منتخب شورای شهر قم مطرح کرد؛

جذب بودجه ملی برای پروژه های قم

منتخب شورای شهر قم گفت: باید بودجه‌های ملی برای قم دریافت کنیم یکی از مسائلی که به دنبال آن هستم جذب بودجه‌های ملی برای پروژه‌های استانی است زیرا این پروژه‌ها در قم ظرفیت‌های ملی هستند.

مصطفی ملایی منتخب مردم قم در شورای اسلامی شهر قم درگفتگو با خبرنگارپایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت : چند اولویت را در شورای اسلامی شهر قم مدنظر دارم که پیگیری خواهم کرد ابتدا از قلمرو ساختاری و اداری شورا باید اصلاح شود از این جهت که ۱۳ نفر شورای اسلامی شهر قم را تشکیل می دهند پیکره‌های جدایی هستند که با انتخاب مردم کنار همدیگر قرار میگیرند و متاسفانه خود شورای شهرها در کشور یک سند برنامه ندارند و غیره مشخصی ندارند.

وی تصریح کرد: باید مشخص شود اعضای شورای شهر در این ۴ سال که مسئولیت را بر عهده دارند می خواهند به کجا برسد و قرار است چه پروژه هایی تعریف شود و چه مقدار قرار است  طرح تعریف شود تا به یک نتیجه مطلوب برسیم نکته دیگر اینکه یکی از دغدغه هایی که همواره خودم داشتم این بود که یک مرکز رصد و پایش، پژوهش و آینده پژوهی در شورا نیاز داریم و باید تشکیل شود.

ملایی ادامه داد :مرکز رصد و پایش پژوهش و آینده پژوهی می‌تواند نظام مسئله را در مدیریت شهری تعریف و بررسی کند آمایش داشته باشد، باید شناسایی شود که آسیب ها در هر منطقه چه چیزی است و در حوزه های مختلف چه کارهایی باید انجام شود این مرکز رصد و پژوهش می تواند به این مهم دست پیدا کند.

 استاد دانشگاه بیان داشت: مرکز رصد و پایش مانند یک برج دیده بان است که نیازمند مشارکت نخبگان، فرهیختگان و اندیشمندان و افرادی که در این حوزه کارکرد نیاز است  صرفاً  حل مسئله در ورود به شورا مد نظر قرار گرفته می شود  اما متاسفانه نظام فکر وجود ندارد نظام فکر عالمانی که بتواند مسائل را به صورت دقیق بررسی کند و برای حل مسئله راهکار ارائه دهند.

 ملایی افزود: ظرفیت های بسیار خوبی در شهر قم ودر حوزه های فرهنگی و غیره وجود دارد اینکه چطور بتوانیم این ظرفیت‌ها به هم متصل کنیم نیازمند کار شبکه ای هستیم شبکه سازی فعالان در حوزه های مختلف از جمله فعالان اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی  باید انجام شود و از ظرفیت این فعالان برای پیشبرد مسائل شهری بهره ببریم.

برای شبکه سازی هم اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی استفاده خواهیم کرد.

وی عنوان داشت: همچنین یکی از مسائلی که باید در شورا پرداخته شود سامانه ارتباط با مردم است این سامانه باید به صورت نظام مند ارتباط با مردم را تعریف کند اعضای شورای شهر باید در طول زمانی که مسئولیت دارند  حرف ها و درد دل ها و خواسته های مردم را بشنوند زیرا بسیاری از مردم گلایه دارند که ما با اعضای شورای شهر ارتباطی نداریم.


استاد دانشگاه تاکید کرد:  مدیریت شهری باید به پروژه ای  شهری بپردازد و پروژه ها بر اساس این اولویت ها تعریف شود اولویت برای مناطق گذاشته شود که تشنه پروژه های شهری هستند همچنین با توجه به اینکه در نیروگاه تراکم جمعیتی نسبتاً خوبی وجود دارد همچنین محله های چهارمردان و آذر ظرفیت های بسیار بالایی دارد و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری تا پیش از انقلاب در قم این کار انجام نشده است که این شهر تشنه انجام پروژه‌های عمرانی است .

وی ادامه داد: جذب  سرمایه‌گذار برای پروژه‌ها در این مناطق را در دستور کار خود دارم همچنین باید  بودجه‌های ملی برای قم دریافت کنیم  یکی از مسائلی که به دنبال آن هستم جذب بودجه‌های ملی برای پروژه‌های استانی است زیرا این پروژه‌ها در قم ظرفیت‌های ملی هستند.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/27131
اخبار مرتبط

نظرات شما