استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با قم فردا:

رهبر معظم انقلاب بر روی خانواده محوری تاکید ویژه دارند/ قدم اول شکل‌گیری فرزندان در خانواده برداشته می‌شود

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که رهبر معظم انقلاب بر روی خانواده محوری تاکید ویژه دارند، گفت: قدم اول شکل‌گیری فرزندان در خانواده برداشته می‌شود.

حجت الاسلام علی احمد پناهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،   با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی خانواده از سوی رهبر معظم انقلاب در سال 95 و تاکید ایشان بر روی خانواده محوری اظهار داشت: این‌که رهبر انقلاب بر موضوع خانواده‌محوری تأکید کرده، به‌این‌علت است که در تمام حوزه‌های تحول تربیتی، اخلاقی، دانشی و آموزشی یعنی مسائل آموزشی، خانواده، نقش محوری دارد.
وی ادامه داد: هرچند که آموزش‌وپرورش به‌صورت رسمی فرزندان ما را آموزش می‌دهند، ولی بسیاری از محورهای خانواده در بحث آموزشی فرزندان دخالت دارند.
پناهی با بیان این که خانواده در ساحت‌های مختلف، نقش تعیین‌کننده‌ای دارد، تصریح کرد:  رهبر انقلاب نیز فرمودند خانواده‌محوری باشد؛ زیرا قدم اول شکل‌گیری فرزندان در خانواده برداشته می‌شود و بیشترین ارتباط را فرزندان با خانواده دارند و خانواده، به علت این‌که بیشترین تعامل را با فرزندان دارد؛ بنابراین، بیشترین تأثیر را در تحول رفتاری، آموزشی و دینی فرزندان خواهد داشت.
وی ادامه داد: تعریف ما از خانواده‌محوری این است که خانواده پایه و اساس تحول شکل‌گیری ویژگی‌های رفتاری و شخصیتی در حوزه‌های مختلف است، خواه این خانواده، مذهبی یا غیرمذهبی باشد.
استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: وقتی بستر خانواده برای تغییر، آماده است، به این معناست که پدر نقش خود را درست انجام می‌دهد
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان این که یکی از مهم‌ترین آسیب‌ها، عدم ارتباط اعضای خانواده با یکدیگر است، تاکید کرد:  در یک خانواده، اگر زن، وظایف همسری خود را به نحو احسن انجام ندهد، همه خانواده به چالش کشیده می‌شود، اگر پدر نقش مدیریتی، نان‌آوری و تربیتی خود را به درستی انجام ندهد، و یا اگر فرزندان به وظایف خود عمل نکنند، تعامل منطقی بین اعضای خانواده مختل خواهد شد، به طوری که در خانواده‌هایی که با حفظ ظاهر خانواده، در درون خود ازهم‌گسسته‌اند، یکی از مهم‌ترین آسیب‌ها، عدم ارتباط اعضای خانواده با یکدیگر است.

انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/26500
اخبار مرتبط

نظرات شما