یادداشت؛

شهر در شوک خاموشی زودرس/تابستان داغ در انتظار شهر

در دو روز گذشته با گرم شدن هوا و افزایش مصرف برق در کشور شاهد خاموشی های مکرر و بدون اطلاع قبلی دراستان بودیم که نوید یک تابستان داغ را می دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  افزایش دما و مصرف بالای برق در مشترکین خانگی، صنعتی، ادارات و کشاورزی موجب فشار بر شبکه برق در بیشتر نقاط کشور شده و طی دو روز اول خردادماه که هنوز تابستان شروع نشده است شاهد قطعی برق چند ساعته در برخی مناطق بوده ایم.
قطعی برقی که مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق دلیل آن را شیوع استخراج غیرمجاز ارز دیجیتال می داند. اما آیا واقعا دلیل اصلی این قطعی ها استخراج ارزدیجیتال است؟
در هر حال آنچه که مشخص است ورود سریع و بدون اطلاع قبلی شهروندان به پدیده جدید قطعی برق است. منتشرنکردن جدول خاموشی‌های احتمالی باعث بروز مشکلات فراوانی برای بسیاری از افراد از جمله دانش آموزان و دانشجویان، صاحبان کسب و کار و... شده است.
این روزها که فصل امتحانات دانش آموزان و دانشجویان فرا رسیده است قطعی برق بدون اطلاع قبلی باعث مشکلاتی که شاید جبران آن سخت باشد خواهد شد. از طرفی بسیاری از مردم گلایه دارند که این قطعی های مکرر برق باعث آسیب جدی به وسایل برقی در خانه می شود مخصوصا اگر این وسایل روشن باشد و برق ناگهانی قطع شود.
این روزها پیشنهاد می‌شود دوباره مردم به میدان بیایند و در ساعت‌های پیک مصرف، وسایل پرمصرف نظیر ماشین لباسشویی و ظرفشویی و اتو را روشن نکنند، دمای ساختمان را روی 26درجه تنظیم کنند و کولرها را در دور تند قرار ندهند و کمی با گرما کنار بیایند تا مجبور نشوند در اوج ساعت گرم روز، شاهد خاموش شدن ناگهانی و ناخواسته کولرها و اسپلیت‌ها باشند.
البته این موضوع راه حل های دیگری همچون استفاده از لامپ های کم مصرف در ادارات، استفاده از دمای استاندار در ادارت و تغییر ساعت کاری و برخی موارد دیگر که تاثیرگذار خواهد بود نیز دارد. همچنین می تواند مانند سال قبل برای کارخانجات و کشاورزان تشویقی هایی قرار داد تا بتوان این موضوع را کنترل و از قطعی ناگهانی برق جلوگیری کرد.
همانطور که گفته شد مردم گلایه های فراوانی در این خصوص دارند که بسیاری از آنها بجا هم می باشد از همین رو اداره برق اعلام کرده است که مردم می توانند با نصب برنامه موبایلی برق من از زمان خاموشی های مطلع شوند اما با پیگیری های خبرنگار ما متوجه شدیم که قسمت اطلاع از خاموشی های این برنامه از دیروز خطا می دهد.
در هر حال امیدواریم مردم و  مسئولین با همکاری بایکدیگر این موضوع را کنترل کنیم تا در این روزهای سخت کرونایی بتوانیم روزهای آسوده تری را سپری کنیم.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/26166
اخبار مرتبط

نظرات شما