شهروندان قمی در گفتگو با قم فردا مطرح کردند:

کاندیداها با وعده های نابجا مردم را فریب ندهند/ کاندیداها در مناظره آینده بجای حاشیه به ارائه برنامه ها بپردازند

شهروندان قمی از کاندیداها انتظار دارند تا برنامه های واقع بینانه ارائه دهند و در مناظره ها بجای پرداختن به حاشیه ها برنامه های خود را اعلام کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، کمتر از دو هفته دیگر به برگزاری انتخابات 1400 باقی مانده است؛ انتخاباتی که در آن، هشتمین رئیس‌جمهور ایران مشخص خواهد شد. از این موضوع که چه کسانی کاندید شده اند و چه کسانی تایید شده اند بگذریم مسئله مشارکت پیش می آید، مشارکت مردم در انتخابات مسئله‌ای حیاتی‌ و مهم‌ است.
رهبر معظم انقلاب بارها و بارها در خصوص مشارکت مردم در انتخابات تاکید کرده اند و حضور مردم در انتخابات را امری بسیار مهم برای نظام و کشور می دانند از همین رو در سخنرانی نوروزی خوددر سال جاری فرمودند:« از جهت وجهه‌ی خارجی هم انتخابات و حضور مردم و مشارکت مردم، نشان‌دهنده‌ی اقتدار ملّی است. این را همه باید بدانیم و اذعان کنیم که بله، امکانات دفاعی و قدرتهای دیپلماسی و امثال اینها به کشور اقتدار میدهد، در این شکّی نیست امّا بیش از همه‌ی اینها مردم یک کشورند، ملّتند که اقتدار میدهند. وقتی همه‌ احساس کنند در دنیا -دشمن و دوست- که این ملّت هوشیار است، بیدار است، سرِ پا است، عازم است، پُرانگیزه‌ است، این کشور یک اقتداری، یک هیبتی در چشم همه‌ پیدا میکند؛ چه دوست و چه دشمن. بنابراین حضور مردم موجب اقتدار کشور خواهد شد. و انتخابات، مظهر حضور مردم است؛ اجتماعات انقلابی، مظهر حضور مردم است و از همه مهم‌تر البتّه انتخابات است.
خب بنده قبلاً مکرّر راجع به «ایران قوی» صحبت کرده‌ام؛(۶) یعنی ما باید تلاش کنیم کشور را قوی کنیم. خب، کشوری و ملّتی که میبیند دشمنی‌های دشمنان و زیاده‌خواهان و مستکبران را، راه کار و علاجش این است که خودش را قوی کند. این قوّت کشور و «ایران قوی» یک شعار عمومی است، این را همه قبول دارند؛ آن کسی که بنده را هم قبول ندارد، شعار «ایران قوی» را قبول دارد. مسلّماً ایران قوی بهتر از ایران ضعیف و ناتوان و توسری‌خور است؛ ایران قوی، ایران عزیز و دارای عزّت. خب حالا این قوّت را چه کسی به ایران میبخشد؟ همان ‌طور که عرض کردیم، ملّت؛ ملّت هستند که این قوّت را به کشور میبخشند و حضور ملّت و مشارکتشان هم -اصل مشارکتشان، اندازه‌ی مشارکتشان- مسلّماً در این قوّت ملّی تأثیر دارد».
در هر صورت امیدواریم دراین انتخابات مردم مشارکت حداکثری داشته باشند. اما از این موضوع که بگذریم با بگوئیم که این روز ها بازار مصاحبه های انتخاباتی کاندیداها داغ است و هر کاندیدایی بر اساس برنامه های تعیین شده در رادیو، تلویزیون و فضای مجازی مشغول ارائه برنامه های خود برای تشکیل دولت در صورت انتخاب شدن است.
اما برگزاری مناظره یکی از برنامه های مهم در این دوره و دوره های قبل ریاست جمهوری بوده است. اولین مناظره انتخابات سال 1400 هم چند روز قبل برگزار شد و با تمام حاشیه هایی که داشت کاندیداها به برخی از برنامه های خود طبق سوال هایی که میشد پاسخ دادند و به آنها اشاره کردند.
از همین رو با تنی چند از همشهری ها گفتگویی کوتاه را انجام داده ایم و از انتظار آنها از رئیس جمهور، کم و کیف برنامه ها و مناظره کاندیدا ها و انتظار آنها از مناظره آینده سوال کردیم که به مشروح آن در ادامه اشاره می کنیم.

آقایان همتی و مهرعلیزاده با این تفکر می خواهند کشور را اداره کنند!!
آقای طاهری، یکی از فرهنگیان استان با اشاره به اینکه انتظار من از رئیس جمهور آینده این است که به اشتغال جوانان بیشتر توجه کند، گفت: امروز مسکن، گرانی و تورم از مهمترین مشکلات و دغدغه های مهم جامعه است که رئیس جمهوری باید برای حل آن برنامه های دقیقی ارائه دهد.
وی ادامه داد: برنامه هایی که از کاندیداها در سانه ملی پخش می شود مخصوصا مناظره اول نتوانست به من شناخت کافی از کاندیداها را بدهد.
عدم رعایت اخلاق در مناظره از سوی همتی و مهرعلیزاده
این شهروند قمی با اشاره به مناظره، گفت: برگزاری مناظره خوب بود اما  اما رعایت اخلاق اسلامی از طرف اقایان همتی و مهرعلیزاده نادیده گرفته شد.
وی ادامه داد: جای تعجب دارد که این افراد می خواهند با این طرز تفکر کشور را اداره کنند مثل ۸سال گذشته !!!!

