کارشناس ارشد بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با قم فردا:

واکسیناسیون و رعایت کامل اصول بهداشتی جلوی خیز جدید کرونا در کشور را می‌گیرد

کارشناس ارشد بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این‌که کرونا تمام نشده است، گفت: واکسیناسیون و رعایت کامل اصول بهداشتی جلوی خیز جدید کرونا در کشور را می‌گیرد.

حسن محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با بیان این‌که تا حدودی موج چهارم کرونا در کشور مهار شده است، اظهار داشت: مسافرت‌های نوروزی در کنار دورهمی‌های تعطیلات عید موجب بروز خیز چهارم کرونا در کشور شد.
وی ادامه داد: البته هنوز با مهار قطعی این کرونا در برخی از استان‌ها در این دوره فاصله داریم اما شیب بروز بیماری کاهشی شده است.
محمدی با بین این‌که میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم به شدت پایین آمده است، تأکید کرد: در برخی از استان‌ها و شهرها میزان رعایت اصول بهداشتی از قبیل زدن ماسک به زیر 30 درصد رسیده است که خود عامل اصلی افزایش بیماران است.
وی تصریح کرد: ویروس کرونا با جهش‌هایی که کرده نشان داده می‌تواند افراد زیادی را مبتلا کند و در این میان ساده‌انگاری مردم و عدم رعایت اصول بهداشتی عاملی شده است که هر روز بر میزان مبتلایان اضافه شود.
کارشناس ارشد بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران تأکید کرد: واکسیناسیون و رعایت کامل اصول بهداشتی جلوی خیز جدید کرونا در کشور را می‌گیرد و باید تا زمان واکسیناسیون سراسری اصول بهداشتی را در کشور رعایت کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در یک سال و نیم گذشته فشار مضاعفی بر نیروهای بهداشت و درمان کشور وارد شده است که انتظار می‌رود با روند کنونی تا واکسیناسیون سراسری این فشارها ادامه داشته باشد.


انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/25698
اخبار مرتبط

نظرات شما