مسئول دفتر مشاوره معاونت توسعه پیشگیری بهزیستی استان قم:

محتوای آموزشی مهارت های زندگی بومی سازی می شود

مسئول دفتر مشاوره معاونت توسعه پیشگیری بهزیستی استان قم با اشاره به اهمیت آموزشی مهارت های زندگی، گفت: محتوای آموزشی مهارت های زندگی بومی سازی می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، صادق سلمانیان مسئول دفتر مشاوره معاونت توسعه پیشگیری بهزیستی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به اهمیت افزایش اثربخشی دوره های مهارتهای زندگی، اظهار داشت: اولین کارگاه سه روزه تربیت مربی مهارتهای زندگی استان قم به همت دفتر مشاوره و همکاری موسسه روان پویای سبز زندگی با حضور ۲۰ نفر از مربیان و روانشناسان استان قم بصورت دوره بازآموزی برگزار شد.

وی ادامه داد: در تدوین محتوی آموزشی بومی مهارت های زندگی هر استان  شرایط فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و جغرافیایی هر منطقه، همچنین آسیب های شایع اجتماعی و روانی هر استان و در نهایت  ویژگی های روانشناختی گروه های مخاطب استان در نظر گرفته می شود.

سلمانیان ابراز داشت: مهارت‌های زندگی مجموعه ای از آموزش‌های روان شناختی است که هم جنبه پیشگیرانه دارد و هم ارتقایی و اینکه چطور تلاش کنیم هم از آسیب‌ها اجتماعی پیشگیری کنیم و هم عوامل محافظت کننده را در خود ارتقا دهیم بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: مهارت‌های زندگی بومی سازی شده با توجه به فرهنگ، آداب و رسوم و ویژگی‌های روانی، اجتماعی هر منطقه و در ۴ کارگروه کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال تدوین شده است و تفاوت مدل فعلی مهارت‌های زندگی تدوین شده با مدل های پیشین در این است که مدل پیشین متمرکز، ارتقایی، کتاب محور، گروه هدف محور، آموزش محور بود و مدل فعلی، نیمه متمرکز، پیشگیرانه یکپارچه، مخاطب محور و مبتنی بر فرهنگ و قومیت و آسیبهای اجتماعی رایج هر استان است.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/25000
اخبار مرتبط

نظرات شما