معاون جوانان جمعیت هلال احمر قم خبر داد:

تولید محتوا در فضای مجازی پیرامون مقابله با کرونا ادامه دارد

معاون جوانان جمعیت هلال احمر قم گفت: تولید محتوا در فضای مجازی پیرامون مقابله با کرونا توسط تیم های مداخلات روانی و اجتماعی در مورد بهداشت روانی در دستور کار قرار دارد.

محمد مصباحی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به اقدامات پیشگیری از کرونا در سال گذشته و تداوم فعالیت در سال 1400 اظهار داشت: طرح آمران سلامت در مقابله با کرونا یکی از طرح‌های مهم هلال احمر بود که در سال جاری نیز ادامه دارد.
معاون جوانان جمعیت هلال احمر قم افزود: در این طرح تعدادی از جوانان در حرم مطهر حضرت معصومه(س) حضور دارند با تذکر لسانی مسائلی چون رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را به زائران یادآوری می کنند.
وی تصریح کرد: همچنین تولید محتوا در فضای مجازی پیرامون مقابله با کرونا توسط تیم های مداخلات روانی و اجتماعی در مورد بهداشت روانی در دستور کار قرار دارد.
مصباحی عنوان کرد: از طرفی تولید محتوا و کلیپ های آموزشی و بهداشتی که توسط کانون دانشجویی جوانان هلال احمر تولیدشده شده و در اختیار مردم قرار گرفته است .

وی خاطرنشان کرد: پس از شیوع کرونا بحث مهدویت بسیار مطرح و همدلی خوبی ایجاد شد و مردم دنبال منجی بودند، به این دلیل کمپین#عیدنوعهدنو  راه اندازی شد.
معاون جوانان جمعیت هلال احمر قم گفت:شب نیمه شعبان استغاثه ای در مقابله با کرونا با همراهی هلال احمر و تولیت مسجد مقدس جمکران برگزار می شود.

وی در مورد حضور جوانان هلال احمر در طرح بازرسی از اصناف و مشاغل افزود:از ابتدای آذرماه طبق قرارداد وزارت بهداشت با هلال احمر پالایش اصناف در رعایت پروتکل های بهداشتی آغاز شد.
مصباحی عنوان کرد: 213 نفر از امداگران و داوطلبان در جهت حضور در این طرح دوره دیدند و تقسیم بندی شدند و از ابتدا تا امروز 1184 بازدید انجام شده است.
وی تصریح کرد: نتیجه پایش در اختیار بهداشت قرار می گیرد وبا تذکرات لازم و حتی پلمپ این طرح در افزایش ضوابط بهداشتی دنبال می شود.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر قم خاطرنشان کرد: سال قبل نذر فرهنگی و ناظران سلامت و آمران سلامت برگزار شد و در شبهای محرم نیز تب سنجی و توزیع ماسک داشته ایم.
وی اظهار داشت: سعی کردیم در حوزه فرهنگی و مباحث پیشگیرانه وارد شویم و با روش های نوین و خلاقانه و کارهای هنری و حضور تیم های حمایت روانی در جهت مقابله با کرونا قدم برداریم.
مصباحی عنوان کرد: با توجه به خبرهایی در مورد شیوع کرونا و وجود تنش در میان مردم، باید بتوانیم جامعه را به آرامش برسانیم تا به دور از اضطراب بتوانیم به مراقبت بپردازیم و زندگی روزمره را نیز مورد توجه قرار دهیم.

محسن خداپرست
انتهای پیام/



http://qomefarda.ir/24760
اخبار مرتبط

نظرات شما