سخنگوی سازمان آتش نشانی قم در گفتگو با قم فردا :

افزایش ۶۰۰درصدی حوادث آسانسور در قم به علت قطعی های برق

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با اشاره به افزایش ۶۰۰ درصدی حوادث آسانسور و محبوسی در چاه به علت نوسانات برق در قم گفت:بتدای خرداد ماه تا ۱۵ تیرماه یعنی در یک دوره ۴۵ روزه علت قطع و نوسانات برق که در شهر قم حادث شده ۲۹۵ مورد عملیات آن سانسور اعزام شده و ۲۲ مورد محبوسی در چاه اعزام شدیم.

حمید کریمی سخنگوی سازمان آتش نشانی خدمات ایمنی شهرداری قم در گفتگو با خبرنگارپایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه به صورت روال عادی ۴۸ مورد حادثه آسانسور و ۳ مورد محبوسی در چاه به سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم اعلام شد اما از ابتدای خرداد ماه تا ۱۵ تیرماه یعنی در یک دوره ۴۵ روزه علت قطع و نوسانات برق که در شهر قم حادث شده ۲۹۵ مورد عملیات آن سانسور اعزام شده و ۲۲ مورد محبوسی در چاه اعزام شدیم.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم ادامه داد: این نشان‌دهنده یک افزایش ۶۰۰ درصدی در حادثه آسانسور و محبوسی در چاه است متاسفانه به علت اینکه اطلاع رسانی دقیق ای صورت نگرفته این‌باره عملیاتی روی دوش ماموران سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم افتاده است.


کریمی تصریح کرد: در روز ۱۴ تیرماه ۳۴ عملیات آسانسور و ۱۵ تیرماه ۳۸ عملیات آسانسور در دو روز متوالی داشتیم عملیات های روز ۱۶ تیرماه ۷۰ مورد و عملیات های روز ۱۵ تیرماه ۶۲ مورد بوده که بیش از نیمی از آنها مختص عملیات های آسانسور بوده که بهدعلت قطع برق مردم در آسانسور گیر کرده بودند.

وی گفت: از مردم میخواهیم که زمان های قطعی برق را رصد کنند تا دچار مشکل نشوند البته با توجه به قطعی های برق و اطلاع رسانی ضعیف در این مورد از شهروندان می‌خواهیم که اگر به هر دلیلی داخل آسانسور گیر افتادن در ابتدا خونسردی خود را حفظ کنند مطمئن باشد که هوا و اکسیژن به اندازه کافی در کابین آسانسور وجود دارد و جای نگرانی وجود ندارد .

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی قم افزود : مردم به اشتباه تصور می کنند که اکسیژن در کابین آسانسور تمام خواهد شد و به همین خاطر دچار استرس شده و عکس العمل درستی بروز نمی دهند بعد از حفظ خونسردی کلیدهای اضطراری که داخل کابین آسانسور وجود دارد را فشار دهند این کلیدها به دفتر نگهبانی متصل است و با فشار دادن آنها نگهبانی متوجه گیر افتادن شخص در آسانسور می شود همچنین شهروندان می‌توانند با شماره ۱۲۵ آتش‌نشانی تماس برقرار کنند تا ماموران این سازمان در محل حضور پیدا کرده و محبوسین در آسانسور را نجات دهند.

 وی ادامه داد : شهروندان هرگز خودشان تلاش نکنند که با ضربه زدن به درب آسانسور آن را باز کنند زیرا اگر موفق به باز شدن درب آسانسور شوند نیز خارج شدن از آن بدون کمک ماموران آتش نشانی کار خطرناکی است زیرا ممکن است آسانسور بین دو طبقه گیر کرده باشد و خروج از آن سخت شود و یا ممکن است که حین خروج برق وصل شده و خطرات دیگری از جمله مرگ و میر را در پی داشته باشد.

کریمی در پاسخ به این سوال که آیا با سازمان برق استان قم در خصوص این مسئله و مشکلاتی که قطعی برق برای مردم و محبوب شدن آنها در آسانسور و چاه ها به وجود آپرده رایزنی هم کرده‌اند؟ گفت: در این خصوص شخصاً با همکاران ما در سازمان برق صحبت کرده‌ام و در پاسخ اعلام شده که این دستور قطعی های بعد از تهران صادر می شود تا برق تهران تامین شود اگر این مسئله از تهران هم صادر می شود حداقل زمان بندی قطع برق به درستی به مردم اعلام شود تا در ساعات قطعی برق از آسانسور استفاده نکند اما متاسفانه این زمان بندی ها به صورت صحیح اعلام نمی شود.


انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/27317
اخبار مرتبط

نظرات شما