در پی گرانی های اخیر نان در قم؛

نوشدارو بعد از مرگ سهراب!

چندی پیش بود که زمزمه های گرانی نان در استان پیچید و برخی از نانوایی ها اقدام به افزایش قیمت نان کردند و امروز که این قیمت تثبیت شده است فرمانداری در جلسه ای اذعان به برخورد با افزایش قیمت های خودسرانه نان کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  در روزهای پایانی سال قبل زمزمه هایی مبنی بر افزایش قیمت نان در برخی شهرها از جمله قم به گوش می رسید که همین مسئله موجب شد تا برخی از نانوایی ها در هفته های آخر فروردین ماه رسما قیمت نان را افزایش دهند و دراین بین هم خبرهایی مبنی بر برخورد با متخلفین منتشر می شد اما در برهه هرنانوایی که اقدام به افزایش قیمت نان کرد دیگر قیمت نان را کاهش نداد.
این افزایش قیمت یکباره و بدون اطلاع و بدون حساب و کتاب در کشور ما این روزها امری طبیعی شده است البته بماند که صاحبان نانوایی بر این مسئله که حقوق کارگر و بیمه و... بیشتر شده است و به همین دلیل هم باید نرخ نان بالاتر برود تا برای صاحب نانوایی صرفه اقتصادی داشته باشد.
اما با تمام این تفاصیر این سخنان دلیلی بر افزایش خود سرانه قیمت نان نیست چرا که نان یکی از کالای اساسی خانوار به شمار می رود و کاملا مشخص است وقتی یکی از کالای اساسی با افزایش قیمت روبرو می شود به دنبال آن دیگر کالاهم افزایش خواهد داشت.
این در حالی است که بعد از کنار آمدن مردم با موضوع افزایش قیمت نان مرتضی حیدری، فرماندار قم در جلسه شورای سیاست‌گذاری امور گندم، آرد و نان شهرستان قم گفت: باید حقوق کارگران نانوایی‌ها طبق قانون کار پرداخت شده و نسبت به کسانی که از ضوابط مقرر تخلف می‌کنند و نسبت به رعایت حقوق مردم از نظر وزن نان و کیفیت و قیمت آن مراعات نمی‌کنند شدت عمل بیشتری به کار گرفته شود.
وی افزود: تمام تصمیمات باید در شوراهای بالا دستی تصویب و بعد جنبه اجرایی پیدا کند و تا اعلام رسمی نرخ نان چنانچه نانوایان افزایش قیمت خودسرانه داشته باشند برابر مقررات با آنها برخورد خواهد شد.
حال باید گفت که آقای فرماندار آیا این اظهار نظر و واکنش نسبت به افزایش خودسرانه نرخ نان در استان اندک دیرنیست؟
البته باید به این موضوع هم اشاره کرد که در موضوع بحث برخورد با افزایش دهندگان خودسرانه نرخ نان اعلام شده است که شاید از این سخن بتوان به این موضوع رسید که برخی از افزایش نرخ ها شاید بامجوز باشد و شاید هم قرار است در آینده نزدیک قیمت نان افزایش داشته باشد.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/25787
اخبار مرتبط

نظرات شما