دوازدهم مشاهده می‌شود.
وی ابراز داشت: یک انسان ناکارآمد مدیریت و تصمیماتش منجر به وضعیتی می‌شود که الان در کشور شاهد هستیم و در کنار فسادهایی که رخ می‌دهد موجب نابسامانی در کشور شده است.
استاد دانشگاه تهران ادامه داد: البته قوه قضائیه مصمم است که با متخلفین برخورد کند و این مهم را نیز شاهد هستیم، علاوه بر این راه‌اندازی و احیای واحدهای راکد تولیدی که قوه قضائیه با همت بلند و عزم جدی شروع کرده از وظایف دولت است اما در سایه‌ای کم‌کاری دولت این کار بر دوش آیت‌الله رئیسی گذاشته شده است که با قدرت در حال انجام است.
وی با بیان این‌که دولت به وظایف خودش عمل نمی‌کند، خاطرنشان کرد: دغدغه‌ای این عمل‌کردن نیز در دولت وجود ندارد که این موضوع در واقع شرایط را بدتر کرده است.
صادقی نسب ادامه داد: یکی دیگر از مواردی که باید اشاره کنیم عدم باور به داشته‌ها و توانایی‌های خودمان است زمانی که همه مشکلات کشور را به بیرون از کشور و رفتارهای کشورهای دیگر گره بزنیم شاهد این وضعیت خواهیم بود که در واقع یک رهاشدگی در کشور مشاهده می‌شود.
وی ابراز داشت: این رهاشدگی به‌این‌علت است که دولت علاج مشکلات کشور را در بیرون از کشور می‌بیند به همین علت است که هیچ راهکار عملیاتی برای حل مشکلات ندارد.
صادقی نسب افزود: در کشور حیات اقتصادی ما بخورونمیر و وابسته به نفت است درحالی‌که رهبر انقلاب در دهه‌های اخیر بارها بر روی آن تأکید کردند و عدم وابستگی به نفت را به دولت‌ها گوشزد کردند.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان داشت: ملت ایران توانمند و با استعداد است نمونه‌ای بارز این مهم در صنعت هسته‌ای کشورمان است، صنعتی بومی و داخلی که با مجاهدت و جان‌فشانی‌های جوانان شکل‌گرفته است حال این‌که متأسفانه دولت فعلی دستاوردهای هسته‌ای را بر باد داد چراکه به توانمندی‌های داخلی اعتماد و اعتقادی ندارد.
استاد دانشگاه تهران ابراز داشت: در واقع دولت مردان و بدنه اجرایی کشور به توانایی و توانمندهای داخلی هیچ اعتقادی ندارند درحالی‌که  موضوع گرانی با راه‌حل‌های مشخص است که نیازمند مدیریت و درایت است.
وی خاطرنشان کرد: با این دولت نمی‌توان به حل مشکلات امیدوار بود به‌طوری‌که نیاز کشور این است که دولتی توانمند و باورمند به توانایی‌های داخلی در مسند امور قرار بگیرد.


انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/24593
اخبار مرتبط

نظرات شما