عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگو با قم فردا :

امام جواد شیعیان را برای ارتباط غیر مستقیم با امام آماده کرد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به هدایت جامعه اسلامی در شرایط سخت آن دوران توسط امام نهم، گفت: امام جواد شیعیان را برای ارتباط غیر مستقیم با امام زمان خود آماده کردند.

 آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا ضمن تسلیت شهادت امام محمد تقی(ع)، اظهار داشت: این امام نهم شیعیان مانند حضرت عیسی(ع) در نوزادی سخن گفت و به حقانیت خدا اشاره کرد.
وی ادامه داد: امام محمدتقی(ع) در روز سوم ولادت بابرکت خود شهادت به وحدانیت خدا، رسالت پیامبر(ص) و امامت ائمه(ع) را بر زبان خود جاری کرد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به امامت امام جواد(ع) در سن هفت سالگی اشاره کرد و گفت: این امام همام جایگاه ویژه ای به لحاظ علمی، معنوی و اجتماعی در بین همه دانشمندان و حتی حاکمانی که دشمن او بودند مانند مامون داشت.
وی خاطرنشان کرد: امام نهم ما شیعیان توانستند جامعه شیعه را در آن شرایط حساس به بهترین وجه در بُعد تربیتی و بُعد فکری و هم در بُعد سیاسی اجتماعی فرهنگی مدیریت کنند.
امام جواد شیعیان را برای ارتباط غیر مستقیم با امام آماده کرد
آیت الله فقیهی در ادامه افزود: شیعیان در آن زمان باید آماده می شدند برای دوران غیبت و دورانی که ارتباط مردم با امام معصوم قطع می شد، حتی در دوران امام عسگری هم امام در محاصره بود و ارتباط شیعیان ارتباط ضعیفی بود. امام جواد در این مقطع یکی از کارهای مهمی که انجام داد شیعیان را برای دورانی که ارتباط آنها با امام قطع می شود و یا به حداقل می رسد آماده کرد تا اگر دوران غیبت رسید دچار بحران فکری نشوند.
وی تاکید کرد:امام جواد(ع) مسلمانان را به آن خط فکری درست به لحاظ سیاسی راهنمایی کرده اند، آن حضرت زمینه سازی برای غیب و آماده شدن مردم و رسیدن به بلوغ خودکفایی در ارتباط با معصومین در هنگام قطع شدن ارتباط با امام برای ادامه مسیر درست در بُعد سیاسی، فکری، اجتماعی را انجام دادندکه یکی از کارهای بسیار مهم بود.



انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/27386
اخبار مرتبط

نظرات شما