همدلی و مهربانی ادامه دارد؛

توزیع هزار بسته معیشتی توسط جمعیت فاطمی‌ها در قم

در آخرین روزهای ماه مبارک رمضان هزار بسته معیشتی برای نیازمندان توسط جمعیت فاطمی‌ها در قم توزیع شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  شامگاه یکشنبه مراسم توزیع هزار بسته معیشتی با حضور آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور و امام‌جمعه قم، محمد خامه یار مدیر جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها و جمعی از خیرین این جمعیت در مسجد الزهرا در قم برگزار شد.

جمعیت فاطمی‌ها فعالیت ملی و کشوری دارد


محمد خامه یار مدیر جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: چهل روز پیش به مناسبت نیمه شعبان ۸۰۰ بسته معیشتی آماده شده بود و امروز نیز بار دیگر خداوند توفیق دارد و هزار بسته آماده توزیع شد.
وی با بیان این که جمعیت فاطمی‌ها فعالیت ملی و کشوری دارد
، ادامه داد: تاکنون هزار و چهارصد خانواده در سامانه جمعیت فاطمی‌ها ثبت شده است که تحت کمک‌های ما قرار می‌گیرند.
خامه یار تأکید کرد: علاوه بر این در طی ۴۰ روز اقدامات خوبی صورت‌گرفته که از جمله آن می‌توان به فعالیت‌های عمرانی چشمگیری که در منطقه سی سخت استان کهگیلویه و بویراحمد صورت‌گرفته اشاره کرد.
وی افزود: علاوه بر این سفره‌های افطاری جمعیت در سرپل ذهاب، سیستان، پلدختر و... و. برپا شده است که نشان می‌دهد جمعیت فاطمی‌ها در کنار مردم محروم حضور دارد.
مدیر جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها تصریح کرد: در تمامی شهرها ائمه جمعه به‌عنوان نماینده ما هستند و در واقع یک کار میدانی و با برنامه در حال انجام است.
وی به سایر اقدامات جمعیت اشاره کرد و گفت: واحد امانی تجهیزات پزشکی جمعیت نیز فعال است به‌طوری‌که در یک سال گذشته کپسول‌های اکسیژن و دستگاه‌های اکسیژن بارها بین مردم دست‌به‌دست شده و مورداستفاده بیماران کرونایی قرار گرفته است.

حرکت جمعیت فاطمی‌ها قابل‌ستایش و تقدیر است


آیت‌الله علیرضا اعرافی نیز در این مراسم با اشاره به آیات و روایات در زمینه ماه مبارک رمضان بیان داشت: در تمامی این آیات و روایات بر این تأکید شده است که رمضان بهار قرآن و نیازمندان است، دو بهاری که در واقع دوروی یک سکه است و در واقع رمضان می‌آید و ذائقه ما را تغییر می‌دهد به‌طوری‌که هر کسی باید خود را در جای انسان‌های گرسنه و نیازمند قرار دهد.
مدیر حوزه‌های علمیه تصریح کرد: حرکت جمعیت فاطمی‌ها در این جهت است که به یاری نیازمندان و فقرا می‌شتابد که قابل‌ستایش و تقدیر است.
وی به فقر و گرسنگی مطلق بیش از یک میلیارد نفر از جمعیت جهان اشاره کرد و گفت: این میزان گرسنه ننگ بزرگی برای بشریت است و همه افراد توانا در جهان در قبال این میزان گرسنگی مسئول هستند.
آیت‌الله اعرافی ادامه داد: من صحنه‌های گرسنگی در کشورهای افریقا را دیدم و اصلاً یادم نمی‌رود که چطور مردم در فقر و گرسنگی به سر می‌برند.
وی افزود: این ننگ برای همه دنیا به‌خصوص برای کشورهای قدرتمندی است که تمام منابع این کشورها را غارت کرده‌اند.
آیت‌الله اعرافی ادامه داد: در شهری که یک خانواده نیازمند باشد، همه افراد توانا و مسئولان در برابر آن مسئول هستند و باید به کمک این خانواده بشتابند.
وی همدلی و کمک‌رسانی به همنوعان را مهم برشمرد و بیان داشت: آدم‌ها هرچقدر از لحاظ معنوی کوچک باشند تنها به فکر خودشان هستند و در مقابل انسان کامل فردی است که اگر شب در خانه است شعاع وجودی‌اش همه نیازمندان را در بربگیرد.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور تأکید کرد: ماه رمضان و حقیقت دین برای این است که ما از خودمان بیرون بیاییم و همه دنیا را مال خودمان دانسته و در برابر نیازمندان احساس مسئولیت کنیم.





انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/25817
اخبار مرتبط

نظرات شما