مسئول سازمان بسیج مداحان قم:

تجلیل از هیئت های که پروتکل های بهداشتی را رعایت کردند/ هیئت ها در کنار عزاداری کمک های مومنانه را هم انجام دادند

مسئول سازمان بسیج مداحان قم با اشاره به اینکه اکثر هیئت ها پروتکل های بهداشتی را رعایت کردند گفت: از تعدادی از این هیئت ها تقدیر به عمل خواهد آمد

​​​​
اکبر بختیاری مسئول سازمان بسیج مداحان و هیئت های مذهبی استان قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: در سازمان بسیج مداحان در راستای رسالت و اهدافی که داریم در بحث  مراسمات اهل بیت جلساتی را با همکارانمان در شورای عالی هیات مذهبی و کانون مداحان جهت هماهنگی برای برگزاری مراسم‌های عزاداری سیدالشهدا در ایام ماه محرم و صفر داشتیم که همگی متفق القول بودند که باید مراسم ها با شور و شعف بیشتری برگزار شود اما در عین حال نیز باید پروتکل های بهداشتی رعایت شود.

وی خاطر نشان کرد : شاهد بودیم که اکثریت هیئت های مذهبی در استان قم پروتکل های بهداشتی را رعایت کردند و در این مدت توفیق پیدا کردیم از برخی از هیئت ها بازدید و سرکشی داشتیم که  چیزی خلاف پروتکل های بهداشتی مشاهده نکردیم و به عنوان نمونه از هیئت هایی که بیشترین رعایت را تقدیر به عمل خواهد آمد.

 مسئول سازمان بسیج مداحان و هیئت های مذهبی استان قم افزود:  هیئت های مذهبی ثابت کردند در تبعیت از دستورالعمل های بهداشتی در ردیف اول قرار دارند همچنین در بحث کمک های مومنانه اکثر هیئت های مذهبی وارد میدان شدند و به افرادی که به علت کرونا آسیب دیده بودند بسته های معیشتی اهدا کردند.

 بختیاری تصریح کرد: طرحی را با دوستان شهرداری و بنیاد شهید برگزار کردیم تا بتوانیم شور و شعور هیئت داری و روضه های خانگی را احیا کنیم تا مسئله کرونا باعث نشود مراسم های مذهبی تعطیل شود لذا طرحی  با نام کاروان ایثار راه اندازی شد که البته این طرح در طول سال و هر هفته در منزل شهدا و درب منزل شهدا محفل روضه خوانی برگزار می شود.

 وی افزود: هدف از این برنامه تعطیل نشدن روضه های سیدالشهدا و روضه های خانگی و سرکشی به خانواده معظم شهدا و روحیه گرفتن خودمان از این مسئله است از طرفی برای این کار پیوست فرهنگی داریم که در فضای مجازی نحوه زندگی و سبک زندگی شهدا در جامعه گسترش پیدا کند یکی از راههای موفقیت ما در نظام جمهوری اسلامی ایران نوع سبک زندگی است.

مسئول سازمان بسیج مداحان و هیئت های مذهبی استان قم عنوان داشت: جلسات هماهنگی با دوستان مجموعه سازمان بسیج مداحان و هیئت مذهبی استان قم را داشتیم که با حضور دوستان سازمان بهداشت برگزار شد که در این برنامه همکاران سازمان بهداشت توجیه  های لازم را اعلام کردند و دستورالعمل های لازم برای برگزاری مراسم ها را اعلام کردند.

وی بیان داشت:  از ابتدای محرم در برنامه روضه های خانگی منزل شهدا حدوداً ۱۵ منزل شهید را حضور پیدا کرده و مراسم روضه را در کوچه و با حضور خانواده شهدا و همسایگان و دیگر عزاداران برگزار کردیم در این میان خانواده دفاع مقدس شهدای ناجا و شهدای سلامت جزو گروه های هدف ما برای برگزاری روضه های خانگی منازل شهدا بودند.

بختیاری گفت: برنامه کاروان ایثار ها روضه های خانگی در منازل شهدا در  تا پایان ماه محرم و صفر ادامه خواهد داشت و بعد از آن نیز به صورت هفتگی در طول سال نیز این برنامه پیگیری خواهد شد .


مسئول سازمان بسیج مداحان و هیئت. های مذهبی قم عنوان داشت: همچنین بنا داریم اولین یادواره شهدای مداح استان قم را برگزار کنیم در ایام شهادت حاج قاسم که مصادف با ایام فاطمیه است یادواره ویژه شهدای مداح استان قم را برگزار خواهیم کرد.


بختیاری ادامه داد:  همچنین مسابقات فوتسال بین هیئت ها را برگزار خواهیم کرد اگر شرایط کرونا اجازه دهد اختتامیه مسابقات فوتسال بسیج مداحان را در آستانه ۱۳ آبان برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/28549
اخبار مرتبط

نظرات شما