خط پایانی برای کدخدا!

در خط پایان نیز به نظر می‌آید یک برجام ننگین دیگری احیاء خواهد شد تا کارنامه ناموفق حسن روحانی با ناکامی دیگری تکمیل شود، ناکامی که چوبش را مردم می‌خورند و...

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ادبیات و حرف‌هایش هیچ تفاوتی نکرده است به‌مانند سال 94 و زمانی که بحث انعقاد قرارداد برجام مطرح بود، همه چیز را به تحریم ارتباط می‌دهد، مخالفانش را از لب تیغ می‌گذراند، کشور را در وضعیت ضعف قرار می‌دهد و در نهایت همان مسیری را می‌رود که یک‌بار به‌سختی شکست‌خورده است.
این شگرد اصلی حسن روحانی است، شگردی که در سال‌های اخیر دلار 3 هزارتومانی را به مرز 30 هزار تومان رساند و کشور را در بحرانی فرود برد که تبعات آن تا سال‌های سال گریبان‌گیر ملت و نظام خواهد بود حال این‌که خودش در پایان این راه قرار دارد.
اما در این خط پایان نیز به نظر می‌آید یک برجام ننگین دیگری احیاء خواهد شد تا کارنامه ناموفق حسن روحانی با ناکامی دیگری تکمیل شود، ناکامی که چوبش را مردم می‌خورند و...
در واقع این روزها در حالی مذاکرات وین در حال برگزاری است که طرف ایرانی و در رأس آن حسن روحانی بارها از موضع ضعف و نیاز سخنرانی کرده است، از ربط دادن گرانی مرغ و تخم مرغ به تحریم‌ها و تا حملات تند و نیش دار به مخالفان، همه همه از جمله تاکتیک‌های حسن روحانی بوده است
این در حالی است که وی تجربه تلخ سال 97 و خروج یک‌جانبه آمریکا از توافق هسته‌ای را دارد اما با این حال باز هم اعتماد به کد خدا هنوز در دکترین سیاست خارجی دولت روحانی حرف اول را می‌زند.
در این میان مخالفان به‌مانند سال 94 بر یک اصل انکارناپذیر و تجربه شده تأکید دارند و آن هم عدم اعتماد به دشمن درجه‌یک ملت ایران است، در واقع آمریکا نه تنها قابل اعتماد نیست بلکه در طی 42 سال گذشته از هیچ تلاشی برای فروپاشی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فروگذار نبوده و این مسیر همچنان ادامه دارد.
به عبارت ساده‌تر مخالفان این مذاکرات بر دو اصل گرفتن تضمین‌های مناسب و اجرایی و راستی‌آزمایی تأکید دارند.
حال این‌که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان حسن روحانی اجرای دوباره برجام را تنها راه‌حل برای پیروزی حزب متبوعش در انتخابات ریاست‌جمهوری می‌داند، اقدامی که اگر صحت داشته باشد زدن چوب حراج بر منافع ملی در راستای منافع شخصی و حزبی است.


انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/25467
اخبار مرتبط

نظرات شما