علامه در گفتگوی آنلاین چالش مدیریت شهری:

کاربری منوریل باید از ترافیکی به گردشگری تغییر کند /حضور در لیست خاص، انتظار و تعهد ایجاد می کند

عضو ائتلاف نخبگان انقلابی شهر قم در گفتگوی آنلاین چالش مدیریت شهری با اشاره به اینکه حضور در لیست خاص، انتظار و تعهد ایجاد می کند، گفت: منوریل را از ترافیکی به گردشگری تغییر کاربری دهیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید مجتبی علامه یکی از کاندیداهای انتخابات شورای اسلامی شهر قم در گفتگوی آنلاین چالش مدیریت شهری با اشاره به اینکه هر میدانی مرد میدان می خواهد، اظهار داشت: خدمت کردن به مردم و ارائه خدمات شهری از مسائلی است که نیازمند دلیل نیست.
وی ادامه داد:بنده 20سال در عرصه های مختلف دولتی با بودجه و حقوق دولت سابقه و تجربه کسب کرده ام و در حال حاضر هم در دانشگاه واحد شهرسازی را تدریس می کنم و مسئولیت هایی همچون شهردار و معاون شهردار هم در کارنامه دارم به همین دلیل وارد میدان شدم تا از این تجربیات در شهر برای تحول استفاده کنم.
علامه با اشاره به اینکه دوست ندارم وامدار لیست خاصی باشم، گفت: شورای اصولگرایان استان از بنده برای حضور در لیست دعوت نکرد. از سوی چند لیست در استان دعوت شدم که در نهایت در لیست نخبگان قرار گرفتم و آن هم به دلیل حضور اساتید دانشگاه ها از تخصص های مختلف در لیست است.
وی اضافه کرد: مهم ترین شاخصه لیست نخبگان این است که این افراد از قشر مرفه جامعه نیستند و اینکه از مناطق مختلف می باشند.
هزینه گزاف برای صندلی شورا دور از شعار خدمت است
این کاندیدای انتخابات شورا با پاسخ به این سوال که آیا به انتخاب این گونه لیست هاانتقاد دارید؟ گفت: انتقاد به هیچ لیستی ندارم اما عقیده دارم هر کاندیدای که برای رسیدن به صندلی شورا با شعار خدمت این میزان هزینه می کند مناسب نیست.
حضور در لیست خاص، انتظار و تعهد ایجاد می کند
وی ادامه داد: اگر از طریق شخصی به لیست خاصی وارد و در نهایت هم انتخاب شویم حتما در آینده باید وامدار آن لیست و شخص باشیم.
مهمترین شعار لیست نخبگان انقلابی، تحول در شهر است
علامه با اشاره به اهداف لیست نخبگان انقلابی بیان داشت: مهمترین شعار و هدف لیست نخبگان انقلابی تغییر و تحول در شهر و پررنگ کردن روند خدمت رسانی است.

عضو ائتلاف نخبگان انقلابی شهر قم اضافه کرد: مردم باید با دیدبازتر و رصد بیشتری افراد را شناسایی و آنها را بر اساس تخصص و توانایی انتخاب کنند تا شهر با مدیریت بهتری اداره شود.
مهمترین مشکل شهر مدیران غیربومی است
این کاندیدای انتخابات شورای شهر با اشاره به بزرگترین مشکل شهر، گفت: بزرگترین مشکل و معضل شهر قم غیربومی بودن مدیران شهری است چرا که بعد از اتمام دوره مدیریت، این افراد به شهرهای خود بازمی گردند و پاسخگوی هیچ موضوع و مشکلی نخواهند بود.
وی اضافه کرد: بزرگترین معضل این روزهای شهر مسئله منوریل است . این پروژه بعد از گذشت سال های هنوز هیچ خدماتی نداشته است و باید بررسی شود برای ادامه کار اگر نیازمند مطالعات است انجام شود و اگر نیازمند مطالعات جدید نیست چرا نتیجه نمی دهد. برای این پروژه هزینه بسیاری صرف شده که تاکنون هیچ نتیجه ای نداشته است.
بهترین ناظر شهرداری مردم هستند
علامه با اشاره به اینکه بهترین ناظر شهرداری مردم هستند، گفت: امیدواریم در این دوره انتخابات شورای شهر، افراد متخصص وارد شوند تا بتوانند مشکلات استان را رفع کنند.
وی با اشاره به اینکه بنده به دلیل تخصص ام دوست دارم در صورت انتخاب کمیسیون شهرسازی باشم، خاطرنشان کرد: شهرداری باید از فرهنگ تا معیشت مردم برنامه داشته باشد
اقتصاد و اشتغال از برنامه ها بنده در شوراست
این کاندیدای انتخابات شورای شهر با اشاره به مهمترین برنامه خود، گفت: مهمترین برنامه بنده مسئله اشتغال و معیشت مردم است. در برخی از مناطق استان به دلیل شیوع کرونا در کشور و مشکلات اشتغال و اقتصاد بسیاری از خانواده ها دچار طلاق و فروپاشی شده اند.
وی افزود: شورای شهر می تواند با همکاری شهرداری زیرساخت های مناسب را ایجاد کند تا مردم اقتصاد خود را تامین کنند به عنوان مثال بسیاری از هنرمندان صنایع دستی می توانند در بازارهایی که بدون استفاده مانده است صنایع خود را عرضه کنند و یا بستر های مناسب برای دوره گردی ایجاد شود.
علامه در پاسخ به این سوال که چگونه می توان شفافیت را در شورای شهر و شهرداری ایجاد کرد، گفت: هرچه ارتباط مردم با شورای شهر و شهرداری بیشتر باشد این شفافیت بیشتر خواهد شد.
منوریل را از ترافیکی به گردشگری تغییر کاربری دهیم
وی اضافه کرد: همانطور که گفته شد منوریل یکی از مشکلات استان است که اگر قرار نیست به هدف خود برسد می تواند تغییرکاربری بدهند و از ترافیکی به گردشگری تبدیل شود تا همه استفاده مناسب شود و هم اینکه اشتغال زایی رخ دهد. این پروژه می تواند با تغییر کاربری و با اشتغال زایی سرمایه هدر رفته را زنده کند و نشاط اجتماعی را هم به شهر بیاورد.
این کاندیداهای انتخابات شورای شهر با انتقاد از شهرداری گفت: شهرداری در استفاده از بخش خصوصی در برخی از بخش های استان ضعیف عمل کرده است.
شهرداری در استفاده از بخش خصوصی ضعیف است
وی به بافت فرسوده اشاره کرد و گفت: دو نوع بافت میراث فرهنگی و  فرسوده داریم که برای بافت فرسوده می توانیم با در نظرگرفتن مشاور در این بافت ها به اهداف مد نظر رسید.



انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/26705
اخبار مرتبط

نظرات شما