پایان داستان المپیک برای رستم و سهراب/ ملت ایران امیدوار به درخشش هاشمی و داودی

علی هاشمی و علی داودی ۲ وزنه بردار کشورمان از ۲ ماه دیگر کار خودشان را در مسابقات المپیک توکیو آغاز خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، تیم ملی وزنه برداری کشورمان از ۲ ماه دیگر باید کار خود را در مسابقات المپیک توکیو آغاز کند.

کیانوش رستمی، سهراب مرادی، علی هاشمی و علی داودی، ۴ ملی پوش وزنه برداری ایران بودند که فدراسیون وزنه برداری کشورمان نام آن‌ها را به فدراسیون جهانی ارسال کرد و چون سهمیه وزنه برداری ایران در مسابقات المپیک توکیو ۲ نفر است، به همین دلیل قرار شد فدراسیون جهانی بعد از بررسی نفرات هر اوزان از بین اسامی ارسال شده فقط نام ۲ نفر را برای حضور در مسابقات المپیک اعلام کند.

تیم ملی وزنه برداری کشورمان در دسته ۹۶ کیلوگرم کیانوش رستمی و سهراب مرادی را در اختیار داشت. این ۲ ملی پوش حدود ۲ ماه پیش بود که در مسابقات قهرمانی آسیا و کسب سهمیه المپیک در کشور ازبکستان شرکت کردند، اما هیچ کدام از این ۲ نفر نتوانستند امتیازات لازم برای کسب سهمیه المپیک را کسب کنند.

المپیک برای رستم ایران دیگر تمام شد

بعد از پایان یافتن مسابقات قهرمانی آسیا و نگرفتن سهمیه توسط کیانوش رستمی و سهراب مرادی، فدراسیون وزنه برداری کشورمان به فدراسیون جهانی نامه‌ای ارسال کرد که حداقل امتیازات کیانوش رستمی در مسابقات گزینشی المپیک سوئیس را محاسبه کند، اما فدراسیون جهانی با این درخواست ایران موافقت نکرد و به همین راحتی رستمی برای همیشه مسابقات المپیک را از دست داد. کیانوش رستمی به دلیل بالا رفتن سن خود دیگر نمی‌تواند در المپیک حاضر شود و می‌توان گفت که مسابقات توکیو آخرین حضور او در رقابت‌های المپیک بود.

 

سهراب نتوانست سهمیه المپیک را بگیرد

بعد از حذف کیانوش رستمی از مسابقات المپیک توکیو امید‌های وزنه برداری ایران برای حضور در این مسابقات از بین نرفت. فدراسیون وزنه برداری ایران، امید داشت سهراب مرادی را به جای کیانوش رستمی به رقابت‌های المپیک اعزام کند، اما در عین ناباوری نام او هم برای حضور در مسابقات المپیک خط خورد و فدراسیون جهانی با حضور این ورزشکار مخالفت کرد. علت مخالفت فدراسیون جهانی هم از این قرار است که چون نام مرادی در جمع ۸ وزنه بردار برتر جهان قرار نداشت، به همین دلیل ملی پوش دسته ۹۶ کیلوگرم کشورمان مانند کیانوش رستمی مسابقات المپیک را از دست داد.

چشم ملت ایران به درخشش هاشمی و داودی

حالا پس از کش و قوس‌های فراوان فدراسیون جهانی وزنه برداری نام ۲ ملی پوش ایران برای حضور در مسابقات المپیک را اعلام کرد و قرار بر این شد که علی هاشمی و علی داودی ۲ ملی پوش دسته ۱۰۹- و ۱۰۹+ در مسابقات المپیک توکیو شرکت کنند و قطعا کار این ۲ ملی پوش وزنه بردار کشورمان در مسابقات المپیک بسیار سخت خواهد بود.

عزم جدی هاشمی برای درخشش در المپیک

علی هاشمی وزنه بردار دسته ۱۰۹- کیلوگرم کشورمان با قرار گرفتن در رده چهارم رنکینگ جهانی موفق شد جواز صعود به مسابقات المپیک را به دست آورد. هاشمی در مسابقات المپیک باید با حریفان سرسختی از کشور‌های ارمنستان، ازبکستان و روسیه دست و پنجه نرم کند. هاشمی به دلیل مصدومیتی که برای او به وجود آمده بود نتوانست در مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک در ازبکستان شرکت کند. حال باید منتظر ماند و دید وزنه بردار دسته ۱۰۹- کیلوگرم کشورمان در مسابقات المپیک چه عملکردی می‌تواند از خودش نشان دهد.

 

علی داودی کوهی از انگیزه برای حمله به رکورد دنیا

دیگر ملی پوش وزنه برداری کشورمان که در مسابقات المپیک باید حاضر شود علی داودی وزنه بردار سنگین وزن دسته ۱۰۹+ کیلوگرم است. در دسته‌ای که داودی در آن قرار دارد "لاشا تالاخادزه" گرجستانی حضور دارد که قهرمان دوره قبل مسابقات المپیک است. کارشناسان وزنه برداری از همین حالا مدال طلای این دسته را برای او کنار گذاشته‌اند. داودی کوهی از انگیزه است و می‌خواهد در رقابت‌های المپیک شگفتی ساز شود و حریف قدرتمند گرجستانی خود را از پیش رو بردارد. حال باید ببنیم آیا داودی می‌تواند به رکورد تلاخادزه حمله کرده و خودش را به عنوان قویترین مرد جهان معرفی کند؟



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/26855
اخبار مرتبط

نظرات شما