رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر قم:

اضافه شدن 110اتوبوس به ناوگان حمل ونقل شهری قم تا پایان سال

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه 110اتوبوس تاپایان سال به ناوگان حمل ونقل شهری قم اضافه خواهد شد گفت: با توجه به حذف مینی بوس های شیخ آیاد شهروندان ساکن شیخ‌آباد باید درخواستی به اتوبوسرانی بدهند تا یک جایگزین برای حل مشکل رفت و آمد در نظر گرفته شود.

 روح الله امراللهی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: ۱۴۰ اتوبوس فعال در خطوط درون شهری شهر قم مشغول به فعالیت هستند و تا پایان سال نیز ۱۱۰ اتوبوس دیگر به ناوگان حمل و نقل درون شهری قم اضافه خواهند شد.

 وی در پاسخ به این سوال که چرا زمانبندی حرکت اتوبوس ها درون شهری قم طولانی است؟ گفت: به علت کمبود اتوبوس درون شهری این مشکلات به وجود آمده است اما تا پایان سال این مشکل حل خواهد شد و زمانبندی حرکت اتوبوس ها به حداقل خواهد رسید در این مدت مردم به این علت در ایستگاه اتوبوس معطلی زیادی داشتند که از آنها عذرخواهی می‌کنیم.

 امراللهی خاطرنشان کرد : از  شهروندان می‌خواهیم که چند ماه دیگر به مدیریت شهری فرصت بدهند تا در ۶ ماه آینده با اضافه شدن اتوبوس های جدید به ناوگان حمل و نقل شهری قم این مشکل حل شود.


رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم در پاسخ به این سوال که بعد از اضافه شدن اتوبوس ها آیا رینگ طلایی حذف می شود؟ گفت: خیلی رینگ طلایی باید بماند اگر رینگ طلایی حذف شود فاصله خطوط شعاعی در قم بسیار زیاد می شود و مردم مسیرهای طولانی را باید پیاده طی کنند رینگ طلایی امکان بیشتری به مردم و شهروندان میدهد اکنون فاصله‌های زمانی حرکت اتوبوس ها بسیار بالا است و این مسئله ربطی به رنگ طلایی ندارد و تنها علت آن کمبود اتوبوس است و زمانبندی حرکت اتوبوس ها نسبت به حالت عادی دو برابر است زیرا در خطوط اتوبوسرانی درون شهری قم نصف ظرفیت ای که باید باشد در جریان است.


عضو شورای اسلامی شهر قم بیان داشت: اتوبوس های بازسازی شده هنوز وارد ناوگان حمل و نقل درون شهری قم نشده است و بودجه قم توانایی خرید اتوبوس نو را ندارد در طی ۶ ماه آینده فاز به فاز به صورت تدریجی اتوبوس‌های بازسازی شده به خطوط اتوبوسرانی قم اضافه خواهند شد و مشکلات در این زمینه از جمله زمانبندی زیاد حرکت اتوبوسها حل خواهد شد.

امراللهی در پاسخ به این سوال که چرا اتوبوس نو خریداری نمی شود؟ و اتوبوس های بازسازی شده آیا مربوط به اتوبوس های قم است یا از جاهای دیگر تهیه شده است؟ اظهار داشت: مدیریت شهری قم توانایی خرید اتوبوسهای نو را ندارد قیمت اتوبوس نو درون شهری ۴ میلیارد تومان است و اگر بخواهیم ۱۵۰ دستگاه اتوبوس برای خطوط حمل و نقل شهری قم خریداری کنیم ۶۰۰ میلیارد تومان نیاز داریم که در توان مدیریت شهری نیست اتوبوسهای بازسازی شده اتوبوسهای درون شهری قم بوده است که خریداری شده و در حال بازسازی است و بخشی از این اتوبوس ها هم قبلاً در پارکینگ و پایانه سازمان اتوبوسرانی موجود بوده است و بعد از بازسازی شدن مرحله به مرحله وارد ناوگان حمل و نقل شهری قم خواهد شد .


وی در پاسخ به این سوال که چرا مینی بوس های خطوط میدان نبوت به سمت شیخ آباد جمع آوری شده است؟ تصریح کرد: مینی بوس های شیخ‌آباد دوره زمانی ۷ ساله خود را تمام کردند و سند آنها آزاد شده اند و به همین خاطر سازمان اتوبوسرانی قم مینی بوس فعال زیادی ندارد بیش از ۹۰ درصد مینی‌بوس‌ها بعد از آنکه سند آنها آزاد شده در بخش خصوصی فعال شده و به صورت دربستی کار می کنند.


رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شهری قم در پاسخ به این سوال که با توجه به حذف مینی بوس های خط میدان نبوت تا شیخ آباد مردم شیخ آباد در جابجایی دچار مشکل شده‌اند و این نقص چگونه جبران خواهد شد؟ گفت: مردم و شهروندان ساکن شیخ‌آباد باید برای این مسئله درخواستی به اتوبوسرانی بدهند تا ما بتوانیم یک برنامه ریزی صحیح و یک جایگزین برای حل مشکل رفت و آمد مردم در نظر بگیریم البته پیشنهاد بنده همان جایگزینی ون ها در این خطوط است بخشی از ون های مازاد در داخل شهر قم به مسیر میدان نبوت و شیخ آباد منتقل شوند تا مشکل حمل و نقل مردم شیخ آباد نیز رفع شود.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/27244
اخبار مرتبط

نظرات شما