بازتاب درخشش سردار آزمون مقابل بحرین در رسانه‌های روسی

گلزنی‌ سردار آزمون در دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان برابر بحرین در رسانه‌های روسی بازتاب داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، تیم ملی فوتبال کشورمان دوشنبه شب در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر موفق شد بحرین را با گل‌های سردار آزمون (۲ گل) و مهدی طارمی با نتیجه ۳ بر صفر شکست دهد.

حضور سردار آزمون ستاره ایرانی زنیت در ترکیب تیم ملی فوتبال کشورمان باعث شد تا این بازی در رسانه‌های روسی بازتاب داشته باشد.

خبرگزاری ریانوستی در این باره نوشت، سردار آزمون مهاجم زنیت سن پترزبورگ در بازی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ برابر تیم بحرین ۲ گل برای تیم ملی ایران به ثمر رساند.

این دیدار در بحرین با نتیجه ۳ بر صفر به سود ایرانی‌ها به پایان رسید. آزمون در دقایق ۵۴ و ۶۱ گلزنی کرد. گل دیگر را مهدی طارمی (۷۹) به ثمر رساند.

در فصل ۲۰۲۰/۲۱، آزمون با ۱۹ گل در رده دوم بهترین گلزنان لیگ برتر روسیه (RPL) قرار گرفت و به زنیت کمک کرد تا قهرمان لیگ شود. این مهاجم برنده جایزه بهترین بازیکن فصل لیگ برتر روسیه شد.

سایت معروف چمپیونات نیز نوشت، دبل آزمون به ایران کمک کرد تا بحرین را در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ شکست دهد.

در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲، تیم ملی ایران با تیم ملی بحرین دیدار کرد. تقابل تیم‌های گروه C در ورزشگاه ملی بحرین انجام شد و با پیروزی ۳- صفر ایرانی‌ها به پایان رسید.

با وجود برتری قابل توجه ایران، نیمه اول این دیدار بدون گل به پایان رسید. گلزنی در دقیقه ۵۴ آغاز شد، این گل توسط سردار آزمون مهاجم زنیت سن پترزبورگ به ثمر رسید. این مهاجم که در لیگ برتر روسیه بازی می‌کند در دقیقه ۶۱ یک گل دیگر به ثمر رساند. ۳ امتیاز مسابقه در دقیقه ۷۹ توسط مهدی طارمی تثبیت شد. سوت پایان داور پیروزی مطمئن ایرانی‌ها را ثبت کرد.

ایران به لطف این پیروزی، بحرین را از رده دوم جدول رده بندی گروه C مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ کنار زد. هر ۲ تیم ۱۲ امتیاز دارند، اما ایران یک بازی کمتر انجام داده است.

نشریه اسپورتس دیلی روسیه نیز درباره دیدار ایران وبحرین تیتر زد، " آزمون در بازی مقدماتی جام جهانی برابر بحرین دبل کرد"

سردار آزمون مهاجم تیم ملی ایران و زنیت در مسابقه مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ شرکت کرد. مهاجم ۲۶ ساله دبل کرد، در حالی که ایران ۳-صفر پیروز شد.

این پیروزی باعث شد ایران مقام دوم گروه C را به دست آورد، هر دو تیم ۱۲ امتیاز دارند، اما ایران یک بازی کمتر انجام داده است.

با توجه به قالب مسابقات، چهار تیم از تیم‌هایی که مقام دوم را کسب می‌کنند به مرحله سوم انتخابی راه می‌یابند. ایران در جام جهانی روسیه بازی کرد، اما از گروهش صعود نکرد.

آزمون سال ۲۰۱۹ از روبین به تیم زنیت نقل مکان کرده و برای این تیم بازی می‌کند. او به عنوان عضوی از سفید و آبی پوشان، سه بار به عنوان قهرمانی روسیه و همچنین جام حذفی و سوپرجام این کشور دست یافته است. سایت ترانسفر مارکت ارزش این مهاجم ۲۶ ساله را ۲۵ میلیون یورو تخمین زده است.

سایت مویکا ۷۸ نیز تیتر زد، "آزمون بازیکن زنیت در مسابقه‌ای برای تیم ملی ایران ۲ گل زد"

سردار آزمون مهاجم زنیت سن پترزبورگ در بازی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ برای تیم ملی ایران دبل کرد. این دیدار برابر تیم بحرین بود که با نتیجه ۳ بر صفر به پایان رسید.

نیمه اول گلی به ثمر نرسید. این آزمون بود که در دقیقه ۵۴ دروازه حریف را باز کرد و در دقیقه ۶۱ نیز او یک گل دیگر زد.

اکنون این فوتبالیست ایرانی در ۵۴ بازی برای تیم ملی ایران ۳۶ گل به ثمر رسانده است. در گروه مقدماتی C، ایران با دو امتیاز کمتر از عراق، در مکان دوم قرار دارد.

در پایان ماه مه، بازیکنان لیگ برتر روسیه آزمون را به عنوان بهترین فوتبالیست مسابقات معرفی کردند. مهاجم ایرانی ۲۲۲ امتیاز کسب کرد. بعد از او آرتم ژیوبا مهاجم زنیت با ۱۲۱ امتیاز قرار دارد. نیکولا ولاشیچ از زسکا با ۹۳ امتیاز سومین بازیکن برتر شد.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/26585
اخبار مرتبط

نظرات شما