استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با قم فردا:

سپاه و بسیج نمونه بارز جوان گرایی در کشور است

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه جوان گرایی مختص دولت نیست و همه بخش های کشور باید به جوان گرایی روی بیاورند گفت:سپاه به عنوان یک نهاد در بخش بسیج به جوان گرایی را تحقق بخشیده است از نیروهای جوان متخصص فرهنگی در قرارگاه خاتم الاوصیا و ‌ متخصص فنی در قرارگاه خاتم انبیا بهره برده است.

​​​​
حسن غفاری فر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،اظهار داشت: به نگاه به انتصاباتی که رهبر معظم انقلاب در سازمان تبلیغات و در بیت رهبری انجام دادند متوجه می شویم که ایشان بحث جوانگرایی را توسعه می‌دهند پس بحث جوان گرایی فقط در دولت مطرح نیست بلکه در همه امور مطرح است این مسئله به یک همت بلند نیاز دارد.

 استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: دو مرکزی که به دست سپاه پاسداران مدیریت می شود یعنی  قرارگاه خاتم الانبیا و قرارگاه خاتم الاوصیا  که یکی از این قرارگاه ها فعالیت های فرهنگی  و یکی از آنها فعالیت‌های عمرانی دارد جوان گرایی را عمل کرده وقتی وارد این دو قرارگاه و سیستم‌های مدیریتی آن می‌شویم مشاهده می‌کنیم که بخش عمده این قرارگاه ها را جوانان اداره می کنند.

وی افزود: البته بحث رهبر معظم انقلاب این نیست که همه فرماندهی ها و مدیریت ها در دست جوانان باشد رهبر معظم انقلاب بعد از صحبت ها در خصوص جوان گرایی مطالبی را در خصوص سردار سلیمانی فرمودند که اگر تا ۱۰ سال آینده من بودم و سردار سلیمانی نیز بود باز هم همچنان ایشان را در پست مدیریتی استفاده می کردم رهبر معظم انقلاب  جوانگرایی را در مدیریت های میانی مطرح می‌کند .

کارشناس مسائل سیاسی افزود: سپاه به عنوان یک نهاد در بخش بسیج به جوان گرایی را تحقق بخشیده است از نیروهای جوان متخصص فرهنگی در قرارگاه خاتم الاوصیا و نیروهای متخصص فنی در قرارگاه خاتم انبیا بهره برده است و از طرفی در بخش های مدیریتی از افراد باتجربه استفاده می کند .

غفاری فر ادامه داد : در قرارگاه فرهنگی عمار نیز جوان گرایی مشاهده می شود در مدیریت  قرارگاه عمار شخصیت های باتجربه و فرهیخته حضور دارند اما در زیر مجموعه عمدتاً جوانان هستند و به همین دلیل موفق بودند.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: جوان گرایی محدود به ریاست جمهوری و دولت نیست  نمی توان گفت یک وزیر جوان باشد و تجربه مدیریتی نداشته باشد این حرف غلط است اما باید در مجموعه های زیر دست این وزارت خانه ها از افراد جوان متخصص استفاده کرد.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: قطعاً در ۴۳ سالگی انقلاب نمی‌توانیم تجربه را نادیده بگیریم اما همانطور که به تخصص و تعهد در کنار تجربه باید اهتمام بورزیم باید به جوان گرایی نیز اعتقاد داشته باشیم جوان بودن باید یک آیتم و دلیل در انتخاب باشد در انتخاب باید میانگین امتیاز ها را در نظر گرفت ممکن است یک شخص نفر اول جهان اسلام در فقه باشد اما در مدیریت صفر باشد این شخص به درد اداره کارها نمیخورد.


کارشناس مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: جوان بودن سرعت کارها و ریسک پذیری را نیز افزایش می دهد اما احتیاط کاری های افراد با سن بالا در پست های مدیریتی موجب عقب ماندگی کاری می شود.

 وی بیان داشت : چند درصد ضرر ناشی از کمبود تجربه را باید تحمل کنیم در عوض سود جرأت اهل اقدام و شجاع بودن و ریسک پذیر بودن بالا ببریم جوان بودن باید یک نمره جدی داشته باشد نباید صرف جوان بودن  آیتم منفی باشد و صرف تجربه داشتن نیز نباید اولویت محسوب شود. همان میزان که تجربه نمره دارد جوان بودن نیز نمره دارد.


استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد:  بخش قابل توجه عقب ماندن و فلج شدن  بخش های مختلف در کشور ما به رفتار سیاسی و منش سیاسی بر نمی گردد بلکه به این علت است که افرادی که در پست مدیریتی هستند اهل ریسک کردن نیستند و خطا پذیر نیستند.

غفاری فر ادامه داد: در بسیاری از کشورها نیز افرادی که با تجربه هستند و از یک سنی عبور میکند به تعبیری وارد اتاق اندیشه ورز می شوند و تجربه خود را در اختیار جوانان قرار می‌دهند در بسیاری از کشورها مانند آلمان و فرانسه وزرا و سخنگوی دولت در سن پایین قرار دارند.

وی گفت: از طرفی باید جوانان توجه داشته باشند که قرار نیست مدیریت های کلیدی به افرادی واگذار شود که مدیریت کلان نداشتند و هیچ تجربه ای ندارد و صرفاً جوان هستند.

غفاری فر تصریح کرد: بسیاری از افراد ممکن است در سیستم‌های بسته مدیران موفقب باشند اما در سیستم باز که با مردم در ارتباط هستند موفق نباشند سیستم های باز مانند سیستم بسیج و سپاه است که که ارتباط مستقیم با مردم و اقشار مختلف دارند بخشداری و شهرداری ها هستند که مدیران موفق این نهادها می توانند انتخاب خوبی باشند.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/25836
اخبار مرتبط

نظرات شما