رییس سازمان صمت قم مطرح کرد؛

ممنوعیت خروج سیمان از قم

رییس سازمان صمت قم با اشاره به اینکه اولویت اول سازمان صمت در قم تامین سیمان مورد نیاز است گفت:کارخانه سیمان به هیچ عنوان اجازه ندارد سیمان را از استان خارج کند و باید با همان قیمت مصوب تولیدات خود را به استان فرستاده و نیاز استان را تأمین کند.

محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت:  از ابتدای مردادماه سال جاری بحث تنظیم بازار  محصولات کشاورزی و دامی همه زیر نظر جهاد کشاورزی است، محصولات پروتئینی ، گوشتی و  تولیدات کشاورزی از جمله قند و شکر زیر نظر جهاد کشاورزی است تنها محصولات صنعتی مانند سیمان فولاد و مواد پتروشیمی و بر عهده سازمان صمت است.

سبحانی افزود:  زمانی که سازمان صمت با وزارت بازرگانی ادغام شد بخش تنظیم بازار محصولات کشاورزی طبق قانون سال های اوایل ۹۰ زیر نظر جهاد کشاورزی شد  اما در شرایطی که تحریم ها در سال ۹۷ و ۹۸ بیشتر شد این فعالیت ها زیر نظر سازمان صمت انجام شد و در خرداد ماه ۱۴۰۰ که مهلت این قانون تمام شد مجلس به دولت اعلام کرد که زمان این قانون تمام نشده و اختیارات و وظایف در این موارد به سازمان جهاد کشاورزی بازگشت.


رییس سازمان صمت قم تصریح کرد:  تنظیم بازار در محصولات باغی، دامی و کشاورزی و قیمت گذاری و تامین این محصولات همگی زیر نظر جهاد کشاورزی است و در بخش های در خصوص تخلف ها سازمان سمت ورود پیدا می‌کنند.

وی گفت: در بخش نظارت بر تخلفات در این بخش ها ماموران سازمان صمت با ماموران سازمان جهاد کشاورزی و تعزیرات تیم مشترک تشکیل می دهند و اگر شکایتی از قیمت ها و دیگر تخلفات وجود داشته باشد سازمان صمت ورود می‌کند اما اصل مدیریت کار به عهده جهاد کشاورزی است.

سیجانی بیان داشت: لاستیک در بازار قم و به صورت کلی در بازار کشور ۱۵ درصد افزایش پیدا کرده فعلاً اولویت اول ما بحث سیمان است مسئله سیمان را در استان مدیریت کردیم و کارخانه سیمان به هیچ عنوان اجازه ندارد سیمان را از استان خارج کند و باید با همان قیمت مصوب تولیدات خود را به استان فرستاده و نیاز استان را تأمین کند اگر نیاز استان قم تامین شد و تولید مازاد بود در آن زمان می توانند به خارج از استان صادر کند.

رییس سازمان صمت قم عنوان داشت:   تقسیم های را انجام دادیم  هم به کارخانه سیمان نظارت انجام می‌شود و بازرس مقیم در کارخانه سیمان مستقر شده است هم اتحادیه و مصالح فروشی ها سیمان را به مردم توزیع می کند و هر تخلفی در خصوص گرانفروشی سیمان نیز به شدت برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/28312
اخبار مرتبط

نظرات شما