از رم تا لندن، لژیونر‌های ایرانی فصل ۲۰۲۱ را در چه تیمی بازی می‌کنند؟

به نظر می‌رسد اتفاقات خوبی در انتظار لژیونر‌های فوتبال کشورمان در فصل نقل و انتقالاتی پیش رو است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، فصل نقل و انتقال در فوتبال اروپا مدتی است که شروع شده و حتی بعضی انتقال‌ها نیز مانند پیوستن آگوئرو ستاره منچسترسیتی به بارسلونا و یا انتقال واینالدوم هلندی ستاره لیورپولی‌ها به پاری سن ژرمن انجام شده است و خیلی‌ها نیز منتظر نقل و انتقال ستاره‌هایی مانند کریستیانو رونالدو، امباپه و هالند هستند.

شاید برای ما ایرانی‌ها نیز با توجه به درخشش لژیونر‌های کشورمان در فصل گذشته فوتبال اروپا، نقل و انتقالی جذابی رقم بخورد و باز هم مثل سال‌های نه چندان دور شاهد حضور ستاره‌های ایرانی در تیم‌های مطرح و سطح اول اروپایی باشیم.

در چند وقت اخیر در رسانه‌های اروپایی نیز صحبت‌هایی در ارتباط با انتقال‌های بزرگ برای ستاره‌های ایرانی مطرح شده است و به همین دلیل بد نیست به احتمال‌هایی که درباره این بازیکنان گفته شده است نگاهی کوتاه بیندازیم.

۱. امیر عابدزاده

تک ستاره تیم انتهای جدولی ماریتیمو و یکی از بهترین دروازه بان‌های لیگ فوتبال پرتغال پس از چند سال حضور در این کشور به رویای خود یعنی بازی در اسپانیا رسید و فصل جدید را در این کشور خواهد گذراند.

امیر عابدزاده دروازه بان ملی پوش کشورمان در فصل جدید در لیگ ۲ فوتبال اسپانیا و تیم پونفرادینا بازی خواهد کرد. تیمی که در فصل گذشته در رتبه هفتم این لیگ قرار گرفت و حالا با ورود این دروازه بان ایرانی امیدوار است که بتواند به سطح اول فوتبال اسپانیا برسد.

۲. مهدی طارمی

مهمترین لژیونر ۲ فصل اخیر فوتبال ایران و بهترین ستاره خارجی در لیگ پرتغال می‌تواند جذاب‌ترین انتقال یک بازیکن ایرانی را در سال‌های اخیر برای هواداران فوتبال ایران به وجود آورد. طارمی که نمایش درخشان او را در لیگ قهرمانان اروپای فصل گذشته به هیچ وجه نمی‌توان از یاد برد با باشگاه پورتو قرارداد دارد، اما شاید مبلغی که لندنی‌ها برای طارمی پیشنهاد کرده اند باعث شود طارمی را در فصل آینده در لندن و تاتنهام ببینیم.

به گزارش رسانه‌های انگلیسی و پرتغالی، جدی‌ترین مشتری طارمی تاتنهام انگلیس است، تیمی که برای این بازیکن ایرانی ۶۰ میلیون یورو کنار گذاشته است. طارمی بر خلاف عابدزاده با باشگاه خود قرارداد دارد و این می‌تواند باعث شود که این ستاره در پورتو ماندگار شود.

۳. اللهیار صیادمنش

ستاره ۱۹ ساله فوتبال ایران که خیلی زود به فوتبال اروپا کوچ کرد و عضوی از تیم فوتبال فنرباغچه ترکیه شد، در حال حاضر به صورت قرضی در تیم فوتبال زوریای اوکراین بازی می‌کند. او در این مدت عملکرد بسیار درخشانی را در تیم اوکراینی داشته است.

بهترین مهاجم فصل گذشته لیگ اوکراین که در این تیم در کنار شهاب زاهدی دیگر لژیونر ایرانی روز‌های درخشانی را پشت سر می‌گذارد مشتری‌های جذابی را در فصل نقل و انتقالاتی دارد.

علاوه بر زوریا و تیم‌هایی از بلژیک، دیناموکیف مشهور‌ترین تیم فوتبال اوکراین نیز به دنبال این ستاره ۱۹ ساله است و شاید فصل آینده صیاد فوتبال ایران را در لباس بهترین تیم اوکراین ببینیم.

