یادداشت؛

آیا قم هراسی جدیدی در راه است؟

در هفته‌های اخیر که واکسیناسیون سراسری افراد با سنین بالا شروع شده شاهد هستیم که استقبال شهروندان قمی از این واکسیناسیون نسبت به بسیاری از شهرها کمتر بوده و حتی صدای مسئولان بهداشت و درمان استان را درآورده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،   بیش از یک سال و نیم از شروع بیماری کرونا در کشور می‌گذرد، بیماری که تشخیص آن ابتدا در استان قم و با شجاعت پزشکان قمی ثبت شد، هرچند شجاعت و پیگیری پزشکان عمومی منجر به وارد شدن هجمه علیه شهر قم شد، حال اینکه قم، نه مرز دریایی و نه مرز هوایی با سایر کشورها دارد اما با این اوصاف تا مدت‌ها هجمه‌های زیادی علیه شهر قم به راه افتاد.
 هرچند که با ورود به‌موقع اصحاب رسانه و مسئولان تا حدودی پاسخ این هجمه‌ها داده شد از سوی دیگر این بیماری مرموز نشان داده که حد و مرزی نمی‌شناسد و دیریازود کشورمان درگیر این بیماری می‌شد.
در این میان در هفته‌های اخیر که واکسیناسیون سراسری افراد با سنین بالا شروع شده شاهد هستیم که استقبال شهروندان قمی از این واکسیناسیون نسبت به بسیاری از شهرها کمتر بوده و حتی صدای مسئولان بهداشت و درمان استان را درآورده و از احتمال اختصاص واکسن‌های کمتر به استان خبر داده‌اند.
 حال اینکه کشورهایی که بیش از ۶۰ الی ۷۰ درصد جمعیت خود را واکسینه کردند با کاهش بسیار شدید مبتلایان و فوتی‌ها روبرو هستند که نشان می‌دهد تنها راه خلاصی در مقطع کنونی از این بیماری واکسیناسیون سراسری است.
به همین علت ضرورت دارد که مسئولان استان و سایر دست‌اندرکاران با اغنا سازی و فرهنگ‌سازی این اطمینان را به مردم بدهند که انجام این واکسیناسیون نه‌تنها هیچ خطری نخواهد داشت بلکه کاهش زنجیره‌ای بیماری و مرگ‌ومیرها را در پی خواهد داشت.
به‌هرحال این ترس وجود دارد که خدای‌نکرده به روزی نرسیم که استان قم در واکسیناسیون عقب‌مانده و قم هراسی دیگری در کشور علیه قم به راه بیفتد.

انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/26366
اخبار مرتبط

نظرات شما