تعلیق پروازهای انگلیس لغو شد/ ممنوعیت پرواز به مقصد و مبدأ فرانسه

سازمان هواپیمایی کشوری از لغو تعلیق پروازهای انگلیس خبر داد و گفت: پروازها به مقصد و مبدأ کشور فرانسه ممنوع شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمدحسن ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی اظهار کرد: براساس تصمیمات وزارت بهداشت در خصوص پروتکل‌های مراقبت بهداشتی مرزی در مسافرت‌های هوایی، کشور انگلستان از فهرست کشورهای ویژه خارج و کشور فرانسه به فهرست این کشورها افزوده شد.

وی افزود: از امروز پروازها به کشور انگلستان مجدداً برقرار و پروازها به مقصد و مبدأ کشور فرانسه ممنوع می‌شود.

وی با بیان این‌که در زمان حاضر محدودیت پروازی به 39 کشور وجود دارد، تصریح کرد: پرواز از مبدأ و مقصد کشورهایی که در لیست شرایط ویژه قرار دارند ممنوع است و کشورهایی که در لیست کشورهای پرخطر قرار دارند ملزم به انجام تست مجدد در ایران هستند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: کشورهای فرانسه، بوتسوانی، برزیل، جمهوری چک، عراق، استونی، ایرلند، لسوتو، مالاوی، موزامبیک، اسلواکی، آفریقای جنوبی و زامبیا در لیست کشورهای با شرایط ویژه دارای واریانت انگلیسی قرار دارند.

ذیبخش یادآور شد: همچنین کشورهای آلبانی، آندورا، بحرین، بولیوی، بوسنی و هرزگوین، کلمبیا، مصر، اکوادور، مجارستان، اردن، کوزوو، لتونی، لبنان، مالت، مولداوی، مونته‌نگرو، مقدونیه شمالی، فلسطین، سنت‌لوسیا، صربستان، سیشل، اسلوانی، سوئد، سوریه، تانزانیا و امارات متحده عربی در لیست کشورهای پرخطر با بروز بالای بیماری قرار دارند.

وی اضافه کرد: عدم منع تردد مستلزم ارائه تست PCR منفی با اعتبار 96ساعته در مبدأ و انجام تست مجدد پس از ورود به کشور برای مسافران بالای 8سال در کشورهای پرخطر است و تردد در سایر کشورها با الزام ارائه تست PCR منفی با اعتبار 96ساعته در مبدأ و انجام مراقبت‌های سندرومیک پس از ورود به کشور و انجام تست مجدد در صورت نیاز بلامانع است.

وی تأکید کرد: ارائه تست PCR فقط در آزمایشگاه‌های مورد تأیید وزارت امور خارجه ایران در کشورهای مبدأ دارای اعتبار است.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/25180
اخبار مرتبط

نظرات شما