رئیس جمهوری باید از جنس مردم باشد
خانم صفری یکی از مربیان مهدکودکان در استان با اشاره به اینکه رئیس جمهوری باید کسی از جنس خود مردم باشد، گفت: رئیس جمهوری باید دلسوز مردم باشد و درد و مشقت زندگی را چشیده باشد نه کسی که همیشه در رفاه است و هیچ وقت نمی فهمد که گرانی و بی مسکن بودن چیست و درکی از فقر نداشته باشد.
وی اضافه کرد: کسی باید رئیس جمهور شود که برای حل مشکلات اقتصاد و گرانی و تورم برنامه کامل و جامع داشته باشد نه اینکه برای نشستن بر روی صندلی قدرت فقط وعده و شعار بدهد.
کاندیداها با وعده های نابجا مردم را فریب ندهند
این معلم پیش دبستانی با اشاره به اینکه برخی کاندیداها با وعده مردم را فریب می دهند و در نهایت هم به آنها عمل نمی کنند، گفت: امروز مهمترین اولویت کشور حل مشکلات اقتصادی، گرانی و تورم است.
وی خاطرنشان کرد: مناظره ها هم برنامه خوبی است اما امیدوارم کاندیداها بعد از رای آوردن به وعده هایی که می دهند عمل کنند و این حرف ها در حد شعار نباشد.

مناظره اول به دور از ادب بود
همچنین در ادامه خانم نسیبه طالب بخشایش، یکی از بانوان خانه دار با اشاره به انتظار خود از رئیس جمهور آینده، گفت: انتظارمان این است که رئیس جمهور آینده مشکلات معیشتی واقتصادی جامعه را حل کند.البته در راس این مشکلات موضوع مسکن را حل کند.
وی ادامه داد: مردم یکی از این کاندیداها را انتخاب خواهند کرد تا ناجی ملت برای حل مشکلات و درست کردن این اوضاع اسفبار باشند.
این بانوی خانه دار با اشاره به اینکه هنوز به شناخت حداقل از کاندیداها نرسیده است، گفت: مناظره اول بسیار دور از ادب وکاملا جناح بندی شده بود وبا این اوصاف واقعا تاسف خوردم.

کاندیداها در مناظره آینده به ارائه برنامه ها بپردازند
از طرفی آقای عبدالهی یکی از کارمندان بانک با اشاره به اینکه مناظره را کامل مشاهده کردم، گفت: با برنامه هایی که قبل از مناظره و در حین مناظره توسط کاندیداها ارائه شد به شناخت حداقل رسیده ام.
وی ادامه داد: امیدوارم در مناظره بعدی تنش ها کمتر شود و کاندیداها بیشتر به ارائه برنامه های خود بپردازند.

کاندیداها برای حل مشکلات کشور راه حل ها واقع بینانه ارائه دهند
همچنین حامد مختاری یکی از دانشجویان استان با اشاره به اینکه چرا کاندیداها بجای جواب به سوالات در مناظره بیشتر به حاشیه های می پرداختند، گفت: این سوال من از کاندیداهاست که چرا جواب سوالات مجری نمی دهند.
وی ادامه داد: مشکلات کشور و جامعه کاملا مشخص است و هر کسی می داند که مشکلات این روزها چیست و امیدوارم کاندیداها در رفع حل این مشکلات برنامه های واقع بینانه ارائه دهند.

اقتصاد و مسکن مهمترین مشکل کشور
از طرفی خانم سعادت منش یکی از کارمندان استان با اشاره به اینکه اقتصاد و مسکن مهم ترین دغدغه این روزهای کشور است، گفت: کاندیداها در مناظره اول بجای ارائه برنامه بیشتر عیب و ایراد یکدیگر را می گفتند.
وی ادامه داد: امیدواریم در مناظره آینده اخلاق بیشتر رعایت شود و بیشتر در خصوص برنامه های آینده صحبت شود.

کاندیداها وعده های دور از انتظار ندهند
همچنین در ادامه یوسف عبدالله پور که در یکی از کارخانه های استان مشغول به کار است با اشاره به اینکه هر کسی که رئیس جمهور شد واقعا در حل مشکلات کشور تلاش کند، گفت: این روزها مشکلات کشور به هر دلیلی هر روز در حال افزایش است و امیدواریم رئیس جمهور آینده در حل آن ها واقعا اقدام کند.
وی اضافه کرد: از کاندیداها می خواهیم تعهد بیجا ایجاد نکنند و وعده های آرمانی ندهند ، وعده هایی بدهند که بتوانند انجام دهند.

در هر صورت با توجه به گفتگوهای کوتاهی که با مردم درخصوص انتظار از دولت آینده و نوع برگزاری مناظره ها داشتیم بیشتر آنها در جواب مشکلات مهم کشور، به مسائل اقتصادی و معیشتی اشاره کردند و در خصوص مناظرات هم انتظار داشتند کاندیداها اخلاق را رعایت کنند و به ارائه برنامه های خود در حل مشکلات این روزهای کشور بپردازند.



انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/26592
اخبار مرتبط

نظرات شما