دبیر و سخنگوی کمیته انتخابات شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم:

مشارکت حداکثری در انتخابات پشتوانه نظام است/ عدم ترتیب اثر به تمامی سفارش ها در خصوص انتخاب افراد

دبیر و سخنگوی کمیته انتخابات شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم با اشاره به انتخاب افراد بر اساس تخصص و شاخص ها صورت گرفته است، گفت: تلاش برای افزایش مشارکت عمومی در انتخابات به عنوان پشتوانه نظام مقدس جمهوری اسلامی وظیفه همگان افراد و احزاب است.

ولی الله بیاتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا با اشاره به دوره های گذشته انتخابات شورای اسلامی شهر، اظهار داشت: در دوره های گذشته مردم از لیست شورای هماهنگی قم استقبال کردند و اکثریت لیست این شورا توانسته مورد اعتماد مردم در انتخابات قرار گیرد.
وی ادامه داد: فرایند کار این شورا برای انتخاب افراد متخصص به بزرگان استان اعلام و نظر آنها برای انتخاب افراد متخصص، متعهد و کاردان گرفته شده است.
سخنگوی کمیته انتخابات شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم با اشاره به ثبت نام تمام اعضای شورای فعلی، گفت: تمام اعضای شورای فعلی شورای شهر در انتخابات ثبت نام کرده و همه آنها تایید صلاحیت شده اند که این نشان از فضای سالم حاکم بر دوره فعلی شورای شهر است.

بررسی عملکرد 103نفر از کاندیداها
وی اضافه کرد: هفت نفر از اعضای شورای اصولگرایان به عنوان کمیته انتخابات این شورا انتخاب شدند و این کمیته با برگزاری  ۳۰ جلسه در قالب ۸۰۰ نفر ساعت طی هفته های اخیر توانست ضمن تبیین شاخص ها، رزومه کاندیداها را اخذ و با برگزاری مصاحبه، لیست ۱۳ نفره خود را نهایی کند.
بیاتی ادامه داد:کارنامه عملکردی ۱۰۳ نفر از کاندیداهای شورای اسلامی شهر قم بررسی شد و با توجه به رزومه و شاخص های تعیین شده، از این تعداد با  ۴۹ نفر از جمله هفت روحانی و پنج نفر از بانوان ثبت نام کننده برای شورا مصاحبه انجام شده است.

حضور هفت روحانی و پنج خانم در بین ثبت نام کنندگان
وی خاطرنشان شد: این 49نفر کاندیدا بر اساس رای گیری اعضای کمیته انتخابات شوراهای اسلامی شهر قم، ۲۱ نفر در اولویت اول ، ۲۰ نفر در اولویت دوم و هشت نفر در اولویت سوم قرار گرفتند.
دبیر و سخنگوی کمیته انتخابات شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم با اشاره به قرار گرفتن یک روحانی و یک خانم در لیست نهایی شورای شهر ، گفت: میانگین سنی فعلی اعضای شورای اسلامی شهر قم ۵۱ سال است که با توجه به رویکرد جوانگرایی شورای هماهنگی اصولگرایان قم، این میانگین به ۴۵ سال کاهش یافته است.
وی بیان داشت: برای انتقال تجربیات تصمیم گرفته شد تا از شورای شهر کنونی، پنج نفر در لیست قرار داشته باشند و هشت کاندیدای جدید به لیست نهایی شورای اصولگرایان قم انتخاب شده است.
بیاتی با اشاره به اینکه در لیست نهایی شورای اصولگرایان چهار نفر دارای مدرک دکترای تخصصی در رشته های عمران، ترافیک، حقوق و کشاورزی هستند، گفت: چهار نفر از اعضای کمیته انتخابات شورای اصولگرایان از اعضای سابق شورای اسلامی شهر قم بوده اند که این موجب شده تا این کمیته دارای تخصص و شناخت کافی نسبت به وظایف و کارکردهای شورا داشته باشد.

انتخاب افراد از مناطق مختلف شهر برای لیست نهایی
وی ابراز داشت: افراد حاضر در لیست شورای اصولگرایان پایه رای و وجهه اجتماعی دارند و سایر افراد نیز دارای مقبولیت اجتماعی هستند ضمن اینکه انتخاب افراد از مناطق مختلف شهر از دیگر معیارها برای انتخاب کاندیداهای نهایی این شورا بوده است.

تبعیت از 30شاخص در انتخاب کاندیداهای لیست شورای اصولگرایان
سخنگوی کمیته انتخابات شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم با اشاره به تعیین ۳۰ شاخص برای انتخاب کاندیداهای لیست شورای اصولگرایان گفت: اعتقاد به کار جمعی، پاکدست و امانت دار بودن، ساده زیستی، مردم داری، مقبولیت اجتماعی، آشنایی با مقرارت و ضوابط شورا و شهرداری، داشتن سوابق تحصیلی و تخصصی مرتبط با وظایف مدیریت شهری، تجربه مدیریتی شهر، داشتن سابقه و روحیه فعالیت جهادی، جوان گرایی از جمله شاخص های تعیین شده برای انتخاب کاندیداهای نهایی شورای اصولگرایان است.

اخذ تعهد از اعضای لیست شورای اصولگرایان در جهت خدمت بهتر به شهر
وی اضافه کرد: در همین راستا از اعضای لیست تعهداتی گرفته شد تا اگر در دوره مسئولیت آنها فرصتی برای گرفتن مسئولیت در سمت های بالاتر برای آنها فراهم شد، تصمیم گیری در خصوص آن را پس از مشورت با شورای اصولگرایان انجام دهند.
بیاتی با اشاره به تعهدات تاکید کرد: سوء استفاده نکردن از موقعیت، در خدمت شورای شهر بودن، قبول مسئولیت دیگر با نظر شورای اصولگرایان و همچنین پذیرش نظارت این شورا بر عملکرد آنها در دوران مسئولیت از جمله تعهداتی است که از کاندیداهای نهایی این شورا اخذ شده است.

عدم ترتیب اثر به تمام سفارش ها در خصوص انتخاب افراد برای لیست
وی تصریح کرد: با وجود اینکه سفارش هایی برای انتخاب برخی افراد در لیست نهایی این شورا برای انتخابات وجود داشت ولی این سفارش ها در انتخاب افراد ترتیب اثر داده نشده است.
دبیر و سخنگوی کمیته انتخابات شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم بیان کرد: این گمانه زنی که لیست این شورا از قبل بسته شده بود نادرست است و لیست نهایی این شورا طی جلسات متعدد و انجام مصاحبه با کاندیداهای مختلف با نظر نهایی کمیته انتخابات و رای نهایی اعضای شورای هماهنگی تعیین شده است.
وی افزود: فرایند بسته شدن لیست نهایی کاندیداهای مورد نظر شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم برای انتخابات شورای شهر قم بر اساس یک روند منطقی و کارشناسانه بوده است.

مشارکت حداکثری در انتخابات پشتوانه نظام است
بیاتی با تاکید بر لزوم بسترسازی برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات گفت: تلاش برای افزایش مشارکت عمومی در انتخابات به عنوان پشتوانه نظام مقدس جمهوری اسلامی وظیفه همگان افراد و احزاب است.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/25837
اخبار مرتبط

نظرات شما