کارشناس خانواده و مدرس سطوح عالی حوزه در گفتگو با قم فردا:

سیاست‌های کلی خانواده بهترین سند برای برنامه‌ریزی است/ رهبر انقلاب خانواده را عنصر نجات‌بخش جامعه می‌دانند

کارشناس خانواده و مدرس سطوح عالی حوزه گفت: سیاست‌های کلی خانواده که از سوی رهبر انقلاب ابلاغ شد، یک سند شفاف، روشن و حتی بهترین سند برای برنامه‌ریزی است.

حجت‌الاسلام حسین عندلیب در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی خانواده از سوی رهبر معظم انقلاب در سال 95 اظهار داشت: سیاست‌های کلی خانواده که از سوی رهبر انقلاب ابلاغ شد، یک سند شفاف، روشن و حتی بهترین سند برای برنامه‌ریزی است.
وی ادامه داد: درواقع گذشته از نظام قانونی، به‌نوعی، نظام عملیاتی و اجرایی می‌باشد و اینجا است که باید در صحنه اجرا و عملیات، خانواده حمایت شود، نه این‌که سیاست‌گذاری‌ها انجام و ابلاغ شود، اما اقدام مؤثری دیده نشود.
حجت‌الاسلام عندلیب با اشاره به مشکلات اقتصادی در جامعه ابراز داشت: فشار و مشکلات اقتصادی، سم مهلک خانواده است، اقتصاد خانواده از ناحیه فشارهای اقتصادی آسیب شدید دیده است.
وی افزود: یکی از مؤلفه‌های مهم، سیاست‌های اقتصادی است و البته ناگفته نماند سیاست‌های فرهنگی نیز بسیار مهم است و برای ازدواج باید اندیشه افراد اصلاح شود، ولی از سوی دیگر، جنبه اقتصادی هم مهم است و جوانی که قصد ازدواج دارد، باید شغل هم داشته باشد تا دغدغه نان‌آوری او کمتر باشد. پس نتیجه می‌گیریم که یکی از عوامل اثرگذار، اقتصاد خانواده است.
کارشناس مسائل خانواده تصریح کرد: وقتی اقتصاد خانواده دچار آسیب شود، پدر خانواده مجبور است چند نوبت‌کار کند و فرصتی برای تربیت و رشد معنوی فرزندان نداشته باشد، درواقع، وقتی اقتصاد خانواده آسیب ببیند و مرد خانواده شغل نداشته باشد، فرزندان هم یا کودک هستند یا محصل و همسر نیز معمولاً خانه‌دار است، خانه خودبه‌خود به خوابگاه تبدیل می‌شود و ما از این منزل توقع هم‌افزایی و مهربانی و لتسکنوا الیها و ده‌ها کارکرد دیگر داشته باشیم.

وی به نقش خانواده و اهمیت آن اشاره کرد و افزود: در سند ابلاغیه مقام معظم رهبری به‌خوبی به چشم می‌خورد که عنصر و نهادی که می‌تواند جامعه را نجات داده و به اهداف عالی نظام کمک کند و بتواند آرمان‌های انقلاب اسلامی را تحقق بخشد، خانواده مترقی، پیشرفته و رشدیافته است و به همین علت است که باید در تمام قوانین و برنامه‌ها، خانواده محوری لحاظ گردد و باید گفت که تکلیف بسیار بزرگ برای دولت، مجلس و قوه قضاییه ایجاد کرده است.
عندلیب تأکید کرد: اگر با نگاه فقهی به این سیاست‌ها بنگریم، خواهیم دید این‌ها، حکم حکومتی رهبر انقلاب است و بر همه مسئولان نظام اجرایی کردن آن واجب است. آن‌ها باید گزارش دستاوردهایشان را ارائه دهند که البته کارهایی ارزشمند صورت‌گرفته، اما کافی نیست.



انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/27150
اخبار مرتبط

نظرات شما