آیت الله سید منذر حکیم در گفتگو با قم فردا:

حوزه‌های علمیه در رشته نظام خانواده عملکرد ضعیفی دارند/ خانواده محوری نقطه آغاز تحول است

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با بیان این‌که خانواده محوری نقطه آغاز تحول است، گفت: حوزه‌های علمیه در رشته نظام خانواده عملکرد ضعیفی دارند.

آیت الله سید منذر حکیم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،   با اشاره به اهمیت خانواده در رشد و تعالی جوامع اظهار داشت: خداوند متعال برای ارتقای انسان، انسان را یک موجود اجتماعی آفریده و در کوران حوادث، مشکلات در بستر روابط سالم میان افراد این ارتقا و رشد قابل تحقق خواهد بود.
وی ادامه داد: رشد واقعی یک انسان از مسیر خانواده آغاز می‌شود و به نتیجه و فرجام می‌رسد به طوری که در فلسفه تشکیل خانواده پیامبر (ص) فرمودند: ازدواج ثلث دین است دو سوم مسیر تقوا در بستر کانون خانواده حاصل می‌شود و بقیه عوامل در کنار خانواده است.
حکیم با بیان این‌که خانواده محوری نقطه آغاز تحول است، ابراز داشت: خانواده محوری یک سنت الهی تکوینی است و نظام تشریح متناسب و هماهنگ با تکوین است و غیر از این امکان ندارد.
وی به نقش حوزه‌های علمیه در این زمینه اشاره کرد و گفت: 6 سال از تحول ما در حوزه می‌گذرد اما هنوز در رشته نظام خانواده به‌جای روشنی نرسیدند در حالی که طرح داده و برنامه‌ها را بارها گفتیم.
استاد خارج فقه حوزه علمیه قم به سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب در سال 95 در خصوص خانواده اشاره کرد و بیان داشت: ما اگر سیاست‌های خانواده که در 16 بند بوده و سیاست‌های جامعه که در 14 بنده بوده نصب العین قرار بدهیم، می‌توانیم به موفقیت‌های اساسی در حوزه خانواده برسیم.
وی خاطرنشان کرد: انسان یک موجود اجتماعی است و اولین و مهم‌ترین کانون خانواده است که از صفر تا صد شخصیت آدم را می‌تواند بسازد، از تولید و پیدایش تا برسیم به تکامل و رویش و پالایش تمامی این موارد در خانواده محقق می‌شود.
حکیم تأکید کرد: مهم‌ترین وظیفه خانواده مسئولیت‌پذیر بارآوردن افراد است تا بتوانند این وظیفه را در جامعه به‌خوبی عملیاتی کنند.

انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/25216
اخبار مرتبط

نظرات شما