۴. سردار آزمون

ستاره گنبدی فوتبال ایران چند سالی است در فوتبال روسیه حضور دارد و به تمام افتخارات ممکن در فوتبال این کشور رسیده است. آزمون که سابقه کسب یک عنوان آقای گلی در لیگ روسیه را دارد در بازار نقل و انتقالات این فصل نیز مشتریان زیادی را برای خود می‌بیند، اتفاقی که در سال‌های گذشته نیز درباره این ستاره مطرح می‌شد، اما به نظر می‌رسد که این فصل دیگر زمان جدایی آزمون رسیده باشد.

سردار این فصل مشتریان بیشتر و جدی تری  را در فوتبال اروپا دارد که شاید جدی‌ترین آن‌ها در سری آ باشند. در این لیگ تیم‌های رم، لاتزیو و حتی فیورنتینا علاقه خود را به آزمون نشان داده اند و امیدواریم این بار دیگر آزمون به جدایی از زنیت و فوتبال روسیه رضایت دهد و حضور در لیگ دیگری را نیز امتحان کند.

۵. علی قلی زاده

ستاره محبوب اسکوچیچ روز‌های درخشانی را در بلژیک و تیم فوتبال شارلوا می‌گذراند و شاید همین نمایش درخشان باعث شده باشد مشتریان این ستاره ایرانی در قاره اروپا زیاد شود.

قلی زاده ۲۵ ساله علاوه بر تیم‌های بزرگ بلژیکی مشتریانی را نیز از لیگ یک فوتبال فرانسه دارد و امیدواریم او نیز به تیمی بزرگ در فوتبال اروپا منتقل شود.

۶. علیرضا جهانبخش

بهترین بازیکن سال‌های نه چندان دور لیگ فوتبال هلند و نیمکت نشین این روز‌های تیم برایتون انگلیس، شاید این بار تیم انگلیسی را ترک کند و بار دیگر به فوتبال هلند بازگردد. جهانبخش که در اوایل سال گذشته نیز صحبت‌هایی در ارتباط با بازگشت او به لیگ هلند و تیم فوتبال آژاکس مطرح شده بود، به نظر می‌رسد که امسال به شکل جدی تری به جدایی از این تیم فکر کند، چرا که اگر روند به همین شکل باشد و او در تیم باشگاهی خود بازی نکند، جهانبخش جایگاه خود را در تیم ملی کشورمان از دست بدهد.

جهانبخش مشتریان متنوعی ندارد و شاید جذاب‌ترین انتقال برای او حضور در آژاکس هلند باشد.

۷. کاوه رضایی

ستاره ملی پوش تیم فوتبال شارلوا که در ۲ فصل گذشته در تیم‌های کلوب بروژ و شارلوا در حال جا به جایی بود و عملکرد مطلوبی نیز در فوتبال بلژیک از خود ارائه داد، فصل آینده را هم در تیم  شارلوا می‌ماند. رضایی با وجود این که پیشنهاد‌هایی از سایر تیم‌ها در این کشور داشت در روز‌های گذشته قرارداد خود را با شارلوا تمدید کرد و فصل آینده با پیراهن این باشگاه بازی خواهد کرد.

۸ . علیرضا بیرانوند

دروازه بان اول تیم ملی فوتبال کشورمان بعد از یک سال پر فراز و نشیب در لیگ بلژیک و حضور در تیم آنتورپ این کشور، در فصل جدید حضور خود در اروپا به پرتغال و تیم بواویستای این کشور رفت و این بار امیدوار است که در تیم جدید خود عملکرد بهتری را از خود نشان دهد  و بتواند نام خود را به عنوان دروازه بان اول این تیم ثبت کند.

بیرانوند در آنتورپ روز‌های خوبی نیز داشت و حتی توانست مقابل تیم تاتنهام و در لیگ اروپا برای تیم خود بازی کند، اما اختلافات او با سرمربی باعث شد که بیرانوند به تیمی جدید در فوتبال اروپا بپیوندد. قرارداد بیرانوند و بواویستا یک ساله و قرضی است.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/27409
اخبار مرتبط

نظرات شما