سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با قم فردا:

تعلیق تحریم‌ها برخلاف منافع ملی و قانون راهبردی مجلس است / لغو کامل تحریم‌ها خواسته جمهوری اسلامی است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این دولت در مذاکرات باید مطابق با قانون اقدام راهبردی عمل کند، گفت:برخی از صحبت‌هایی که در گوشه‌وکنار شنیده می‌شود مبنی‌بر تعلیق تحریم‌ها نه‌تنها خلاف منافع ملی کشورمان بوده بلکه خلاف منویات رهبری و قانون راهبردی مجلس شورای اسلامی است.

ابوالفضل عمویی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و کشورهای ۱+۴ در وین اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی به‌دقت مذاکرات را دنبال می‌کند و قطعاً باید منافع کشور و ملت در این مذاکرات لحاظ شود.
وی به بند ۷ قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران اشاره کرد و بیان داشت: در این بند دقیقاً ذکر شده است که باید لغو کامل تحریم‌ها از سوی کشورهای عضو برجام و آمریکا اجرایی شده و دولت گزارش کامل آن را به مجلس بدهد.
عمویی افزود: در واقع برخی از صحبت‌هایی که در گوشه‌وکنار شنیده می‌شود مبنی‌بر تعلیق تحریم‌ها نه‌تنها خلاف منافع ملی کشورمان بوده بلکه خلاف منویات رهبری و قانون راهبردی مجلس شورای اسلامی است.
وی با بیان این که باید از تجربیات گذشته عبرت بگیریم، تأکید کرد: تعلیق تحریم‌ها هیچ حاشیه امنی را برای سرمایه گذاری در کشور ایجاد نمی‌کند و از نظر ما مردود است.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از آغاز دور جدید مذاکرات سیاست واحد جمهوری اسلامی ایران رفع کامل تحریم‌ها و راستی‌آزمایی بوده و این مهم باید رعایت شود.

انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/25369
اخبار مرتبط

نظرات شما