یادداشت؛

بازار داغ وعده های پر زرق و برق انتخاباتی

این روزها که عرصه انتخابات داغ و ثبت نام برای نامزد ریاست جمهوری آن را داغ تر کرده بود قشرهای مختلف برای کاندیداتوری در وزارت کشور حاضر شدند که وعده های پر زرق و برقی دادند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، انتخابات در هر کشوری یکی از مهمترین اتفاقات برای مردم آن کشور می باشد که ایران هم از این موضوع مستثنا نیست و در هفته های آینده شاهد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری  خواهیم بود.
هر انتخاباتی مخصوصا انتخابات ریاست جمهوری بسیار مهم است چرا که مردم با انتخاب فرد اصلح و کاربلد و دلسوز می توانند سرنوشت چند سال آینده کشور را در مسیر ارتقا ، پیشرفت و آبادانی قرار دهند اما اگر این انتخابات کور کورانه باشد حتما دود آن در چشم خود ما خواهد رفت.
اما در ثبت نام برای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری همه نوع قشری حاضر بودند؛ از آرایشگر و پزشک تا سیاستمداران خبره؛ امسال هم همچون سال های گذشته بسیاری از مردم احساس تکلیف کرده و برای انتخابات ریاست جمهوری در وزارت کشور حاضر و ثبت نام کرده اند، البته بماند که بسیاری از این افراد فقط و فقط برای خودنمایی و به نوعی مورد تمسخر قرار دادن انتخابات در این عرصه شرکت کرده اند که امیدواریم قانونی وضع شود که هر کسی نتواند در این عرصه مهم سیاسی که چشم تمام دنیا به آن است وارد و موجب تمسخر کشور شود.
در هر حال عده ای خاص که شاید تعداد آنها خیلی زیاد هم نباشد کسانی هستند که در این دولت و یا دولت های قبل دارای منصب و قدرت بوده و یا هستند.
بسیاری از این نامزدهای انتخاباتی مسئولان طراز اول کشور و صاحبان قدرت و مصبی بوده و یا هستند که اگر به سبقه برخی از آنها مراجعه کنیم خواهیم دید که آن ها هیچ زمانی گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات معیشتی و رفاهی مردم نداشته و از همه مهمتر هیچ وقت چشم بینایی برای دیدن مشکلات مردم و معضلات جامعه نداشته اند و حال امروز در این عرصه احساس تکلیف کرده و وارد میدان شده اند.
این کاندیداها به گونه ای با بغض و ناراحتی و فهم بالا از مشکلات مردم حرف می زنند که اشک همه در می آید و گویی سال ها در کنار مشکلات و معضلات مردم زندگی کرده و با تک تک مشکلات آنها آشنا هستند و هر روز در رفع مشکلات آنها تلاش کرده اند اما... .
حال که از این موضوعات بگذریم باید به جذابترین قسمت های روزهای ثبت نام برای کاندیداتوری ریاست جمهوری اشاره کنیم. پدیده ای به نام وعده های انتخاباتی که در هر انتخاباتی وجود داشته و دارد البته به لطف این دولت، مردم این موضوع را با پوست و گوشت خود لمس کرده و با تمام جان با آن آشنا هستند.
وعده‌های انتخاباتی این روزهای اغلب کاندیدای حاضر در وزارت کشور آنقدر پر زرق و برق است که با آن می‌خواهند حنای بی‌رنگشان در اعتماد مردمی را رنگی دوباره بدهند اما بصیرت و آگاهی این روزهای مردم نسبت به گذشته بسیار تغییر و افزایش پیدا کرده است.
امروز مردم با حافظه تاریخی خود و با آگاهی که دارند می توانند به راحتی وعده های سرخرمن و دروغین برخی از کاندیداها را تشخیص دهند. وعده هایی که بیشتر شوانتخاباتی است تا برخی عوام را برای جذب به سوی خود فریب دهند.
بسیاری از کاندیداهای انتخاباتی در این روز ها به سراغ قشرهای ضعیف جامعه، محله های پرجمعیت و مستضعف جامعه، کارتون خواب ها و غیره و غیره می روند و با آنها عکس یادگاری می گیرند و یا با آنها غذا می خورند و کارهای بسیاری که در دوره های قبل بسیار مشاهده شده است را انجام می دهند تا انتخاب شوند و وعده های بسیاری در این جریانات داده اند که هیچ وقت عملیاتی نشده است.
در هر حال امیدواریم این روزها که بازار وعده های پرزرق و برق انتخاباتی بسیار داغ است مردم با آگاهی و بصیرت بتوانند وعده های دروغین و غیر قابل باور را از وعده های راستین تشخیص داده و بتوانند در انتخابات های خود گذشته افراد و سابقه مدیریتی و فعالیت های آن ها را ببینند و انتخاب درستی انجام دهند تا کشور در مسیر رشد و پیشرفت و آبادانی قرار بگیرد.

حسین حیدری

انتهای پیام/160



http://qomefarda.ir/25952
اخبار مرتبط

نظرات شما