کارشناس ارشد دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با قم فردا:

مسافرت های نوروزی عامل اصلی پیک چهارم کرونا است/ نباید اجازه سفرهای نوروزی داده می شد

کارشناس ارشد دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این که مسافرت های نوروزی عامل اصلی پیک چهارم کرونا است، گفت: نباید اجازه سفرهای نوروزی داده می شد.

حسن محمدی در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به پیک چهارم کرونا در کشور اظهار داشت: این روزها فشار زیادی به کادر درمان و مراکز درمانی وارد می شود که ناشی از شیوع گسترده کرونا در کشور است.
وی ادامه داد: در ماه های پایانی سال کنترل خوبی روی بیماری داشتیم اما تعطیلات عید منجر شد که بار دیگر شعله های بیماری زبانه بکشد.
محمدی بیان داشت: نباید اجازه سفرهای نوروزی داده می شد چرا که سال گذشته با انجام این کار توانستیم به خوبی شیوع بیماری را مهار کنیم.
وی افزود: در هفته ها و روزهای پیش رو باید تمامی پروتکل های بهداشتی که برای وضعیت های مختلف تهیه شده رعایت شود که البته نیازمند نظارت درست و دقیق از سوی همه نهادها نیز می باشد.
کارشناس ارشد دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: شرایط کنونی و رفع پیک چهارم تنها با همراهی و همدلی همه مردم و مسئولان میسر است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا کاهش رعایت اصول بهداشتی از مردم نیز در ایجاد این شرایط تاثیر گذار بوده است، گفت: این موارد نیز بی تاثیر نیست چرا که الان شاهد هستیم که بیش از نیمی مردم در برخی از شهرها مسائل بهداشتی را رعایت نمی کنند اما این عامل به خودی خود نمی توانست به این میزان کشور را درگیر کند.
محمدی تاکید کرد: قطعا اصلی ترین عامل شیوع گسترده و انتشار ویروس در سطح کشور مسافرت های نوروزی است که نباید انجام می شد.


انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/25031
اخبار مرتبط

نظرات شما