مدیر درمان تامین اجتماعی قم:

مراجعه 9هزار بیمار کرونایی به بیمارستان تامین اجتماعی در قم

مدیر درمان تامین اجتماعی قم با اشاره به اینکه در این ایام 9هزار بیمار کرونایی برای دریافت خدمات به بیمارستان تامین اجتماعی مراجعه کرده اند، گفت: بودجه درمان بیش از 500میلیارد تومان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، داود علیمحمدی ظهر امروز در نشست خبری به مناسب هفته تامین اجتماعی که به صورت مجازی برگزار شد ، اظهار داشت:  سال سختی را پشت سر گذاشتیم که اتفاقا ت خوبی در این سال سخت رخ داد.
وی ادامه داد: از این اتفاقات می توانیم به رایگان شدن درمان بیماران بالای 65سال در مراکز دانشگاهی نام برد و یا به رایگان شدن درمان بیمارانی که در شهرهای آنها بیمارستان تامین اجتماعی نیست نام برد.
مراجعه 9هزار بیمار کرونایی به بیمارستان تامین اجتماعی
مدیر درمان تامین اجتماعی قم با اشاره به اینکه در این ایام کرونایی 13برابر سال های قبل تجهیزات پزشکی خریداری شد، گفت: بیمارستان تامین اجتماعی استان قم در کشور به عنوان اولین بیمارستان وارد چرخه درمان بیماران کرونایی شد و در این خصوص 9هزار بیماری به صورت سرپایی و یا بستری به بیمارستان مراجعه کردند که 1600نفر بستری شدند.
وی بیان داشت: یکی از فرصت های این ایام راه اندازی نسخه الکترونیکی بود البته هنوز مشکلاتی بر سر راه این طرح است که نیازمند رفع مشکلات درون سازمانی و برون سازمانی هستیم.
علیمحمدی بااشاره به برگه های الکترونیکی در استان، گفت: در ابتدای سال 99 در مراکز خصوصی از 5درصد به بالای 90درصد و در درمانگاه های سطح شهر به 74درصد صدور برگه های الکترونیکی رسیده ایم.
صدور بیش از 150هزار نسخه الکترونیک
وی اضافه کرد: در ماه های اول برگه های الکترونیک 74هزار مورد بود که در ابتدای خردادماه به 157هزار مورد نسخه الکترونیک رسیده است.  وقتی نسخه الکترونیک تولید می شود می توانیم بفهمیم چه داروهایی بیشتر مصرف می شود چه بیماری های وجود دارد وبسیاری از آمارها به راحتی در دسترس است.
مدیر درمان تامین اجتماعی قم با اشاره به اینکه بیمارستان تامین اجتماعی در دوران کرونا چندین بار به کمک وزارت بهداشت آمده است، گفت:  در مواقعی که پیک کرونا بالا می رود از سوی وزارت بهداشت دستور داده می شود که عمل های اورژانسی صورت بگیرد و عمل های غیر اورژانسی فعلا انجام نشود.
وی ادامه داد: امکان دارد با کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی  بازهم شهر قم قرمز شود که در این صورت بازهم خدمات به سمت بیماران کرونایی و اورژانسی خواهد رفت. دراین مدت 122 نفر از کارکنان بیمارستان به کرونا مبتلا شدند.
علیمحمدی با اشاره به اینکه نوبت دهی برای بیمارستان از چندمسیر امکان پذیر است، گفت: در بیمارستان حدود 150پزشک که 70نفر از آنها متخصص هستند در شیفت های مختلف حضور دارند و در هر شیفت حدود 40بیمار را ویزیت و معاینه می کنند.
وی تاکید کرد: برخی اذعان دارند که با حذف دفترچه داروخانه ها دارو را گران تر می فروشند و یا مسئله بیمه را در آن رعایت نمی کنند که در این خصوص اگر کسی شکایت دارد می تواند به ساختمان مدیریت درمان استان مراجعه کند و یا با شماره 377712676 تماس بگیرد.
بودجه درمان بیش از 500میلیارد تومان است
مدیر درمان تامین اجتماعی قم با اشاره به اینکه نمی توانیم به طور مشخص بودجه درمان استان در سال جاری را بگوئیم، گفت: بالای 500میلیارد تومان بودجه درمان تامین اجتماعی است یعنی  برای هر بیمه شده نزدیک به 700هزار تومان بودجه در سال وجود دارد که برخی ها بیشتر و برخی ها کمتر استفاده می کنند.
سال گذشته از 70هزار مورد بستری 10هزار مورد در بیمارستان تامین اجتماعی بوده است
وی ادامه داد: در سال گذشته حدود 70هزار مورد بستری داشتیم که 10هزار مورد در بیمارستان امام رضا(ع) و مابقی در بیمارستان های سطح شهر صورت گرفته است که 90درصد هزینه آن را تامین اجتماعی پرداخت کرده است.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/27415
اخبار مرتبط

نظرات شما