نسخه جدید نرم‌افزار حدیث ولایت در قم رونمایی شد

نسخه جدید نرم‌افزار حدیث ولایت، مجموعه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، روز یکشنبه طی آیینی با حضور معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب در قم رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب در این آیین، ضمن تشکر از دفتر نشر انقلاب اسلامی و مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، گفت: عنوان (مرکز نور) بسیار زیبنده این مجموعه است و حقیقتاً اینجا مرکز نور است که نورش موجب بهره خیلی از علاقه‌مندان به معارف اسلامی بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدیان، افزود: باید اعتراف کنم که برای تولید نرم‌افزاری کامل جهت ارائه آثار رهبر معظم انقلاب، خیلی زودتر باید به فکر می‌افتادیم ولی به همین مقدار هم قدردان همه دست اندرکاران هستیم. این کار قدم اول است و ظرفیت رهبر انقلاب در بُعد علمی و استفاده از بیانات ایشان، خیلی بیشتر از آنی است که امروز از آن بهره‌برداری می‌شود. امیدوارم در به‌روزرسانی‌های این نرم‌افزار، همواره شاهد پیشرفت و گامی بلندتر در این مسیر باشیم.

وی ادامه داد: در مورد نظرات و بیانات رهبر فرزانه انقلاب از ابعاد مختلفی می‌توان صحبت کرد و در یک جلسه حتی فهرست آن را هم نمی‌توان برشمرد. 

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم نمادی از اخلاص و برای خدا بودن را معرفی کنیم، حتما باید رهبری را معرفی کنیم و اگر بنا است (حَقَّقَ حُبَّنَا فِی قَلْبِهِ) را مثال و الگویی بیاوریم، باز هم ایشان را معرفی می‌کنیم. نتیجه این اخلاص و محبت عمیق را در بیانات ایشان می‌بینیم. اگر حکمت را به معنی (بیان محکم) بدانیم، الحق و انصاف، محکم‌ترین حرف‌ها را دارند. اگر حکمت را به معنی (وجود پشتوانه معرفتی کامل) بدانیم، مطالب ایشان این خصوصیت را دارا است. اگر با این نگاه به بیانات معظم له توجه کنیم، بهره بیشتری خواهیم برد. 

معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب در ادامه سخنان خود به اعتراف صاحب‌نظران عرصه دینی، به خبره بودن رهبر انقلاب در کارشناسی اسلام، در ردیف حضرت امام خمینی، شهید مطهری و شهید بهشتی اشاره کرد و گفت: کسانی که اسلام را از یک جهت نمی‌بینند بلکه جامع نگرند و کل دین را می‌بینند بلکه بالاتر باطن و روح دین را می‌بینند.

وی ادامه داد: مصلحان جامعه و تحول‌آفرین هستند. رهبر معظم انقلاب فرزند حوزه علمیه هستند و نظرات علمی ایشان در حوزه‌های مختلف، جایگاه فاخری دارند؛ ضرورت دارد بیانات و نظرات علمی ایشان در اختیار محققان جهان اسلام قرار بگیرد. البته جایگاه سیاسی ایشان بخاطر منسب رهبری، بر دیگر ابعادشان غلبه کرده که طبیعی هم هست. اما همین امر باعث شده کمتر به جنبه‌های علمی و معنوی ایشان توجه شود. 

محمدیان به ابعاد جذاب رهبر معظم انقلاب در بیاناتشان پرداخت و گفت: در بیانات ایشان نکات جدید و نظریات نو و دقیق وجود دارد و از این زاویه باید توجه بیشتری به بیاناتشان شود. اگر منصف باشیم در فضای نظریه‌پردازی، توجه به این نظریات بسیار راه‌گشا خواهد بود. به عنوان مثال در نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، یکی از موضوعات مهم ما بحث دروس معارف اسلامی است و یکی از دغدغه‌های مهم، این دروس و محتوای آن است. در این زمینه از آثار اندیشمندان و بزرگان معاصر مانند شهید مطهری یا شهید صدر خیلی بهره بردیم اما باید اعتراف کنم که توجهی به آثار رهبر معظم انقلاب نداشتیم.

وی همچنین با پیشنهاد این که در نسخه‌های بعدی نرم‌افزار حدیث ولایت، دروس خارج رهبری هم آورده شود، گفت: ایشان قریب به ۲۷ سال تدریس داشته‌اند که ذخیره بزرگی است. بنده سال گذشته از ایشان اجازه گرفتم تا درس ایشان را در پیام‌رسان‌های داخلی منتشر نماییم و ایشان موافقت کردند. هیچ تبلیغی نکردیم ولی سینه به سینه منتشر شد و مورد استقبال قرار گرفت.

وی افزود: باید این درس‌ها در دسترس قرار گیرد و ان شاءالله در نسخه‌های بعدی مورد توجه قرار گیرد.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/24661
اخبار مرتبط

نظرات شما