استاندار قم:

پروتکل ها عایت نشود روزهای سختی خواهیم داشت/ تهیه بسته تشویقی برای کسبه تعطیل شده در قم

استاندار قم با اشاره به اینکه اگر پروتکل های بهداشتی رعایت نشود با توجه به موقعیت قم روزهای سختی را در پیش خواهیم داشت گفت: برای کسب ها که در ایام تعطیلات کرونایی آسیب دیدند بسته مشاوره‌ای در حال تهیه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،بهرام سرمست استاندار قم در حاشیه جلسه ستاد بحران استان در خبرنگاران اظهار داشت: متاسفانه وضعیت استان قم از لحاظ رنگ بندی در وضعیت قرمز در آمده است و ما مجبور هستیم شرایط سختگیرانه تری برای اصناف و کسبه و سایر اقشار مردم و اماکن متبرکه اعمال کنیم.

 وی اظهار داشت : میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در قم  نسبت سایر استان‌های کشور مطلوب تر است و بیش از ۸۰ درصد مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند درصد کمی از مردم هستند که متاسفانه این اصول بهداشتی را رعایت نمی کند این مردم در میان اقشار مختلف هستند و بر اساس گزارش هایی که در جلسه ستاد بحران ارائه شد و تذکراتی که لازم بود صادر شد از جمله تذکراتی به اصناف و کسبه داده شد.

استاندار قم ادامه داد: از  مردمی که پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند تشکر می‌کنیم و افرادی که پروتکل ها را در این وضعیت رعایت نمی‌کند باید با آنها برخورد شود و به نوعی ملزم شوند که این پروتکل ها را رعایت کنند چرا که هم سلامتی خودشان و هم سلامتی شهروندان به خطر می‌افتد و ماه مسئولیت داریم که حتماً دقت و نظارت بیشتری را داشته باشیم.


سرمست خاطرنشان کرد: کسبه و اماکنی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند تیم های نظارت حتماً در این مکان حضور خواهند یافت و موارد تخلف را حتماً برخورد خواهند کرد .

وی بیان داشت: در این جلسه، مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا مطرح شد و مصوباتی که در خصوص ایام ماه مبارک رمضان مطرح شد اصل را بر عدم برگزاری تجمعات مذهبی و نماز های جماعت تعیین شد.

 استاندار قم اظهار داشت: در این ایام  فضای معنوی را به نحوه شایسته باید مورد استفاده قرار دهیم اما در عین حال باید این تجمعات نباید به شکلی باشد که سلامتی شهروندان به مخاطره بیفتد جزئیات این موارد را ابلاغ خواهیم کرد .

وی افزود: از مردم شریف استان قم که تا حالا همکاری کردند و موج های کرونا رو پشت سر گذاشتیم تقدیر و تشکر می کنیم اما این موج چهارم موج سنگین تری است با توجه به اینکه ویروس انگلیسی جهش یافته سرعت انتشار بسیار بیشتر دارد باید رعایت پروتکل های بهداشتی بیشتر شود.

 استاندار قم تاکید کرد: تعداد بستری ها در استان قم به صورت صعودی رشد پیدا کرده و باید با رعایت پروتکل ها جلوی این رشد را گرفت تا تعداد بستری ها کاهش پیدا کند اگر پروتکل های بهداشتی رعایت نشود با توجه به موقعیتی که استان قم دارد روزهای سختی را در پیش رو خواهیم داشت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای کسبه مشوق های در نظر گرفته شده است؟ گفت : قرار است معاونت اقتصادی استانداری با همکاری سازمان صمت و اتاق اصناف بسته پیشنهادی  را برای اقشار و اصناف ای که در این تعطیلی‌ها آسیب می بیند تهیه و ارائه کنند تا با مطرح کردن در ستاد ملی مبارزه با کرونا مشوق‌هایی را دریافت کنیم از خیرین و مومنان در این ایام درخواست می‌کنیم که در این ایام کمک های مومنانه را افزایش دهند و مانند روزهای گذشته همراهی داشته باشد.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/25169
اخبار مرتبط

نظرات شما