طرح جدید سربازی، گام مثبتی در مسیر امنیت

نماینده مهاباد گفت: طرح جدید مجلس برای خدمت سربازی، گام مثبتی در مسیر امنیت و ایجاد نیرو‌های تخصصی نظامی خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، جلال محمودزاده نماینده مهاباد مجلس شورای اسلامی  هدف طرح جدید سربازی را تربیت نیروی رسمی تخصصی در اختیار بدنه نظامی کشور دانست و گفت: در این طرح نیروی تخصصی خدمت ۳۰ ساله خود را در نیرو‌های مسلح می‌گذراند. سرباز در حدود یک ماه تا ۴۵ روز نمی‌تواند آموزش‌های لازم نظامی را دریافت کند.

وی ادامه داد: جوانان در کشور ایران بین ۱۸ تا ۲۴ ماه به عنوان سربازی در اختیار نیرو‌های مسلح قرار می‌گیرند، دوره‌های کوتاه آموزشی را می‌گذرانند و بهترین زمان دوران زندگیشان را در این مقطع سپری می‌کنند؛ این مسئله می‌تواند ایراد‌هایی داشته باشد.

نماینده مهاباد در مجلس تصریح کرد: جوانان اعزامی به سربازی ممکن است معمولاً به دلیل مشکلات معیشت و خانواده‌شان، در بدنه جامعه انگیزه لازم را برای ادامه خدمت نداشته باشند، راهی که در این طرح پیشنهاد شده تخصصی شدن سربازی و داوطلبانی است که می‌توانند دوران بین ۲۵ تا ۳۰ سال را در مجموعه نظامی طی کنند و نیروی نظامی کشور تأمین شود. در نتیجه سربازی اجباری را از نظر قانونی به‌سمت سربازی تخصصی خواهیم برد.

محمودزاده اظهار کرد: اگر این طرح در صحن علنی رأی بیاورد و جوانب قضیه دیده شود، مطمئناً گام مثبتی در مسیر امنیت و ایجاد نیرو‌های تخصصی نظامی خواهد بود. برای اجرای این طرح، باید برنامه زمان‌بندی مد نظر باشد، چراکه در شرایط زمانی فعلی و با این سرعت نمی‌توان آن را انجام داد و این، تا حدود قابل توجیه است. اما می‌توان زمانی را تعیین کرد که نیرو‌های متخصص و سربازان تخصصی جذب بدنه نیرو‌های نظامی شوند تا نگرانی از کمبود نیرو در پادگان‌ها وجود نداشته باشد.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/25436
اخبار مرتبط

نظرات شما