فرنگی‌کاری که با سنجاب‌پرنده جهانی شد | رضا مدال نمی‌گرفت یقه خودم را می‌گرفتم

محمدعلی گرایی، برادر بزرگ‌تر گرایی‌ها از المپیکی می‌گوید که به زعم او بد شروع شده و بد تمام‌شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمدعلی گرایی دارنده ۲ مدال برنز جهان که امید اول کشتی فرنگی برای کسب مدال در توکیو محسوب می‌شد دستش به مدال نرسید ولی با فن سنجاب پرنده‌ای که زد آوازه فنونش به قاره آمریکا هم رسید و در یک برنامه تلویزیونی در ایالات متحده از او به‌عنوان فنی‌ترین کشتی‌گیر المپیک یاد شد. برادر بزرگ‌تر گرایی‌ها که خودش مدال نگرفت اما شاهد طلای برادر کوچکش بود، حالا دارد برای حضور در مسابقات جهانی نروژ آماده می‌شود و قصد دارد خاطرات تلخ توکیو را به فراموشی بسپارد.

*المپیک برایت خوب تمام نشد، نظر خودت چیست؟

خوب هم شروع نشد! قبل از المپیک دنده‌ام شکست و برای همین سعی می‌کردم در خاک ننشینم و همین موضوع باعث می‌شد امتیاز از دست بدهم. آخرش هم که بدون مدال تمام شد که دارم سعی می‌کنم این خاطره تلخ را فراموش کنم و آینده را بسازم.

 

 

*اگر روزی که مسابقه رده‌بندی داشتی در دهکده می‌ماندی و کنار محمدرضا نمی‌رفتی، به‌نظرت شرایط بهتری روی تشک نداشتی؟

نمی‌توانستم خودم را راضی کنم که کنار محمدرضا نباشم. اگر خدای نکرده برادرم مدال نمی‌گرفت همیشه این حسرت را داشتم که شاید می‌توانستم کار کوچکی بکنم ولی کنارش نبودم. اگر کنارش نبودم و طلا نمی‌گرفت باید یقه خودم را تا آخر عمر می‌گرفتم که چرا آن روز من در سالن نبودم. خدا را شکر که محمدرضا طلا گرفت و این اتفاق برایم بسیار شیرین بود.

 

 

*فیلم فنونی که در المپیک زدی در یک شبکه آمریکایی در یک برنامه پربیننده پخش شد. سنجاب پرنده و سالتو باراندازهایی که می‌زنی جهانی شده است. خودت فیلمش را دیدی؟

فکر می‌کنم یک برنامه طنز بود! در فضای مجازی برایم فرستادند و دیدم. زیبایی کشتی فرنگی به همین فنون پرتابی است.

*استقبال از شما در شیراز چطور بود؟

واقعا بی‌نظیر بود، دست مردم درد نکند. با این شرایط واقعا سنگ‌تمام گذاشتند. از همه‌شان ممنونم که هیچ‌وقت ما را تنها نمی‌گذارند.

*قبل از المپیک گفته بودند مسئله شغلت هم درست شده و بعد از المپیک مشغول می‌شوی. کارت درست شد؟

قبل از المپیک یک وعده‌ای دادند اما بعد از المپیک دیگر خبری نشد. اصلا یک تماس هم نگرفتند! دیگر دوست ندارم راجع به این چیزها حرف بزنم. ظاهرا آینده ورزشکار برای بعضی‌ها مهم نیست، فقط قول می‌دهند و دیگر از آنها خبری نمی‌شود.

*برای جام جهانی نروژ آماده هستی؟

بعد از المپیک چند روزی استراحت کردیم و دوباره به اردو آمدیم. شرایط بد نیست و امیدوارم یک مدال خوشرنگ بگیرم تا تلخی مدال نگرفتن المپیک کمی جبران شود. تیم جوانی هم داریم و فکر کنم ۶-۵ نفری از بچه‌ها نخستین بار باشد که می‌خواهند در مسابقات جهانی کشتی بگیرند. امیدوارم اینجا قسمت باشد تا دست پر برگردیم.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/28348
اخبار مرتبط

نظرات شما