سفر به سرزمین ممنوعه؛ اسکوچیچ به دنبال استخراج طلا از دلِ جهنم

ایران در ۶ رویارویی قبلی با بحرین در خاک این کشور به هیچ بردی دست پیدا نکرده و حالا اسکوچیچ باید در هوای گرم و شرجی این کشور، چهار پیروزی را که برای ایران حکم طلا را دارد، به ارمغان بیاورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیم ملی فوتبال ایران در دور دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ باید چهار دیدار باقیمانده خود را در خاک بحرین برگزار کند. چهار مسابقه‌ای که با تیم‌های هنگ‌کنگ، بحرین، کامبوج و عراق باید در فاصله ۱۵ روز در خردادماه سال ۱۴۰۰ برگزار شود.

شاگردان دراگان اسکوچیچ برای صعود می‌بایست حداکثر امتیازات لازم را در این بازی‌ها به دست بیاورند تا بتوانند یا به عنوان تیم اول یا به عنوان یکی از بهترین تیم‌های دوم راهی مرحله نهایی انتخابی جام جهانی قطر شوند.

میزبانی بحرین، کارِ تیم ملی فوتبال ایران را سخت‌تر از قبل کرده است. بازی کردن در گرمای شدید و آب و هوای شرجی این کشور در خردادماه و همچنین آماده بودن تیم بحرین شرایط را پیچیده‌تر از قبل می‌کند. در کنار این مسائل باید به خاطرات نه چندان خوب تیم ملی ایران از مصاف با بحرین در خاک این کشور اشاره داشته باشیم.

تیم ملی فوتبال ایران تا به حال ۶ بار در کشور بحرین به مصاف این تیم رفته و به چهار باخت و ۲ تساوی قناعت کرده و در رسیدن به پیروزی ناکام بوده است. در تاریخ ۲۹ مهر ۱۳۸۰، بحرین با نتیجه سه بر یک ایران را شکست داد تا شاگردان بلاژویچ در یک شب تلخ و فراموش نشدنی از صعود مستقیم به جام جهانی ۲۰۰۲ بازبمانند و در نهایت موفق به صعود نشوند.

۲۱ بهمن ۱۳۸۳ بود که تیم برانکو ایوانکوویچ در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۰۶ در منامه به دیدار بحرین رفت که این مسابقه با نتیجه مساوی بدون گل تمام شد. حدود چهار سال بعد در دیداری دوستانه، شاگردان علی دایی با یک گل مغلوب بحرین شدند. یک سال بعد، تیم تحت هدایت افشین قطبی، باخت سنگین چهار بر ۲ را متحمل شد. فریدون زندی زننده هر ۲ گل ایران در آن بازی بود.

در تاریخ ۲۰ آبان ۱۳۹۰، تیم ملی فوتبال ایران با سرمربیگری کارلوس کی‌روش رو در روی میزبان خود بحرین قرار گرفت که این دیدار با نتیجه مساوی یک بر یک به اتمام رسید. گل مجتبی جباری، ما را از شکست نجات داد. حدود هشت سال بعد، در دور دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، نوبت به مارک ویلموتس رسید تا طعم باخت در برابر بحرین در این کشور را بچشد. بازی‌ای که با نتیجه یک بر صفر به اتمام رسید.

حالا اسکوچیچ بعد از بلاژویچ، برانکو، قطبی، دایی، ویلموتس و کی‌روش، هفتمین مربی است که باید در کشور بحرین نه تنها به مصاف این تیم بلکه به مصاف سه تیم دیگر برود و به اندازه همه نبردن‌های قبلی به برتری دست پیدا کند و ماموریت سختِ پیش رو را با موفقیت به اتمام برساند.

 



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/24659
اخبار مرتبط

نظرات شما