قانونگذار آمریکایی: در آمریکا سالهاست عدالت اجرا نشده است

ایلهان عمر خواستار اجرای عدالت و رسیدگی عادلانه به پرونده قتل جورج فلوید شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ایلهان عمر، عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت: در جامعه آمریکا سالهاست که عدالت اجرا نشده است.

مجری در ابتدا پرسید: محاکمه درک چاوین، افسر پیشین اداره پلیس مینیاپولیس متهم به قتل جورج فلوید فردا و پس از یک هفته حضور شاهدان در دادگاه از سرگرفته می‌شود. برخی از شاهدان در دادگاه گریه کرده و اعلام کردند از اینکه شاهد مرگ فلوید بوده اند و کاری انجام نداده اند احساس گناه می‌کنند. در رابطه با بخش احساسی موضوع زمانی که این محاکمه را در شهر خود که این حادثه در آنجا روی داده است تماشا می‌کردید، چه احساسی داشتید. احساس بسیاری از افرادی که به شما رای داده اند درباره این حادثه چه بود؟

ایلهان عمر در پاسخ گفت: بله، این موضوعی آزاردهنده و سخت بود. من تلاش کردم که از تماشای این دادگاه پرهیز کنم. من می‌دانم که بسیاری در مینیاپولیس هستند که این کار را انجام داده اند. اما به هر حال تماشای جریان این دادگاه کاری دشوار بود. شما خواهان شنیدن جزئیات ماجرا هستید و می‌خواهید آن را از شاهدان بشنوید. البته می‌توان از این موضوع اطلاعات زیادی را کسب کرد. ما از این موضوع آگاه شدیم که مرگ فلوید ۸ دقیقه و ۴۶ ثانیه طول کشیده است. این در حالیست که پیشتر به ما می‌گفتند که این زمان ۹ دقیقه و ۲۶ ثانیه بوده است. به نظرم هر فردی که شاهد این وضعیت بوده است گفته که کمکی از دست وی برنمی آمده است. زمانی که موضوع بدرفتاری پلیس در اینجا در مینیاپولیس مطرح می‌شود ما همیشه همین احساس را داریم.

وی افزود: من ۲۰ سال پیش و زمانی که افسران پلیس ده‌ها خشاب فشنگ را به طرف یک مرد سومالیایی مبتلا به بیماری روانی در یک خیابان شلیک کردند، به خوبی به یاد می‌آورم. این دادگاه خاطرات ترسناک ما را دوباره به یاد ما آورد. اما ما در کنار هم هستیم و می‌خواهیم با این موضوع مقابله کنیم.

مجری در ادامه پرسید:در بسیاری از پرونده‌هایی که در آن افسران پلیس مجرم هستند آن‌ها در نهایت متهم نمی‌شوند و حتی زمانی که پرونده‌هایی وجود دارد که آن‌ها محاکمه می‌شوند هم محکوم شدن افسران پلیس به نسبت کم است. آیا شهر شما آماده این موضوع است که شاهد آن باشد که هیات منصفه دادگاه در این پرونده متهم را محکوم نکند؟

عمر پاسخ داد:جامعه ما به این موضوع بسیار حساس است. ما شاهد آن بوده ایم که در جامعه ما برای سال‌ها عدالت اجرا نشده است. به نظرم اعتماد زیادی به کیت الیسون، دادستان کل و دادستان‌ها حاضر در این پرونده وجود دارد. ما با اشتیاق منتظر هستیم تا ببینیم که چگونه این محاکمه برخی از مسائل را آشکار می‌کند. اینکه می‌بینیم وکلای مدافع جورج فلوید را به جای افسر پلیسی که متهم به این قتل است در جایگاه متهم قرار می‌دهند، واقعا وحشتناک است.

این قانونگذار کنگره در ادامه افزود: ما می‌دانیم که در بسیاری از اماکن تحریم برخی از رخداد‌ها سبب شده است که عدالت اجرا شوند. جنبش حقوق مدنی ریشه در تحریم برخی از وقایع دارد. ما می‌دانیم که به آپارتاید در آفریقای جنوبی با استفاده از تحریم‌ها پایان داده شد؛ بنابراین امید ما این است که این تحریم سبب تغییراتی در قانون شود، زیرا ما این موضوع را درک می‌کنیم زمانی که شما قدرت رای دهی مردم را محدود می‌کنید این موضوع سبب می‌شود که دموکراسی نتواند به طور کامل نقش خود را ایفا کند.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/24909
اخبار مرتبط

نظرات شما