رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر قم:

ساماندهی و مرمت بازارهای سنتی شهر فم فراموش شده است / ۷۰درصد بودجه شورای شهر در بخش عمرانی هزینه می شود

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه ساماندهی و مرمت بازارهای سنتی و مساجد جامع فراموش شده است، گفت: ۷۰درصد بودجه شورای شهر در بخش عمرانی هزینه می شود.

 روح الله امرالهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  با اشاره به اینکه  توسعه زیرساخت ها اولویت اصلی ما بوده است، اظهار داشت: سال 96 و در زمان آغاز فعالیت شورای پنجم در قم 16 خیابان اصلی در قم وجود داشت که انتهای آنها بن بست بود که امروز 10 خیابان تا پایان فصل بهار تکمیل می شود و ساختار شبکه ترافیک بهبود می یابد.

70درصد بودجه شورای شهر در بخش عمرانی هزینه می شود
وی ادامه داد:در طول 4 سال فعالیت شورای اسلامی شهر حدود 17 پروژه در بخش تقاطعات شهری اجرا شده و حدود 70 درصد از کل بودجه شورای شهر قم هر ساله در بخش عمرانی هزینه شده است.
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه خطوط اتوبوس رانی قم به صورت کامل مورد بازنگری قرار گرفته و به زودی وارد فاز اجرا می شود، گفت: با بهره برداری از پروژه های در دست احداث شاهد تحول مهمی در حرکت های انتقالی در مناطق هشت گانه شهری خواهیم بود.
وی اضافه کرد: طی سال گذشته 108 اتوبوس خریداری شده و فرآیند خرید 100 دستگاه دیگر نیز در حال انجام است، همچنین 70 اتوبوس شهری نیز با هزینه ای بالغ بر 400 میلیون تومان برای هر دستگاه اورهال شده است.

ساماندهی و مرمت بازارهای سنتی و مساجد جامع فراموش شده است
امراللهی با اشاره به معضل احیای بافت های تاریخی و فرسوده شهری قم گفت: ساختار شهرسازی در ایران همیشه بر مبنای بازارها و مساجد جامع احداث می شده اما امروز عملا ساماندهی و مرمت مساجد جامع و بازارهای سنتی به دست فراموشی سپرده شده است.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/24627
اخبار مرتبط

نظرات شما