سرمایه‌گذار منطقه نمونه گردشگری دشت بهشت خلجستان قم:

کرونا و تحریم بیشترین آسیب را به صنعت گردشگری وارد کرد/ پروژه دشت بهشت قم جزو 5 منطقه نمونه گردشگری کشور است

سرمایه‌گذار منطقه نمونه گردشگری دشت بهشت خلجستان قم با اشاره به اینکه تم اصلی این مجموعه طبیعت گردی است، گفت: پروژه دشت بهشت قم جزو 5 منطقه نمونه گردشگری کشور است .

 سید مجتبی میرحسینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا با اشاره به تاثیرات کرونا و تحریم بر این صنعت، اظهار داشت: کرونا و تحریم ها در صنعت گردشگری کشور بسیار مشکلات ایجاد کرده که این مجموعه هم از آن مستثنا نیست.
وی ادامه داد: ما می توانستیم برخی تجهیزات و تکنولوژی های روز دنیا در صنعت گردشگری را وارد کنیم که تحریم و کرونا تا حدودی برای ما مشکلاتی را ایجاد کرده است ، صنعت گردشگری بزرگترین اسیب را دیده است.
سرمایه‌گذار منطقه نمونه گردشگری دشت بهشت خلجستان قم با اشاره به این منطقه، گفت: منطقه نمونه گردشگری دشت بهشت در سطح ملی مصوب هیئت دولت است و 118 هکتار وسعت دارد که در 75کیلومتری قم، 45 کیلومتری تفرش و 35 کیلومتری ساوه واقع شده است.
وی اضافه کرد: دشت بهشت مجموعه کاملی خواهد بود که تا دو ماه آینده فاز اول آن که شامل مجموعه‌های اقامتی، ‌رستوران، دریاچه، ماهیگیری، قایق‌سواری و اسب‌سواری و مجموعه آفرود است افتتاح می‌شود.
میرحسینی با اشاره به فاز دوم این مجموعه، افزود: فاز دوم این مجموعه کامل ورزشی است که شامل زمین‌های ورزشی، زمین فوتبال، تنیس و سالن‌های سرپوشیده است.
وی خاطرنشان کرد: برای جوانان ورزش‌های جوان محور در این منطقه ایجاد خواهیم کرد؛ آدرنالین پارک مانند سورتمه ،پل معلق و برخی ورزش های دیگر از ورزش‌های برنامه‌ریزی‌شده برای جوانان است که در دشت بهشت ایجاد خواهد شد.
این سرمایه گذار اقتصادی ادامه داد: ایجاد هتل، پرورش گل محمدی، گلاب‌گیری و پرورش و تولید گیاهان دارویی از دیگر برنامه‌های ما برای این دهکده است که در فازهای بعدی ایجاد می‌شوند.
وی بیان داشت: اینجا گله 300 رأس دام داریم که افراد دوشیدن شیر را می‌توانند تجربه کنند و چون خاک حاصلخیزی دارد در  این مکان زمینی حدود 300متر  برای گردشگران فراهم‌شده که با کاشت سبزیجات باغبانی خود و فرزندان نیز تجربه کنند.
میرحسینی یکی از جاذبه‌های ویژه اینجا را شب‌های پر از ستاره آن اعلام کرد و گفت: این مکان به جهت پاکیزگی محیط و عدم وجود آلودگی‌های محیطی و نوری، مثل کویر شب‌های عالی و پر از ستاره دارد که جاذبه‌ای بسیار تماشایی است. گردشگران چیزی را که در شب های کویر می بینند اینجا هم می توانند همان را تجربه کنند شاید بهتر از آن هم باشد.
وی تاکید کرد: سعی شده در زمستان هم ورزش های زمستانی مانند اسکی برای علاقمندان آماده و فراهم شود که جزء برنامه های مهم این مجموعه می باشد.
سرمایه‌گذار منطقه نمونه گردشگری دشت بهشت خلجستان قم با اشاره به اینکه برای این پروژه تاکنون 120 میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: تاکنون پیشرفت کار در کل این 118 هکتار حدود 40 درصد بوده است.
وی تصریح کرد: در دو سال اخیر استاندار محترم به همراه معاونت عمران استانداری همراهی و کمک‌های ویژه‌ای کردند که اگر حمایت آنان نبود این پروژه رشد چندانی نمی‌کرد.
میرحسینی بابیان اینکه فعالیت در این پروژه به دلیل اینکه در منطقه کوهستانی قرار دارد دشوار است، عنوان کرد: این پروژه ارزش تحمل سختی‌ها و دشواری‌ها را داد چراکه محیط بکر طبیعی دارد.
وی تاکید کرد: تم اصلی این مجموعه بر اساس طبیعت گردی است  و قطعاً گردشگران و افرادی که به این مجموعه مراجعه می کنند دوست دارند از محیط بکر و طبیعی این مکان استفاده کنند.
سرمایه‌گذار منطقه نمونه گردشگری دشت بهشت خلجستان قم بابیان اینکه فعالیت‌های پروژه از ده سال قبل آغازشده است، بیان کرد:  این منطقه جزو 5 منطقه گردشگری نمونه کشور محسوب می‌شود وبه همین دلیل ابتدا موانع و حساسیت‌هایی در بحث واگذاری آن وجود داشت در این سه سالی که موانع برطرف شده و کارها و مراحل به نوعی روتین شده است پروژه پیشرفت‌های خوب و چشمگیری داشته است البته ما چندسال ابتدایی را درگیر مشکلات اداری بودیم.
وی گفت:  قطعا فاز اول این مجموعه تا دو ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید اما فاز های دو و سه این مجموعه اگر مشکل خاصی پیش نیایید نهایتا تا 3سال دیگر به طور کامل به بهره برداری  خواهد رسید.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/27262
اخبار مرتبط

نظرات شما